Forfatter Emne: Dårlig Behandlet af SUZUKI  (Læst 30770 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #60 Dato: April 29, 2007, 06:50:35 pm »
Du må sige til når dine øjne kan klare lyset  :shock:

Who cares?? Jeg synes det er fedt, at der er kommet nogle flere tøser herinde som er til mørkelege....   8)

Velkommen til, SV'eske

Nælz :afro:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

SVésken!

  • Gæst
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #61 Dato: April 30, 2007, 04:14:12 pm »
jamen øh...tak for velkomsten NielSV650, husk at drikke godt med vand her i varmen :lol:

og til dig Søren: Kommer du  og Harley- fyren (kan ikke lige huske hans navn)til åben hus imorgen?????

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #62 Dato: April 30, 2007, 05:50:54 pm »
Skriver lige til dig over E-mail Sussi

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #63 Dato: Maj 01, 2007, 01:24:50 am »
Nu har jeg siddet og gloet på de billeder nogle gange, og der er flere ting, som slår mig...

For at starte et sted: Hele den originale bagende er ét stort stykke plastic, som formodentlig er lakeret i én arbejdsgang. Hvilket også tydeligt ses på det første billede (den røde ring). Kigger man på det andet billede (den røde ring igen), ser det ud som om den lille trekant lige under sædet har en helt anden farve end resten af bagenden.
På det første billede (de grønne ringe) kan man, som påpeget, tydeligt se en nuanceforskel på bagenden og sædeskallen. Men pudsigt nok ser det ud, som om tanken (som er en original del) farvemæssigt passer med sædeskallen (som er en eftermonteret del). Bagenden (som også er en original del) skiller sig derimod ud fra tanken (hvorfor er der farveforskel på to originale dele?).
På det andet billede (alt det hele i den grønne ring) ser det ud som om, tanken (original-del) har samme blå nuance som forskærmen (original-del) og det øverste af bundkåben (eftermonteret del), mens topkåben (original-del) skiller sig ud fra de andre original-dele (tanken og forskærmen), men har samme sølvgrå nuance som det nederste af bundkåben! Ydermere har forskærmen på billede 2 det samme blå skær som den tidligere nævnte "trekant" under sædet.

Mit bud er, at hele "fadæsen" opstår fordi der er brugt en changerende lak, lidt i stil med Harlekin-lak, hvorved de forskellige overflader altid vil have forskellige nuancer, alt efter synsvinkel og belysning. Og det tydeliggøres endnu mere, da stort set ingen af fladerne på et K3+ SVin har nøjagtig den samme vinkling!

Jeg formoder, at det kun kan opklares ved at bruge et optisk værktøj meget lignende det, som farvehandleren bruger når han laver en farveprøve ud fra et eller andet, man kommer ned i butikken med.

Så uanset hvordan man vender og drejer det, tror jeg ikke der er noget som helst galt med lakeringen. Kim Bugges beskrevne arrogante holdning er så en helt anden sag.

Konklusionen kunne være, at i stedet for at brokke dig over noget, som intet fejler, skulle du i stedet glæde dig over at have en lakering, som andre mennesker betaler ufattelige mængder 1000-kronesedler for at få (jeg har ladet mig fortælle, at Harlekin-lak nemt kan koste 7-10.000 kroner literen). :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #64 Dato: Maj 01, 2007, 05:33:50 pm »
Freddy : Kan se at du prøver at konkludere at der ingen farveforskel er men at det er en "Harlekin-Lak", og jeg burde være glad for det. der ER farveforskel, og dem der har set cyklen "live" siger det samme (og synes nu også at billederne viser det rimeligt tydeligt), så synes egentligt at det er en mærkelig kommentar og jeg bare skal være glad for at jeg har fået en lakering til 7-10kkr. Jeg har vedhæftet 2 nærbilleder af min underkåbe/frontkåbe, som er taget med kunstig belysning, som tydeligt viser der overhovedet ikke er samme glans/farve i underdelen som overdelen, og så kan man egentligt kalde lakering alverdens fine ord, tilfredsstillende er det ihvertfald ikke  :thumbsdown:
Det er det samme med bagenden....den mangler også en del glans, som jeg nu også synes nogle af de allerede publiceret billeder viser.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #65 Dato: Maj 01, 2007, 06:02:49 pm »
Hvad er det du gerne vil have Suzuki til at gøre?
Theis

Ex. SV650S ejer.

