SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Rasmus Modsat efter Oktober 14, 2010, 10:42:29 pm
-
Har endelig fået fat i sådan en gasrulle, og vil skifte den på lørdag.
Søger lidt tips og tricks til udskiftning... Tænker her på hvordan jeg justere gaskablet bagefter, og hvordan jeg skifter det originale håndtag som sidder på SVinet nu over på den nye gasrulle.... Hvad er lettes at gøre?
Kan forstå at der er to skruer som skal pilles af ved gasrullen og så det let at gå til.... ? eller har jeg misforstået noget?
-
det tog mig en krig og en del finger kræfter at få den på som den er...
søg og du vil finde vejledninger om hvor meget der skal skæres af plastikken :mrgreen:
-
Det er korrekt med de 2 skruer i bunden af knapkonsollet. :thumbsup:
Det nemmeste at gøre for at få grebet af den originale rulle er at blæse trykluft ind mellem gummi og rulle (som man siger :mrgreen: )
Husk at lime det fast på R6 rullen, så det ikke glider rundt.
På kablerne er der en fortykkelse, og det er der du justere kablerne.
Løsne dem helt og du skulle kunne tage kablerne af og på.
Husk der skal strammes kabler op til der kun er en lille smule slup i gasrullen, men der skal være en smule slup. :thumbsup:
-
du sætter kablet først på den den "lange side" - og evt. skære lidt af hjørnet på den korte side - hvis den er for svær at få på
-
det tog mig en krig og en del finger kræfter at få den på som den er...
søg og du vil finde vejledninger om hvor meget der skal skæres af plastikken :mrgreen:
Er det ikke kun på 650eren at der skal skæres i rullen? :)
-
det tog mig en krig og en del finger kræfter at få den på som den er...
søg og du vil finde vejledninger om hvor meget der skal skæres af plastikken :mrgreen:
Er det ikke kun på 650eren at der skal skæres i rullen? :)
er sikker på at det er det samme - jeg tro kun at det lykkedes for mig pga. stædighed og ikke ville gå ind efter en kniv...
-
Ved ikke lige hvordan jeg skal forstå denne her.
Installing the tube on the Gen-I (curvy) SV and the Gen-11 Naked is as simple as taking out the old one and inserting the new one. However, the Gen-II S models need a little bit of modification. On the Gen-II S-models the throttle will only open to about 90% unless you cut away a little bit of material.
her fra.
http://www.canyonchasers.net/shop/sv/R6-throttle.php (http://www.canyonchasers.net/shop/sv/R6-throttle.php)
-
Ved ikke lige hvordan jeg skal forstå denne her.
Installing the tube on the Gen-I (curvy) SV and the Gen-11 Naked is as simple as taking out the old one and inserting the new one. However, the Gen-II S models need a little bit of modification. On the Gen-II S-models the throttle will only open to about 90% unless you cut away a little bit of material.
her fra.
http://www.canyonchasers.net/shop/sv/R6-throttle.php (http://www.canyonchasers.net/shop/sv/R6-throttle.php)
der er forskel på oldschool og den nye sv650 (k3+)
sv1000 (k3+) er den samme og forslåes at skære lidt af
-
Okay, så er det det eneste der skal laves om på gasrullen så ? :) Så må jeg ha gang i hobbykniven :P
-
Mht at montere gummiet på den nye rulle og afmontere det fra den gamle, kan du med fordele varme det op, så det er mere blødt. Det gør alting meget nemmere. Fx med en føntørrer eller lign.
-
Hvad årgang af R6 er den gasrulle fra?
-
Hvad årgang af R6 er den gasrulle fra?
Mener det er fra en 00-01
Men bestilte den via dette reservedels nummer..
5SL-26240-01-00
-
Er det egentlig nogen der kan svare på hvor meget ca. der skal tages af rullen?
Kan godt se det billede, men synes ikke lige det beskriver hvor mange mm. som skal tages af... Vil jo helst ikke tage for lidt af, så den ikke åbner helt... ;) eller for meget af...
-
Styrenden, hvorfor helvede skal den sidde så godt fast? Det jo umuligt at skrue den af.... :rant:
-
http://www.motorcykelforum.dk/forum/f18/sv1000n-my-edition-6860/ (http://www.motorcykelforum.dk/forum/f18/sv1000n-my-edition-6860/)
Så fik jeg den på :)
-
http://www.motorcykelforum.dk/forum/f18/sv1000n-my-edition-6860/ (http://www.motorcykelforum.dk/forum/f18/sv1000n-my-edition-6860/)
Så fik jeg den på :)
Super fed vejledning :thumbsup:
-
Jeg ved, jeg starter en gammel tråd op igen, men jeg må lige give den en :thumbsup: :D. Jeg fandt, af uransagelige veje, denne tråd og det generelle tip med at skifte gasrullen ud med en R6 rulle.
Jeg blev lidt usikker på mængden, der skulle skæres af, men efter at have tegnet den gamle af på et stykke papir, klippet det ud og matchet første hul til gassen med den nye R6 rulle, så kunne jeg relativt nemt vurdere, hvor meget der skulle af. Derefter er det jo bare at skrue det sammen igen. Jeg mangler stadig at tage en ordentlig tur efter den nye modificering, men turen frem og tilbage på parkeringspladsen bevidner godt nok om en noget øget respons :).
Sidste note:
Der er nævnt tidligere her i tråden, at grunden til man skærer noget væk er, at man ellers ikke vil kunne give 100% gas. Jeg har efterfølgende læst følgende: "On the Gen-II’s a little bit of the tube needs to be cut away otherwise the throttle will not return to a fully closed position. For this reason we do not recommend peforming this mod on Gen II S-version SVs."
Altså at gashåndtaget ikke vil gå tilbage til neutral stilling, hvor der ikke hives i gaskablet. Har det dog stadigvæk noget at gøre med evnen til at give fuld gas?
Herfra: http://www.canyonchasers.net/shop/bike/r6-throttle.php
-
synes ikke min har problemer med fuld gas..`?
jeg tjekker dette til vinter.
r6 gas rulle er helt klar der man får med for pengene, hurtigere response og mindre ømme håndled.
-
Jeg ved, jeg starter en gammel tråd op igen, men jeg må lige give den en :thumbsup: :D. Jeg fandt, af uransagelige veje, denne tråd og det generelle tip med at skifte gasrullen ud med en R6 rulle.
Jeg blev lidt usikker på mængden, der skulle skæres af, men efter at have tegnet den gamle af på et stykke papir, klippet det ud og matchet første hul til gassen med den nye R6 rulle, så kunne jeg relativt nemt vurdere, hvor meget der skulle af. Derefter er det jo bare at skrue det sammen igen. Jeg mangler stadig at tage en ordentlig tur efter den nye modificering, men turen frem og tilbage på parkeringspladsen bevidner godt nok om en noget øget respons :).
Sidste note:
Der er nævnt tidligere her i tråden, at grunden til man skærer noget væk er, at man ellers ikke vil kunne give 100% gas. Jeg har efterfølgende læst følgende: "On the Gen-II’s a little bit of the tube needs to be cut away otherwise the throttle will not return to a fully closed position. For this reason we do not recommend peforming this mod on Gen II S-version SVs."
Altså at gashåndtaget ikke vil gå tilbage til neutral stilling, hvor der ikke hives i gaskablet. Har det dog stadigvæk noget at gøre med evnen til at give fuld gas?
Herfra: http://www.canyonchasers.net/shop/bike/r6-throttle.php
Ingen problemer her.
-
Jeg regner heller ikke med, at det forhindrer fuld gas - undrede mig bare over den tidligere post i tråden :-). Jeg er godt tilfreds med de 106kr, som det koster for den modifikation. Desværre er den nu afleveret til vinteropbevaring hos min mekaniker. Marts virker meeeeget langt væk!
-
Aaaaaaalt for tidligt.
Men OK, jeg savner godtnok tørvejr...
-
Det er ret tidligt, men min dårlige samvittighed kunne ikke bære, at den skulle stå ude i det vejr mere. Nu har den i stedet fået det store eftersyn hos mekanikeren, vasket og efterladt i gode hænder til opbevaring :-).