Forfatter Emne: Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen  (Læst 17818 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen
« Dato: Juni 12, 2004, 12:45:19 pm »
Mange (mig selv inklusive) synes at bagskærmen på SV'eren er både stor og grim.
Men det kan løses på forskellige måder.
Jeg har gjort det med en såkaldt "Fender eliminator" fra engelske Hamicad (http://www.hamicad.co.uk)

Her er et sammenligningsbillede:


Ulempen er at ved kørsel i regnvejr ryger der vand og snavs helt op på passagersædet  :?
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Kenn H. Jensen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
    • http://www.multi-max.dk
Re: Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen
« Svar #1 Dato: Juni 12, 2004, 01:54:49 pm »
Citat fra: runes-mc.dk
Mange (mig selv inklusive) synes at bagskærmen på SV'eren er både stor og grim.
Men det kan løses på forskellige måder.
Jeg har gjort det med en såkaldt "Fender eliminator" fra engelske Hamicad (http://www.hamicad.co.uk)

Ulempen er at ved kørsel i regnvejr ryger der vand og snavs helt op på passagersædet  :?


Hold da op, det gør virkelig en forskel på SVeren. Bagskærmen på den nye model var netop en af de ting der gjorde at jeg valgte at gå efter den "gamle" model istedet. Men denne løsning er altså bare super, og ikke engang specielt dyr :-)
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - Tidl. SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Køb de populære MultiMax - Max Lite - Laser Lite ørepropper på www.multi-max.dk

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen
« Svar #2 Dato: Juni 12, 2004, 04:51:26 pm »
Jeg har været i gang med at save i bagenden af min SV'er og selv lavet en bagskærm til den.  :shock:

Jeg har beklageligvis ikke noget billede af det færdige resultat udover et som blev taget mens jeg lavede ombygningen. Skærmen sidder ikke helt op mod baglygten på billedet da den ikke er skruet helt fast på det tidspunkt.

Jeg må hellere frem med digicam'et og tage et billede en af dagene så det færdige resultat kan ses, jeg syntes selv at jeg er kommet godt fra det.




Men her er samme problem med vand og andet snask, godt man ikke kører med bagsædepassager tit  :lol:

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen
« Svar #3 Dato: Juni 13, 2004, 09:44:06 pm »
Citat fra: Martin P

Men her er samme problem med vand og andet snask, godt man ikke kører med bagsædepassager tit  :lol:


Kan det ikke klares ved at smide en hugger på?

--
Ole Hansen
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen
« Svar #4 Dato: Juni 13, 2004, 10:44:27 pm »
Desværre, på trods jeg endnu ikke har modtaget min hugger, så ved jeg det ikke hjælper.
Den dækker simpelthen ikke langt nok ud.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Mortenx

  • Gæst
Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen
« Svar #5 Dato: Juni 22, 2004, 11:52:23 am »
HAMICAD ******IMPORTANT PRODUCT INFORMATION******

In light of recent problems encountered with the Hamicad SV650/1000 Fender Eliminator.
Hamicad Ltd ask all customers who have purchased one, to cease using this product immediately.
Hamicad will be contacting all customers who have purchased one in the very near future individually.
We will not make any further comment on this product until further notice.

HAMICAD ******IMPORTANT PRODUCT INFORMATION******

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen
« Svar #6 Dato: Juni 22, 2004, 01:18:19 pm »
Ja, det så jeg også.
Jeg lader nu min sidde på og så holder jeg bare lidt øje med den  :wink:

Det bliver interessant at høre om det er fordi den ruster eller om den vibreres i stykker...
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

MichaelR

  • Gæst
Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen
« Svar #7 Dato: Juni 22, 2004, 04:06:41 pm »
Hamicad Update

Having received the defective parts back we are able to update you as to cause of and the nature of the problem.

The fender eliminators are failing at the point where the metal has been folded just below the point where the two parts are joined together and it is possible for the bracket to separate into two parts due to metal fatigue caused by excessive vibration. This is not due to weld failure as we first thought.

