Forfatter Emne: Effekthuller på 650'er  (Læst 1162 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

oscarmike

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
Effekthuller på 650'er
« Dato: Maj 26, 2010, 07:53:02 pm »
Nu har jeg gennem længere tid med stor fornøjelse siddet og suget til mig på forum og læst om løst og fast angående de herlige SV'ere.

Jeg er selv indehaver af en spritny SV 650 K9, der netop er kørt til og har fået en Mivv potte på. I forbindelse med at den kom på spurgte jeg værkføreren hos Enghave Motor om det bare var mig, eller om den måske gik lidt ujævnt mellem 3200 og 4500 omdrejninger. Det sagde han var meget normalt ved denne type motor og at der ikke var så meget at gøre ved det. Ud fra det han fortalte og hvad jeg elelr har kunnet læse mig til herinde, er det noget man på en 1000'er til dels kan snyde sig fra ved at smide en Powercommander (PC) på. I flere tråde har jeg dog læst, at det ikke rigtigt giver det store at smide en PC på en 650'er. Men hvad dælen gør man så ved det hul?
Talte ligeledes med den flinke værkfører om hvorvidt det gjorde nogen forskel at hive DB-killeren ud - noget jeg under alle omstændigheder havde tænkt mig at gøre. Han fortalte til min store forundring, at dette enten kunne bevirke at den kom til at køre "ad helvede til", dvs med andre ord med flere underlige huller og sløv gasrespons, eller at dette lige præcis ville afbalancere nogle af de ujævnheder der måtte være ved oennævnte omdrejningstal.

Hmm.. Nu har jeg så fået tæsket nogle hundrede km igennem - uden DB-killer - og kan konkludere at den stadig har problemer med at ligge jævnt inden for 3200 til 4500 omdrejninger, og at den måske er lidt sløv når jeg hugger til gassen en gang i mellem. Sidstnævnte prøver jeg dog desperat at overbevise mig selv om er indbildning...

Mit spørgsmål til forum er så hvad dælen jeg gør ved dette "døde" område og om jeg skal foretage nogle ændringer på en eller anden måde? Er fuldstændig grøn på området...

På forhånd mange tak  :D
SV650SK9

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Sv: Effekthuller på 650'er
« Svar #1 Dato: Maj 26, 2010, 09:21:14 pm »
Jeg købte min 650'er med PC3 monteret :) Efter lidt tid fik jeg sat den bærbare til, og fandt ud af at der "kun" lå et standart map i, dvs. et andet mærkat bulderpotter og sportsfilter. Overvejede så om jeg skulle smide pengene efter en indrulning.

Sidste år røg den så på rullefelt hos Alex i Fredensborg til "rullefeltsdag", og det viser sig at den står snor lige :D Jeg har heller ikke lagt mærke til nogle "huller" i mellemområdet. Point being - jeg har nogle kurver liggende et sted, jeg skal se om jeg kan finde dem frem og smide dem op ved lejlighed. Så kan du måske få den rullet et sted og så selv vurdere om der er noget at hente :)

Damage

  • Gæst
Sv: Effekthuller på 650'er
« Svar #2 Dato: Maj 27, 2010, 09:51:30 am »
Der er tre ting du kan gøre ved det problem (som jeg ser det).

Det første du skal gøre er at kontrollere/justere TPS indstillingen. Søg på forum, der ligger en guide til det.

Så har du mulighed for at få justeret din ECU så den ikke har de her huller. Det kan KJ-motorcykler og Alex MC justere for dig.

Sidste og dyreste mulighed er at invistere i en power commander og få den justeret på et rulle felt.