Forfatter Emne: Magneter + kreditkort?  (Læst 10350 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #15 Dato: Juli 05, 2007, 06:12:38 pm »

EDIT: Ville lige underbygge tallene, jeg har da fået de fleste korrekt som jeg huskede dem. Flere værdier for andre ting her http://www.scantech7.com/EMF_RF_Electric_Field_Safety_Levels.htm


Der står jo faktisk:

"Gauss required to affect / erase magnetic tape  - 2000 - 3000 Gauss"

Hvilket vel må kunne sammenlignes med magnetkort?!? Men det lyder som en god forklaring det med at variationer i magnetfeltet er det der forårsager skaden...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #16 Dato: Juli 05, 2007, 06:31:37 pm »
Der står jo faktisk:

"Gauss required to affect / erase magnetic tape  - 2000 - 3000 Gauss"

Hvilket vel må kunne sammenlignes med magnetkort?!? Men det lyder som en god forklaring det med at variationer i magnetfeltet er det der forårsager skaden...

Ja, det må være det samme som et magnetkort. Men 2000-3000 er kun nødvendigt hvis du vil slette den gamle information fuldstændigt og optage noget nyt. Hvis man bare ønsker at ændre lidt her og der, bare nok til at der er tvivl om enkelte bits værdi, vil man nok kunne klare sig med noget mindre. Hvilket Mythbusters forsøg jo også viser. Jeg synes bare at "busted"-konklusionen er forkert, for det er ikke ligefrem svært eller dyrt at finde magneter der nemt ødelægger kort.

Når det så er sagt, tror jeg man skal være mere bekymret for fysisk slid af magnetbanen når man flår Dankortet ud af pungen, det har jeg da oplevet nogle gange.

EDIT: Sludder, busted-konklusionen er god nok da myten omhandlede åleskind. Men når folk begynder at tolke resultatet som at magneter ikke påvirker kort, så...
« Senest Redigeret: Juli 05, 2007, 06:40:58 pm af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #17 Dato: Juli 05, 2007, 09:11:28 pm »
Overdrivelse fremmer forståelsen ;-)

10.000 Gauss - prøv lige at tage den ned fra køleskabet igen uden at rive lågen af  :D

http://www.gaussboys.com/ndfeb-magnets/75mm-circular-dipole-halbach-array.html
men hvad fa.... bruger man sådan en til i husholdningen....?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #18 Dato: Juli 05, 2007, 09:12:20 pm »
Overdrivelse fremmer forståelsen ;-)

10.000 Gauss - prøv lige at tage den ned fra køleskabet igen uden at rive lågen af  :D

http://www.gaussboys.com/ndfeb-magnets/75mm-circular-dipole-halbach-array.html


En lille anekdote:

Jeg bestilte magneten fra eBay og fik den sendt til min mor og hendes mands adresse. Glemte at fortælle dem om det og hendes mand ringede så en dag og spurgte om jeg havde fået sendt noget mystisk til dem?
Han ville åbne pakken med sin lommekniv og da han skulle til det snuppede den kniven ud af hånden på ham.
SV1000S K6 - blå.

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #19 Dato: Juli 05, 2007, 09:39:15 pm »
Det kom også bag på mig da det skete, og jeg har svært ved at forklare hvordan det kunne være sket. Jeg har endnu sværere ved at komme med en alternativ teori for hvorfor kortet ikke længere kunne læses.

En klog mand sagde engang "Ting har det med at virke - indtil de går i stykker"  :)
Jeg tror at det er tilfældigt.


Men magnet kort kan godt blive påvirket af en magnet. Dengang for mange år siden da jeg gik på HTX fik jeg skadet et kort til slik/cola automaten, fordi det faldt ned i en sub-woofer. Det kunne ikke huske mit navn mere, men der var sat et nul bag mine 121 kr  :D Så jeg skulle alligevel ikke have ind på det før jeg var færdig på skolen  8)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #20 Dato: Juli 05, 2007, 09:56:10 pm »
Det kom også bag på mig da det skete, og jeg har svært ved at forklare hvordan det kunne være sket. Jeg har endnu sværere ved at komme med en alternativ teori for hvorfor kortet ikke længere kunne læses.

En klog mand sagde engang "Ting har det med at virke - indtil de går i stykker"  :)
Jeg tror at det er tilfældigt.

Måske jeg skulle have været mere klar omkring det... kortet kunne ikke læses, men det kunne godt formateres, hvorefter det igen virkede upåklageligt.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #21 Dato: Juli 05, 2007, 10:03:13 pm »
Jeg ville gerne have fortalt lidt om magneter og gauss og alt den slags også, men jeg ser, at i i grove træk har nævnt det meste  :whatever: Og på en næsten ikke særlig nørdet vis  :lmao: Har i nogensinde brugt jeres magnetviden udover i dag  :D :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #22 Dato: Juli 05, 2007, 10:09:10 pm »
Jeg ville gerne have fortalt lidt om magneter og gauss og alt den slags også, men jeg ser, at i i grove træk har nævnt det meste  :whatever: Og på en næsten ikke særlig nørdet vis  :lmao: Har i nogensinde brugt jeres magnetviden udover i dag  :D :wink:

Arh SVea!!! Du har nøglerne til sygehuset!!!!!   :twisted: Må vi ikke komme og lege med din MR-Scanner?!?!??!

Gi' den GAUSS!!!!!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #23 Dato: Juli 05, 2007, 10:13:13 pm »
Jeg ville gerne have fortalt lidt om magneter og gauss og alt den slags også, men jeg ser, at i i grove træk har nævnt det meste  :whatever: Og på en næsten ikke særlig nørdet vis  :lmao: Har i nogensinde brugt jeres magnetviden udover i dag  :D :wink:

Arh SVea!!! Du har nøglerne til sygehuset!!!!!   :twisted: Må vi ikke komme og lege med din MR-Scanner?!?!??!

Gi' den GAUSS!!!!!

Hvem medbringer sit dankort og digital kamera? :)
SV1000S K6 - blå.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #24 Dato: Juli 05, 2007, 10:58:08 pm »
Jeg ville gerne have fortalt lidt om magneter og gauss og alt den slags også, men jeg ser, at i i grove træk har nævnt det meste  :whatever: Og på en næsten ikke særlig nørdet vis  :lmao: Har i nogensinde brugt jeres magnetviden udover i dag  :D :wink:

Arh SVea!!! Du har nøglerne til sygehuset!!!!!   :twisted: Må vi ikke komme og lege med din MR-Scanner?!?!??!

Gi' den GAUSS!!!!!

Hvem medbringer sit dankort og digital kamera? :)

Digitalkamera? Er det til at dokumentere hvad der sker når SVea demonstrerer MR-scanneren og glemmer at fjerne sin syndige intimpiercing?!?  :angel:

Av.... Grimt syn!!!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #25 Dato: Juli 05, 2007, 10:58:30 pm »
Jeg ville gerne have fortalt lidt om magneter og gauss og alt den slags også, men jeg ser, at i i grove træk har nævnt det meste  :whatever: Og på en næsten ikke særlig nørdet vis  :lmao: Har i nogensinde brugt jeres magnetviden udover i dag  :D :wink:

Arh SVea!!! Du har nøglerne til sygehuset!!!!!   :twisted: Må vi ikke komme og lege med din MR-Scanner?!?!??!

Gi' den GAUSS!!!!!

Hvem medbringer sit dankort og digital kamera? :)

I må en tur til Bispebjerg hospital hvis i vil MR scannes... Mener kun vi har en CT skanner. Men jeg er ikke helt sikker. På afdelingen har vi en blære scanner... Kan den ikke gøre det  :mrgreen:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #26 Dato: Juli 05, 2007, 11:00:22 pm »
Jeg ville gerne have fortalt lidt om magneter og gauss og alt den slags også, men jeg ser, at i i grove træk har nævnt det meste  :whatever: Og på en næsten ikke særlig nørdet vis  :lmao: Har i nogensinde brugt jeres magnetviden udover i dag  :D :wink:

Arh SVea!!! Du har nøglerne til sygehuset!!!!!   :twisted: Må vi ikke komme og lege med din MR-Scanner?!?!??!

Gi' den GAUSS!!!!!

Hvem medbringer sit dankort og digital kamera? :)

Digitalkamera? Er det til at dokumentere hvad der sker når SVea demonstrerer MR-scanneren og glemmer at fjerne sin syndige intimpiercing?!?  :angel:

Av.... Grimt syn!!!

Hallo mester... Du har sgu da været med mig til gynækolog... Fornemmede du ikke ude fra venteværelset, at jeg ikke har nogle intimpiercinger  :hand:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #27 Dato: Juli 05, 2007, 11:04:22 pm »
Jeg ville gerne have fortalt lidt om magneter og gauss og alt den slags også, men jeg ser, at i i grove træk har nævnt det meste  :whatever: Og på en næsten ikke særlig nørdet vis  :lmao: Har i nogensinde brugt jeres magnetviden udover i dag  :D :wink:

Arh SVea!!! Du har nøglerne til sygehuset!!!!!   :twisted: Må vi ikke komme og lege med din MR-Scanner?!?!??!

Gi' den GAUSS!!!!!

Hvem medbringer sit dankort og digital kamera? :)

Digitalkamera? Er det til at dokumentere hvad der sker når SVea demonstrerer MR-scanneren og glemmer at fjerne sin syndige intimpiercing?!?  :angel:

Av.... Grimt syn!!!

Hallo mester... Du har sgu da været med mig til gynækolog... Fornemmede du ikke ude fra venteværelset, at jeg ikke har nogle intimpiercinger  :hand:

Altså - selvom jeg har haft æren af at være i det umiddelbare nærvær af dine blottede genetalier (det er jo næsten lige som at være i audiens hos dronningen - bortset fra at galla ikke er påkrævet) - så står detaljerne ved oplevelsen ikke stærkt i min erindring. Jeg husker dog vores hyggelige intermezzo på London Pub bagefter. Der burde vi mødes noget oftere! ... på London Pub altså  :wink:

Blære-scanner?!?! Er det fordi at den er ekstra fed og pumper ekstra mange gauss ud?  :shock:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Magneter + kreditkort?
« Svar #28 Dato: Juli 06, 2007, 10:16:23 am »
For at vende tilbage til det med magneter og komme væk fra SVea's kønsdele, så har vi herude på arbejdet som har købt sådan nogle små magneter på 1 x1 cm. de er edermagemig kræftige. De er næsten ikke til at flå af igen, når man først får sat dem på et stykke metal. Mener der er noget med at han kan ha en på hver sin side af hånden og så bliver de siddende.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D