This is potentially dangerous, therefore as a responsible company we are advising all customers to remove the Fender Eliminator immediately, and not to ride the bike again until this has been done.

We apologise for the delay and lack of information but we were advised by our solicitor to issue the statement that we did until it had been determined what had exactly caused the failure as this could jeopardise any future claim that we may have had against any manufacturer who supplies parts or who carries out work for us.

We can also now let you know that we will soon be in a position to offer a redesigned replacement part or a refund to all our customers.

We will be writing to everybody who has purchased one detailing this information.

Hamicad offers our sincerest apologies for the inconvenience caused to all our customers.

Andy

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen
« Svar #8 Dato: Juni 23, 2004, 08:35:42 am »
Ok, ærgeligt for Hamicad, men fedt at de tilbyder ombytning eller pengene tilbage.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen
« Svar #9 Dato: Juni 28, 2004, 04:30:26 pm »
Jeg fik brev fra Hamicad i dag.
De siger selvfølgelig at man straks skal afmontere fender eliminatoren og sende den retur til dem, så tilbyder de ombytning eller pengene tilbage.

Fair nok, jeg har spekuleret lidt i en alternativ nummerplade montering, så måske skal jeg prøve at få ført den ud i livet temmelig snart.
Jeg gider næsten ikke montere den originale bagskærm igen  :(
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Janus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
Hotbodies undertray
« Svar #10 Dato: Juni 28, 2004, 07:23:58 pm »
Et alternativ til Hamicad fender eliminator er Hotbodies undertrayet (forhandles af www.bikedesign.se). Personligt synes jeg det er det mest lækre SV-undertray på markedet. Og så har det den fordel i forhold til Ermax, at de danske gigant-nummerplader ikke blokerer for blinklysene.

Det er dog ikke helt uproblematisk, og jeg har haft en del besvær, som dog er ved at være overstået nu. Så jeg ved ikke helt, om jeg vil anbefale produktet eller ej. Men kender man mine erfaringer, skulle man kunne tage sine forholdsregler og få en god løsning.

Undertrayet koster 2.200 DKK inkl. levering.

De medfølgende instruktioner er ikke meget bevendt. De består stort set af et før og efter billede. Så der er ikke andet for end at skille bagenden ad (alt skal af, for at få hele den sorte bagskærm af). Og så er det igang med at skære. Det er den første lille ting, man skal være forberedt på. Man kan ikke fortryde og sætte den originale skærm på igen, men det er vist meget normalt for alle SV-undertrays.



Når det er færdigmonteret, ser alt rigtig godt ud. Lige til man tænder blinklysene. De ellers meget lækre diode-blinklys blinker rødt! Det må være fordi undertrayet fremstilles i USA, for det har vist aldrig været lovligt i Danmark, og vist heller ikke i Sverige. Og fordi der er tale om dioder i stedet for blinklyspærer, blinker de alt for hurtigt. Ligesom når der er gået en pære i systemet. Det kan dog ordnes ved at indsætte en modstand. Har bare ikke lige fået taget mig sammen til at gøre det endnu. Nå, men jeg har mailet med bikedesign.se, og de er meget flinke og har lovet at sende mig et sæt nye (gule) diodeblinklys. Håber jeg når at modtage det inden mc-ferien til Tyskland på fredag...

Det største problem er dog nummerplade-beslaget. Da jeg monterede det, var jeg godt nok lidt skeptisk, for det var lavet af meget spinkel plastik. Så jeg begyndte at overveje alternative løsninger. Jeg nåede dog kun at køre med det en uge, før beslaget knækkede da jeg kørte på motorvejen. Det havde det uheldige resultat, at nummerpladen kilede sig fast mellem bagdækket og huggeren, så nummerpladen krøllede sig rundt om dækket og så meget medtaget ud.



