Forfatter Emne: Dårlig Behandlet af SUZUKI  (Læst 30770 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Enur

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #45 Dato: April 21, 2007, 12:26:33 am »
Avs en skod behandling.
Da jeg hentede min sprit nye k6'er valgte ham den gamle ved enghave at aske på sædet.... flot og respektfuldt  :club:

Jeg bakker dig op til enhver tid. Sutsuti's hovedkontor er ikke i Danmark :) måske sutsuti's hovedkontor har interesse i den enormt gode pr den danske afdeling kan stå for :)


Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #46 Dato: April 21, 2007, 08:25:18 am »
Du skal henvende dig til FDM, forbrugerstyrrelsen eller en advokat- glem personfnidderet.

Helt enig her, du får ikke fuld valuta for dit arbejde ved at skyde mails til suzuki og starte græsrodsorganisationer.

De to første forslag vil kort og kontant kunne sige om du har en sag, og hvis du har kører de den for dig. Hvis du ikke har en sag kan du jo altid prøve advokaten :)

Mvh
Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #47 Dato: April 21, 2007, 06:43:55 pm »
har overvejer at gå til forbruger styrelsen, men selvom jeg får medhold er der jo ingen der siger at Reinhardt vil rette sig efter det...for det skal de vel ikke ??

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #48 Dato: April 21, 2007, 06:45:15 pm »
Nej, men så kan de risikere at blive hængt ud på Forbrugerstyrelsens sorte liste... det er aldrig rart

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #49 Dato: April 21, 2007, 07:44:32 pm »
har overvejer at gå til forbruger styrelsen, men selvom jeg får medhold er der jo ingen der siger at Reinhardt vil rette sig efter det...for det skal de vel ikke ??
Nej, men det gør det ulig meget nemmere at søge om fri proces.  Procesbevillingsnævnet ser nemlig på hvor store chancer der er for at vinde sådan en sag.  Med en afgørelse til din fordel fra forbrugerklagenævnet, står du stærkt!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #50 Dato: April 25, 2007, 04:26:00 pm »
Har nu fået svar på min mail fra Reinhardt...lyder dog lidt som et standard svar:

Søren Laustsen,

Vi har med tak modtaget din mail fredag den 20. april kl. 14.42.

Din henvendelse giver anledning til en udvidet undersøgelse hvorfor du vil høre mere uddybende fra os indenfor 8 dage.
 

C. Reinhardt as


Bliver spændende at se hvad de blive enige med sig selv om  :whatever:
 


Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #51 Dato: April 25, 2007, 08:26:25 pm »
Vi venter spændt på næste kapitel !

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #52 Dato: April 26, 2007, 02:56:36 pm »
Jeg synes man skulle arrangere en lille fællestur til Industriparken 21 i Ballerup. Det må da gøre lidt indtryk at se 20-25 trofaste Suzukikunder stå sammen og bakke hinanden op :)

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #53 Dato: April 28, 2007, 08:01:24 am »
Ja så har jeg fået svar fra Kim Bugge :

Til  Søren Laustsen

Vi har nu haft lejlighed til at gennegå din reklamation endnu engang.

Ingen tvivl om at der i forskellig lyssætning kan forekomme nuanceforskel mellem de originalmonteret farvede dele (tank + frontkåbe) og de eftermonteret
originale dele (bundkåbe og endestykke).

Der er for så vi vidt ingen grund til at komme med en masse tekniske (bort)forklaringer.

Af din mail fremgår det tydeligt, at det for dig er en væsentlig mangel og da vi ikke kan garantere dig et bedre resultat ved omlakering eller erstatningsdele fra vort varelager, vil vi foreslå,
at du afleverer din motorcykel hos din forhandler og han vil bygge den om til standard. Du vil modtage en kreditnota på de mangelfulde dele og ombygningen vil selvfølgelig ske uden beregning.

Du bedes venligts give svar herom hvad du ønsker, så vi kan kontakte din forhandler om hvad der skal ske i denne sag 

Venlig hilsen/Best regards
C.Reinhardt as 
Service Manager
Kim Bugge


Ikke brugbart fra min side.....købt med klart hensigt at få fuldkåbe, plus han ikke omtaler de andre problemer som f.eks. bagende......


slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #54 Dato: April 28, 2007, 08:16:30 am »
Ja så har jeg svaret Kim Bugge fra Reinhardt  :whatever: :