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #66 Dato: Maj 01, 2007, 06:45:03 pm »
Synes at Suzuki/Reinhardt skulle starte med at erkende at der ER et problem, og at kunden ikke skal hænge på den. Derfra kan vi så snakke om det er omlakring eller hvad det er.....men det er jo ikke op til mig hvad Suzuki skal gøre, det burde de da være kundeminded nok til selv at komme frem til  :huh:

CEri

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #67 Dato: Maj 01, 2007, 07:18:17 pm »
Hejsa

Der kan vist ikke være nogle tvivl om at der er noget glat med farven og at du har fået en dårlig behandling.
Du kunne prøve at få en autolakere til at kigge på den og få en udtalgelsefra ham.
Hvis delene bliver malet forskellige steder, så skulle det vel være et genaralt problem????

Jeg håber at du får nogle nye dele....

Mvh. Claus
Hvis du har SV'en under kontrol, så køre du ikke hurtig nok.......:-)

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #68 Dato: Maj 04, 2007, 09:17:00 pm »
Update:

Er blevet ringet op af min lokaleforhandler, som havde haft snakket med Suzuki. De sagde at de var kede af det hvis jeg havde følt mig dårligt behandlet, og spurgte hvad der skulle ske for at jeg blev tilfreds. Sagde at enten skulle de få de dele der var problemer med nu omlakeret, så de blev samme farve som de andre, ellers skulle hele cyklen omlakeres i en anden farve (var den lokale forhandler der selv bragte det op).
Nu venter jeg på at høre fra Suzuki, hvad de siger til det, men håber da på at de endelig har fået øjenene op, og yder den kundeservice, som har manglet indtil videre....Men det er da første skridt af vejen, at man bliver tiltalt i en normal pæn tone, og de ikke er døve overfor problemet (bare en skam man skal igennem så meget før man tages lidt alvorlig).....Så håber på en løsning nu..   :undecided:
« Senest Redigeret: Maj 04, 2007, 09:35:48 pm af slowhand30 »

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #69 Dato: Maj 04, 2007, 09:37:40 pm »
P.s. Vender tilbage når jeg har hørt fra Suzuki igen   :afro:

unimann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 36
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #70 Dato: Maj 05, 2007, 11:26:12 am »
P.s. Vender tilbage når jeg har hørt fra Suzuki igen   :afro:
uanset hvad bør man snakke ordenligt til hinanden.... enig eller uenig...lige gyldigt hvad. det er da positivt at du nu begynder at få gang i suzuki. jeg håber for dig at i kan komme frem til en total lakering.... det giver det bedste resultat.
held og lykke

René

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #71 Dato: Maj 13, 2007, 09:18:58 am »
Update:

Har nu hørt fra reinhardt igen, som tilbyder at skifte mine lakerede dele ud med sorte dele istedet. Så min lokale forhandler bestiller alle delene hjem i sort fra Reinhardt, og skifter dem, hvis jeg godkender dem som værende ensfarvet.....Tager dog nok noget tid inden de får delene hjem.....Lader til at der endelig er en løsning på problemet, dog ikke den farve som jeg havde købt, men synes dog at det er et meget fair udspil fra reinhardt  :thumbsup:

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #72 Dato: Maj 13, 2007, 09:25:51 am »
Det er da rart at høre, at der lader til at være en brugbar løsning på problemet. Specielt hvis du kan stille dig tilfreds med sort. Personligt mener jeg jo, det er den eneste sande farve. :wink:
Lad os endelig se nogle nye billeder, når forandringen er på plads.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #73 Dato: Maj 13, 2007, 10:16:01 am »
Hvad så hvis de sorte dele ikke er samme farve?? - så er det jo forfra..?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #74 Dato: Maj 13, 2007, 10:32:45 am »
Hvad så hvis de sorte dele ikke er samme farve?? - så er det jo forfra..?
Nu skal man jo ikke male fanden på vægen med det samme  :wink: men ja det er vel entenlig forfra...
Når nu der er sort kåben kommer i, er det vel en kåbe fra den nye '07. Så man kan jo håbe  :D :D

Men held og lykke med den nye kåbe  :D Syntes det er et udemærket udspil fra Suzuki
Anders
Suzuki GS500E 96