Forfatter Emne: Kommende vinter projekt...  (Læst 1055 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Kommende vinter projekt...
« Dato: Maj 23, 2007, 09:38:43 am »
Nogen af forummets medlemmer der ligger inden med viden om ældre mc´er.... og specielt hvilke man stadig kan få dele til? Jeg har kig på et par gamel suzuki gt´er fra slut 70 erne til midt 80.

Alternativ en Yamaha dt eller anden billig crosser.

Jeg tænker at det bedste tidspunkt at købe på, er ved sæson afslutning, right? (og hvad betyder det hvis der ikke er nogen papirer...er vi ude i noget kriminelt?)
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Kommende vinter projekt...
« Svar #1 Dato: Maj 23, 2007, 10:14:44 am »
Så vidt jer er orienteret er GT'erne lidt svære at få motor stumper til, vandbøflen skulle være den værste  :(
Men intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet  8)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Kommende vinter projekt...
« Svar #2 Dato: Maj 23, 2007, 02:03:38 pm »
Men intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet  8)
Citat slut. Thomas Mygind, Fangerne på Fortet  :mrgreen:

Hvorfor GT'ere? (ret mig hvis jeg tager fejl, men var der ikke et eller andet med to-takt?)
Skal det være Suzuki fra de årgange, var GS'erne måske også en mulighed? Jeg har selv haft en GS750E fra '79. En bundsolid og stærk maskine, som virkelig var toppen af poppen "in it's hey-day"!

Jeg har i øvrigt hørt følgende lidt pudsige historie:
I Tyskland blev modellen blandt andet markedsført med følgende billede


billedet venligst tyvstjålet fra sitet http://www.suzukicycles.org

Slogan'et "die Sportskanone" skulle senere vise sig at være et lidt uheldigt ordvalg, idet netop GS750'eren blev brugt i forbindelse med en eller anden terror-handling (vist nok endda i Tyskland).

Om historien er sand, tør jeg ikke sige. Jeg har søgt lidt på Nettet efter fakta, men har ikke haft held af at finde noget. Måske andre kan be- eller afkræfte, om der er noget hold i historien.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Kommende vinter projekt...
« Svar #3 Dato: Maj 23, 2007, 02:13:08 pm »
Nogen af forummets medlemmer der ligger inden med viden om ældre mc´er.... og specielt hvilke man stadig kan få dele til? Jeg har kig på et par gamel suzuki gt´er fra slut 70 erne til midt 80.

Min Fætter K har været ved at lave en gammel sag af en Suzuki GT500B... Men han er vist gået pænt meget i stå efter han er flyttet til Gylland. Men jeg mener, at han bandede over dyre dele og at de var svære at hitte  :undecided: :thumbsdown:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Re: Kommende vinter projekt...
« Svar #4 Dato: Maj 23, 2007, 03:32:33 pm »
Takker for svarene.... grunden til jeg først havde udset mig en GT´er var, at jeg syntes de er ret sprøde ala en gammel Triumph Bonneville... Men kan være man skal se sig om efter et alternativ...
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance