Forfatter Emne: Guide til at justere kæde  (Læst 9763 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Guide til at justere kæde
« Dato: Maj 25, 2010, 06:42:06 pm »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Sv: Guide til at justere kæde
« Svar #1 Dato: Maj 25, 2010, 08:08:13 pm »
Hmmmm, snedigt.... Ikke helt sådan jeg har gjort det tidligere, men da nok sådan jeg kommer til at gøre fremover !!!!

Tak for den, da !!!!  :P :P
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Guide til at justere kæde
« Svar #2 Dato: Maj 25, 2010, 08:15:30 pm »
Hov!

Jeg droppede egentligt at se videoen efter 1½ minut, ud fra den betragtning at der ikke var noget nyt hér, men Batmans kommentar fik mig til at se resten.
Der var skisme' alligevel noget at lære. :-)
 :thumbsup:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Guide til at justere kæde
« Svar #3 Dato: Maj 25, 2010, 08:45:58 pm »
Super video!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Guide til at justere kæde
« Svar #4 Dato: Maj 26, 2010, 10:05:09 am »
Hov!

Jeg droppede egentligt at se videoen efter 1½ minut, ud fra den betragtning at der ikke var noget nyt hér, men Batmans kommentar fik mig til at se resten.
Der var skisme' alligevel noget at lære. :-)
 :thumbsup:

JA! Jeg under mig altid over at den ene kædestrammer altid bliver løs når bagakslen strammes  :brok:

Fed skivebremse, iøvrigt  :shock: 8)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Guide til at justere kæde
« Svar #5 Dato: Maj 26, 2010, 07:44:54 pm »
Det er en kanon god video for begyndere - der er bare et lillebitte MEN.

Den med at klemme noget ind i kæden gør jeg også selv, men inde i mit hoved hører jeg en stak ruller i lejet bagved fortandhjulet, skrige i smerte når han drejer hjulet SÅ hårdt rundt.

Alt med måde, for det leje er ret dyrt at skifte når det går i spåner og tager hele gearkassen med i faldet på grund af skæve ruller eller mærker i lejeskålen....   :wink:

Er jeg den eneste der lægger mærke til alle de stive led i kæden på den cykel der?
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Guide til at justere kæde
« Svar #6 Dato: Maj 26, 2010, 08:48:01 pm »
Den med at klemme noget ind i kæden gør jeg også selv, men inde i mit hoved hører jeg en stak ruller i lejet bagved fortandhjulet, skrige i smerte når han drejer hjulet SÅ hårdt rundt.
Jeg synes generelt det virker som en lidt voldsom måde han gør det på. Kan vel næppe være sundt for hverken kæde, tandhjul, lejer osv. Det må kunne gøres liiidt blidere...

Er jeg den eneste der lægger mærke til alle de stive led i kæden på den cykel der?
Den studsede jeg faktisk også over - især til sidst i videoen... Men det har vel næppe noget med hans metode at gøre?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Guide til at justere kæde
« Svar #7 Dato: Maj 26, 2010, 08:50:20 pm »
Ja jeg studsede også over det med "nogle steder er den slap og andre steder er den stram".... Aaaaaaaaaarh champ.. Hvis en kæde er sådan, så skifter man den pronto... :brok:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!