På mirakuløs vis slap jeg med et par mikroskopiske ridser på huggeren - og så en ny nummerplade. Tør dog slet ikke at tænke på, hvor galt det kunne have gået, hvis nummerpladen var røget ind i hjulet med 130 km/t...

Den dag i dag er det dog stadig uvist, om beslaget knækkede af sig selv (pga. tusindevis af rystelser) eller om det var et bump på vejen, der gjorde at bagdækket fik fat i nummerpladen. Umiddelbart er det sidste mest sandsynligt, men jeg er overbevist om at jeg monterede det, så det ikke skulle kunne ske, selv når bagfjederen næsten gik i bund. Og så stort var bumpet på motorvejen slet ikke.

Nu har jeg i stedet købt et nummerpladebeslag i metal i Ringsted Motor. Det er vist nok egentlig lavet til choppere, men det passer helt fint. Og så er der endda plads til nummerpladelyset, hvilket der ikke var på den der fulgte med undertrayet. Bikedesign.se sendte mig med det samme et nyt beslag i kulfiber, da jeg fortalte dem om uheldet, men der havde jeg allerede monteret det nye i metal. Så jeg ved ikke, om det er mere holdbart.

Summa summarum: Hotbodies undertrayet ser rigtig godt ud, men hvis man køber det, skal man huske at få gule blinklys med fra start, og at købe en nummerpladeholder i en ordentlig kvalitet. Jeg har desværre ingen billeder af cyklen endnu med det nye beslag, men jeg skal nok poste et snart. Der er dog ikke nogen særlig synlig forskel.
Janus Bengtsson
Valby, København

SV650SK4, blå
Mods: hugger, undertail, plov

Per

  • Gæst
Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen
« Svar #11 Dato: Juli 08, 2004, 10:07:58 pm »
ja... Hotbodies' undertray er helt klart det fedeste jeg har set indtil videre - og indtil jeg læste dette indlæg, var den eneste bekymring jeg havde omkring det, det manglende lys på nummerpladen.

Men hvis vi bliver ved det positive, så forklar lige lidt mere om netop nummerpladelyset. Er det, det eksisterende der kan genanvendes eller et nyt? Lidt flere detaljer om det nye beslag hører jeg dog også gerne, ligesom jeg godt kunne tænke mig at høre hvordan det går med at justere blink-hastigheden.

Fedt forum I har fået sat igang her, i øvrigt!

Per

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen
« Svar #12 Dato: Juli 21, 2004, 09:16:51 am »
Nu kan I se den nye FE fra Hamicad på deres hjemmeside: http://www.hamicad.co.uk/SVfender.htm
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

MichaelR

  • Gæst
Jeg starter: "Eliminering" af bagskærmen
« Svar #13 Dato: Juli 25, 2004, 06:44:42 pm »
Hvis bare alle virksomheder var ligesom engelske Hamicad!!!
Har lige monteret min erstatnings fender eliminator, som jeg fik uden nogen form for omkostninger. (ud over hvad jeg betalte for den første)
Den er faktisk noget federe end den tidligere model :D

Per

  • Gæst
Re: Hotbodies undertray
« Svar #14 Dato: Juli 29, 2004, 05:15:05 pm »
Citat fra: Janus
Når det er færdigmonteret, ser alt rigtig godt ud. Lige til man tænder blinklysene. De ellers meget lækre diode-blinklys blinker rødt! Det må være fordi undertrayet fremstilles i USA, for det har vist aldrig været lovligt i Danmark, og vist heller ikke i Sverige


Jeg har mailet med Bike Design og i følge dem er de røde blinklys en fabrikationsfejl, der er sket i et par tilfælde. Blinklysene har normalt almindelig blinklys-farve.

Den forklaring var i hvert fald god nok til mig, så nu har jeg bestilt en gang Hot Bodies Undertail og Hugger. Efter bestilling får man dog hurtigt at vide at de pt. er i restordre, så nu må vi se hvornår de dukker op i postkassen...

Per