Forfatter Emne: læder / textil  (Læst 17618 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
læder / textil
« Dato: September 15, 2004, 09:56:49 pm »
læder eller textil, hvad skal man vælge jeg har begge dele, men bruger næsten kun min læderdragt, kun når tempraturen er under meget kold, eller min læderhud har været gennembløt bruger jeg min textilhud.

jeg føler mig mest sikker i min læderhud det er som om at alle beskytterne bare sidder lidt beder og ikke kan flytte sig hvis man skulle være uheldig.

men hvad med jer, :?:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Kenn H. Jensen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
    • http://www.multi-max.dk
Re: læder / textil
« Svar #1 Dato: September 16, 2004, 08:01:01 am »
Citat fra: A.P.
læder eller textil, hvad skal man vælge jeg har begge dele, men bruger næsten kun min læderdragt, kun når tempraturen er under meget kold, eller min læderhud har været gennembløt bruger jeg min textilhud.

jeg føler mig mest sikker i min læderhud det er som om at alle beskytterne bare sidder lidt beder og ikke kan flytte sig hvis man skulle være uheldig.

men hvad med jer, :?:


Jeg kører med textil, men kunne godt tænke mig en læderdragt. Problemet er bare at jeg har en dunk foran der gør at jeg har svært ved at finde noget der passer.

Løsningen for mig ville nok være at bestille en dragt fra MC online, der kan jeg få den syet efter mål.
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - Tidl. SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Køb de populære MultiMax - Max Lite - Laser Lite ørepropper på www.multi-max.dk

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
læder / textil
« Svar #2 Dato: September 16, 2004, 08:59:56 am »
Jeg kører i Rukka textil tøj, og er meget tilfreds med det. Har ikke oplevet at vandet er trængt igennem det.

Overvejede selv et sæt læder sidste gang jeg skiftede, men endte med at købte kvalitets textil istedet for.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
læder / textil
« Svar #3 Dato: September 16, 2004, 11:34:04 am »
Min gamle læderdragt tåler nok ikke sammeligning med hverken læder eller tekstil af nyere dato.
Men jeg ville nok købe læderdragt igen af komfort og sikkerhedsmæssige årsager - hvem har måske set roadracing kørere i nylondragter?

Men ellers er tekstil jo nok mest praktisk: Kan fås helt vændtæt, nemmere at vedligeholde, og efterhånden også ganske sikker.  Og så kan en rimelig kvalitet anskaffes noget billigere end læder.

Men læder er bare mere cool.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Re: læder / textil
« Svar #4 Dato: September 16, 2004, 04:02:33 pm »
min læderhud er fra mconline.dk og efter min mening en fin kvali, og billig.
de er flinke og meget hjælpsomme, når man ringer og snakker med dem, det er ikke sidste gang jeg handler der. :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Kenn H. Jensen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
    • http://www.multi-max.dk
Re: læder / textil
« Svar #5 Dato: September 16, 2004, 04:45:15 pm »
Citat fra: A.P.
min læderhud er fra mconline.dk og efter min mening en fin kvali, og billig.
de er flinke og meget hjælpsomme, når man ringer og snakker med dem, det er ikke sidste gang jeg handler der. :wink:


Du er bestemt ikke den eneste jeg har hørt der omtaler deres læder-dragter positivt.

Men hvis jeg skal se lidt realistisk på det, så bliver det ihvertfald ikke i denne sæson jeg får købt anden dragt. Vi skal muligvis til at handle hus, og der skal ikke bruges for mange penge før jeg er sikker på kun at sidde med udgifter til et hus ;-)
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - Tidl. SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Køb de populære MultiMax - Max Lite - Laser Lite ørepropper på www.multi-max.dk

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Re: læder / textil
« Svar #6 Dato: September 16, 2004, 08:22:50 pm »
nej, men det er også sundt at have noget at ønske sig, jeg ville nok også vendte lidt i dine sko, der kommer vel også mange sæsonger endnu. :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
læder / textil
« Svar #7 Dato: September 17, 2004, 12:36:40 am »
Der er altså også kæmpe forskel på textil

Nu har jeg kørt i lookwell, frank thomas, noget tredje og Rukka. Jeg er ikke i tvivl om at Rukka er det med klar mest sikkerhed og holdbarhed. Desuden er det klart det der sidder bedst uden at "flagre" når det går ud af motorvejen.

Såfremt jeg skulle købe nyt idag ville jeg købe textil igen, altså rart at det er fuldstændig vandtæt og der er noget varme i det med udtagelig for.

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
læder / textil
« Svar #8 Dato: September 17, 2004, 07:20:04 pm »
Tja.. Jeg må nu sige efter at læderhuden blev kørt til, er helt klart den jeg foretrækker, men jeg indrømmer gerne at i starten og slutningen af sæsongen tager jeg også min textilhud på, som er fra spidi og i ok kvallitet skulle jeg mene. :D
Anders

Blå er er rigtig SV fave

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: læder / textil
« Svar #9 Dato: Oktober 04, 2004, 12:37:05 pm »
Citat fra: Kenn H. Jensen
Men hvis jeg skal se lidt realistisk på det, så bliver det ihvertfald ikke i denne sæson jeg får købt anden dragt. Vi skal muligvis til at handle hus, og der skal ikke bruges for mange penge før jeg er sikker på kun at sidde med udgifter til et hus ;-)


Wak wak....   "Ud med 'Potten og klar til bankerotten... penge kan jo lånes, men lykken - den skal købes!"  Citat: Snorre Biehe, 2002)   8)   :D


Se mere her: http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=119
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Kenn H. Jensen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
    • http://www.multi-max.dk
Re: læder / textil
« Svar #10 Dato: Oktober 04, 2004, 03:30:47 pm »
Citat fra: NielSV650
Citat fra: Kenn H. Jensen
Men hvis jeg skal se lidt realistisk på det, så bliver det ihvertfald ikke i denne sæson jeg får købt anden dragt. Vi skal muligvis til at handle hus, og der skal ikke bruges for mange penge før jeg er sikker på kun at sidde med udgifter til et hus ;-)


Wak wak....   "Ud med 'Potten og klar til bankerotten... penge kan jo lånes, men lykken - den skal købes!"  Citat: Snorre Biehe, 2002)   8)   :D


Se mere her: http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=119


Ja ja, sådan er det jo. Bortset fra det så er det da en meget fed dragt du linker til. Bare synd det kun er i børnestr. ;-)
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - Tidl. SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Køb de populære MultiMax - Max Lite - Laser Lite ørepropper på www.multi-max.dk

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
læder / textil
« Svar #11 Dato: Oktober 04, 2004, 08:55:19 pm »
spørgsmålet om læder eller kunststof køredragt.. tjaaeh..

jeg selv kører kunststof og er egentlig ret glad for det.
og har ikke prøvet en læderdragt..

min køredragt er stort set altid behageligt at ha på, men eftersom den er 5-6 år gammel og aldrig behandlet med noget, er den ikke særlig vandtæt mere..  :-)
men de thermo indlæg, der kan sættes i, er altså rare at ha på i denne årstid.

ang beskyttelse i dragten, så sidder mine sådan set meget godt, på nær rygbeskytteren, men der har jeg alligevel én mere indenunder.

jeg var en tur i asfalten på Knutstorp i september med 80 - 100 km/t
og bekyttelsen virkede fint, fik kun et lille sår på albuen, på størrelse med en femmer.
..mit tøj blev revet op i nogen grad, men kører stadig med det, som nogle af jer måske har set.. (rep med RØD RACER-TAPE  :-))
men jeg tror at en læderdragt ville ha holdt til den tur.. det var der ihvertfald nogle der mente deroppe.. og den sidder også bedre ind til kroppen..

og jeg vil da gi andre ret i at det ser mere cool ud at køre i læderdragt, og har også tænkt mig at købe èn til næste sæson.. ..hvis jeg får råd  :-)

så om det ene er bedre end det andet.. tjaaeh..
læder er måske en smule mere sikkert og ser bedre ud (synes nogen) men kan være ret koldt eller pisse varmt..
kunststof er ret praktisk, vand og vindtæt (for det meste) ..varmt og også rimelig sikkert, men måske ikke så slidstærkt..

sååeh..
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
læder / textil
« Svar #12 Dato: Oktober 04, 2004, 09:11:47 pm »
Tja... jeg husker tydeligt min første tur i en læderhud og det der var med til at gøre det så fedt, var at man kunne mærke luft vivler nede ved lænden, når man gav den lidt gas. :lol:  8)
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Anonymous

  • Gæst
Re: læder / textil
« Svar #13 Dato: Januar 04, 2005, 06:29:36 pm »
Citat fra: Kenn H. Jensen
Citat fra: A.P.
læder eller textil, hvad skal man vælge jeg har begge dele, men bruger næsten kun min læderdragt, kun når tempraturen er under meget kold, eller min læderhud har været gennembløt bruger jeg min textilhud.

jeg føler mig mest sikker i min læderhud det er som om at alle beskytterne bare sidder lidt beder og ikke kan flytte sig hvis man skulle være uheldig.

men hvad med jer, :?:


Jeg kører med textil, men kunne godt tænke mig en læderdragt. Problemet er bare at jeg har en dunk foran der gør at jeg har svært ved at finde noget der passer.

Løsningen for mig ville nok være at bestille en dragt fra MC online, der kan jeg få den syet efter mål.
Hej Kenn jeg har lige købt læderdragt fra mc online og den er fandeme lækker.Du får meget dragt for dine penge. :lol:

Kenn H. Jensen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
    • http://www.multi-max.dk
Re: læder / textil
« Svar #14 Dato: Januar 05, 2005, 12:46:08 am »
Citat fra: Anonymous
Hej Kenn jeg har lige købt læderdragt fra mc online og den er fandeme lækker.Du får meget dragt for dine penge. :lol:


Ja, nu må vi lige se når det bliver sæson igen. Har lige nogle andre ting jeg skal have styr på først. Men det er da rart at høre om andres erfaringer mht. udstyr man selv vil spendere sparepengene på :-)
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - Tidl. SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Køb de populære MultiMax - Max Lite - Laser Lite ørepropper på www.multi-max.dk