Forfatter Emne: Ændre på tandhjul  (Læst 21186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Maximus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
  • Superbike
Ændre på tandhjul
« Dato: Januar 17, 2007, 07:32:48 pm »
Er der nogen som har succes med at ændre tandhjul for ellr bag ? Jeg har en K3 650 og tænkte det måske kunne give højre topfart.

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #1 Dato: Januar 17, 2007, 07:49:44 pm »
hvis du gearer om til højere topfart ( hvis den kan trække det ) går det ud over dit optræk samt bundtræk

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #2 Dato: Januar 17, 2007, 09:33:58 pm »
hurtigt svar: hvis du kan køre den ud til begrænseren i højeste gear, så ville du kunne hente lidt ved at geare om, ellers ikke.
   

Maximus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
  • Superbike
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #3 Dato: Januar 17, 2007, 09:37:33 pm »
Tak for svarerne, det som om det ikke er den rigtige løsning

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #4 Dato: Januar 17, 2007, 09:43:54 pm »
Tak for svarerne, det som om det ikke er den rigtige løsning

Du skulle hellere geare den lavere.. sådan at du får mere optræk (den vil føles vildere og sjovere).. topfart har man alligevel ik rigtigt brug for...    Men er det højere topfart, ja så skal du nok kigge helt andresteder, end din "gearing"

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #5 Dato: Januar 17, 2007, 09:46:22 pm »
Min har fået en tand mere bagpå. Den kan næsten, men også kun næsten nå begrænseren i 6. gear, så det passer perfekt.
Jeg synes også den er blevet noget behageligere ved bykørsel.
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #6 Dato: Januar 17, 2007, 10:41:53 pm »
Min har fået en tand mere bagpå. Den kan næsten, men også kun næsten nå begrænseren i 6. gear, så det passer perfekt.
Jeg synes også den er blevet noget behageligere ved bykørsel.

Forklar - hvilke stumper har du købt :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #7 Dato: Januar 17, 2007, 11:36:23 pm »
Min har fået en tand mere bagpå. Den kan næsten, men også kun næsten nå begrænseren i 6. gear, så det passer perfekt.
Jeg synes også den er blevet noget behageligere ved bykørsel.

Forklar - hvilke stumper har du købt :)

Mit kædekit sådan her ud : JT 15tands fortandhjul
                                    Supersprox 45tands bagtandhjul
                                    D.I.D 525VM x 108 kæde

Jeg købte det hos http://www.mandp.co.uk efter jeg havde fået nogle gode råd af Rune herinde fra.

Et 46 tands kan sikkert også fint gå, men jeg er godt tilfreds med ovenstående gearing.
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #8 Dato: Januar 17, 2007, 11:45:34 pm »
Er der nogen som har succes med at ændre tandhjul for ellr bag ? Jeg har en K3 650 og tænkte det måske kunne give højre topfart.

gear den hellere 2-3 tænder ned på bagtandhjulet. Det giver mere træk i alle gear :9 Og du får samme topfart, da den istedet bare kører lidt længere ud i 6. gear!
Det er billigste tuning der findes! Og det føles som 10hk på hjulet i alle gear

Mht speedometer, så smider du en speedohealer på så du kan kalibrere dit speedometer efter gearingen. (kræver der er elektronisk fartføler på den)
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Corlin

  • Gæst
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #9 Dato: Januar 17, 2007, 11:47:42 pm »
Heysan

Som udgangspunkt er gearingen fra fabrikken meget tæt på optimal i forhold til acceleration og topfart. Til en 650 ccm maskine vil jeg nok ikke rode for meget med en lavere gearing bagpå. (ikke et ondt ord om 650). Hvis du skal gøre noget så prøv dig frem med en højere gearing bagerst til hurtigere acceleration.

Corlin

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #10 Dato: Januar 17, 2007, 11:48:49 pm »
Heysan

Som udgangspunkt er gearingen fra fabrikken meget tæt på optimal i forhold til acceleration og topfart. Til en 650 ccm maskine vil jeg nok ikke rode for meget med en lavere gearing bagpå. (ikke et ondt ord om 650). Hvis du skal gøre noget så prøv dig frem med en højere gearing bagerst til hurtigere acceleration.

Corlin

en sv650 kan sagtens klare 2 tænder mere bagtil :)

Den render ikek det røde felt ud i 6. gear :)

Så der er acceleration og optræk at hente ved at smide flere tænder på bagtil :)
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Corlin

  • Gæst
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #11 Dato: Januar 17, 2007, 11:49:26 pm »
Hmm meget morsomt. Der er meninger om alt. Prøv dig frem.

Corlin

Corlin

  • Gæst
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #12 Dato: Januar 17, 2007, 11:51:57 pm »
Heysan

Som udgangspunkt er gearingen fra fabrikken meget tæt på optimal i forhold til acceleration og topfart. Til en 650 ccm maskine vil jeg nok ikke rode for meget med en lavere gearing bagpå. (ikke et ondt ord om 650). Hvis du skal gøre noget så prøv dig frem med en højere gearing bagerst til hurtigere acceleration.

Corlin

en sv650 kan sagtens klare 2 tænder mere bagtil :)

Den render ikek det røde felt ud i 6. gear :)

Så der er acceleration og optræk at hente ved at smide flere tænder på bagtil :)


Yep lige præcis.

Corlin

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #13 Dato: Januar 18, 2007, 08:05:01 am »
Heysan

Som udgangspunkt er gearingen fra fabrikken meget tæt på optimal i forhold til acceleration og topfart. Til en 650 ccm maskine vil jeg nok ikke rode for meget med en lavere gearing bagpå. (ikke et ondt ord om 650). Hvis du skal gøre noget så prøv dig frem med en højere gearing bagerst til hurtigere acceleration.

Corlin


en sv650 kan sagtens klare 2 tænder mere bagtil :)

Den render ikek det røde felt ud i 6. gear :)

Så der er acceleration og optræk at hente ved at smide flere tænder på bagtil :)


Yep lige præcis.

Corlin
Hvor hitter I et tandhjul med 2 ekstra tænder?  Jeg har en sv650s ('00) og har sat n-tandhjul bagpå, og der er jo allerede 1 tand ekstra. Men al god skik siger jo at tand-antalene ikke må kunne "gå op i hinanden"  dvs som jeg har nu: 15 for og 45 bag er skidt. Så endnu en tand bagpå ville da være herligt.
« Senest Redigeret: Januar 21, 2007, 08:02:50 am af Dommeren »

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: Ændre på tandhjul
« Svar #14 Dato: Januar 20, 2007, 08:06:05 pm »
jeg har selv 3 tænder mindre på min sv 1000n bagpå, og mit problem er jo netop at den ikke viser rigtigt mere på speedometeret.. ca 7% for meget nu.. hvad var det der for noget i snakkede om med en speedohealer? kunne jo være okey sjovt at se hvor meget man egentlig kørte nogen gange...
ps. kan varmt anbefale at geare den ned, det er sku spas at rive den på hjul hele tiden, uden at skulle gøre det vilde for det...
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"