Forfatter Emne: Installation: 1/5-turn Quick Action Throttle  (Læst 29960 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Installation: 1/5-turn Quick Action Throttle
« Svar #45 Dato: December 27, 2008, 06:47:10 pm »
For lige at følge op på denne tråd. (MED R6 DREJERØR)

Så har jeg idag monteret et det originale drejerør fra min 2006-7  R6'er ... på min gamle SRAD gadecykel. (drejerørene er vidst nok ens på alle yamaha r6'erne helt fra 99 og frem..  så længe det har 40mm diameter er jeg ret sikker på at de alle er ens. )

Suzukis drejerør på min SRAD, er ligesom freddys drejerør på hans oldschool sv650 originalt 34mm i diameter.   R6'er drejerøret er 40mm og passer i "gas huset" på suzukien. Så da jeg nu havde et org drejerør i overskud, ville jeg da lige se på det...

man kan følge Freddy's guide, men jeg var nødt til at tage 10mm af det rør der sidder på gaskablet og går op i "gasrulle huset".. for med den større diameter gasrulle, skraber røret på gaskabel og rullen...    det er ikke noget der forringer gaskablet overhovedet, for det er sådan set bare et stykke rør der sidder og rager for langt op inde i selve "huset" (ja forstår ikke hvorfor det overhovedet skal gå så langt op .. så af med det, så den nye rulle har plads..

så følg freddys guide, mht kabel justeringer etc. ,  og køb et brugt eller nyt drejerør fra Yamaha R6.. så er du snart godt kørende med kvik gas..

(ku godt tænke mig at vide om den ring man kan købe - den som freddy henviser til, om den er over eller under 40mm i diameter..  R6'rullen giver ihvertfald en forøgelse på 6mm i diameter..  som så vidt jeg kan se på mit gashåndtag svarer det til 1/5 vrid på gassen giver fuld gas ! ..herligt  :D )

enjoy..