Att: Kim Bugge   
 
Det var da behageligt at du ikke tiltaler personer på samme ubehagelige måde i mails, som i daglig tale.
Også rart at Reinhardt endelig kommer på banen, men tilbudet kan jeg dog ikke rigtigt anse som brugbart fra min side.
Hvis det ikke var for muligheden for at montere en underkåbe, så cyklen kom til at fremstå som værende med fuldkåbe, ville jeg formodeligt slet ikke have haft købt en SV650S,
da jeg ønskede en lidt sportspræget cykel, også af udseende, så tilbuddet med at for afmonteret underkåben, og få pengene refunderet for denne del, bliver ikke aktuel.
Fra min side handler det om at få den varer som jeg troede jeg havde købt og betalt for (og blive behandlet ordentligt).
Hvis jeg valgte at få afmonteret de dele, underkåben + endestykke, står jeg jo ikke med den cykel jeg bestilte, og igen bliver det kundens problem at jeres malerarbejde er så tarveligt udført.
Desuden anser jeg stadig bagende for værende uacceptabel, hvad angår farve og glas, og hvis de, som du påstod, var malet med selvsamme maling som de andre "Originale" dele, burde der ikke være så tydelig en difference (se vedhæftet billede).
Min forskærm er, som allerede nævnt jo heller ikke samme farve som de andre dele (minus underkåben), se igen vedhæftet billede.
Overordnet kan jeg overhovedet ikke forstå hvordan en sådan cykel kan gå gennem jeres kvalitetskontrol, hvis en sådan da udføres.
Hvis vejret/solen er helt rigtig, så har du ret i at man næsten ikke kan se nogle farvedifference, man kan det virkeligt passe at jeres standard malerarbejde,
ikke har en højere kvalitet ?
 
Konklusion : Takker nej til dit tilbud, da det overhovedet ikke løser nogle af de omtalte problemer for mit vedkommende. Forventer at høre fra dig, om det er Reinhardts sidste udspil, så jeg kan komme videre med sagen !!! 
 
 
Mvh Søren Laustsen
s.laustsen@webspeed.dk



 
 

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #55 Dato: April 28, 2007, 04:03:50 pm »
Hmm...

Jeg kan i og for sig godt forstå din hensigt, men jeg tror ikke du kommer meget længere med din klage end du allerede er kommet.

Du er trods alt blevet tilbudt pengene tilbage, og ombygning uden beregning.

Med mit sparsomme kendskab til købeloven, og præcedens i den type forbrugersager, så er det vel hvad man rimeligvis kan forvente. Du skulle bare have haft tilbuddet med det sammen!

Hvis du mener en vare er behæftet med fejl, så mener jeg at sælger er forpligtiget til at tilbyde enten reperation (i dit tilfælde omlakering), en anden fejlfri vare (ny kåbedel), eller pengene tilbage.

Jeg mener dog også det er således, at beder du om den ene ting, er sælger ikke forpligtiget til at give dig dette, men til at give dig et valg mellem de to resterende muligheder. Du har altså ikke krav på en omlakering, hvis det er det du har bedt om, men på enten nye dele eller pengene tilbage.

Mht. til at cyklen så ikke bliver som du havde forestillet dig... Tjaa... måske ikke, men det vinder du næppe nogen byretssag på.

"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Asthpe

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #56 Dato: April 29, 2007, 01:45:31 pm »

Mht. til at cyklen så ikke bliver som du havde forestillet dig... Tjaa... måske ikke, men det vinder du næppe nogen byretssag på.



Nu har han jo ådan set købt en MC med fuldkåbe. Hvis de piller underkåben af, svare det jo lidt til at de piller dørene af en bil, hvis de havde en farve forskel

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #57 Dato: April 29, 2007, 01:46:55 pm »
Nyg: Forstår godt hvad du skriver, men for mig er det lidt ligesom at hvis man modtager en bil hvor skærmene ikke er samme farve som resten af bilen, og man så får tilbudt at få pengene tilbage for skærmene....Det er sgu ikke brugbart  :dead:. Som allerede nævnt ville jeg have en med fuldkåbe, og det får jeg jo ikke så, ergo jeg er taberen pga deres dårlige malerarbejde.
Derudover nævner han overhovedet ikke bagenden, men ok...han har jo også allerede konkluderet at der ingen farveforskel er der, trods alle der har set det siger det modsatte......Jeg giver mig ikke i denne sag, da jeg føler mig røvrendt, og flere der har set det mener da også jeg skal gå videre med det  :club:

P.s.....ok for langsom..... :lol:....Asthpe pointere det samme som mig
« Senest Redigeret: April 29, 2007, 01:50:41 pm af slowhand30 »

SVésken!

  • Gæst
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #58 Dato: April 29, 2007, 06:12:26 pm »
Hej Søren....
Ja, nu da jeg har fået mig oprettet herinde, vil jeg da lige smide en bemærkning med på vejen. Jeg så jo selv din cykel ovre hos Banks igår, og selv efter en øjnoperation og med solbriller på, kunne jeg tydeligt se forskellen.Jeg kan sagtens følge dig, kan sagtens forstå at du virkelig er skuffet over den behandling du har fået, den er under alt kritik.Selvom det sikkert ikke er til megen hjælp,bakker jeg 100% op omkring dig.

Hilsen Sussi

PS. Så snart solbrillerne er arkiveret, må vi ud og trille en tur eller to 8)

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #59 Dato: April 29, 2007, 06:45:19 pm »
Takker for opbakningen Sussi  :D, og ja vi skal da ud og have lagt nogle km til hveps...
Du må sige til når dine øjne kan klare lyset  :shock: