Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed > Diverse udstyr, beklædning m.v.

Spam og spot til tråden: Hvilket udstyr havde du på da du styrtede...

(1/3) > >>

TOB:
Spam og spot til tråden: Hvilket udstyr havde du på da du styrtede og hvordan holdt det?

Sperik:
Jamen, jeg kan da godt starte bidragene op her.
Da jeg ikke kører med "korrekt" sikkerhedsudstyr, så må mit styrt jo finde sig i at befinde sig her  :innocent:

- Styrthjelm - ja da, en Airoh flip up som nu er degraderet til "knallertkørsel" selvom den nok er intakt.
- Jakke, buks eller dragt - cowboyjakke og wrangler texas bukser+++
- Støvler - naahh, et par tennier, som ikke tog skade
- Handsker - et par tynde sommerhandsker simulerede hud +++
- Rygbeskytter - %
- Beskrivelse af styrtet (bane, offentlig vej, hastighed, high side, low side m.m.)

Skrider under nedbremsning til en rundkørsel - forhjulet "forsvinder" under mig til sidst,; jeg ender temmelig ublidt i midten af rundkørslen og cyklen ender i periferien modsat mig.
Der var grus/sand på min ideallinie dén dag, og jeg så det for sent.
Av for satan da, men jeg kunne klare mig selv derefter (bortset fra en efterfølgende frosset skulder)

Hjelmen virkede fint - ingen hovedpine  :innocent: :lipsrsealed:

Jakken var nogenlunde, men kunne godt have været bedre - fik lidt "eksem" igennem den  :(

Bukserne var næsten Draggin Jeans - de var supergode at kure i, og blev osse brugt efterfølgende  :thumbsup:

Tennierne kan jeg ikke udtale mig om - de var sikkert ok ?

Handskerne var forbavsende gode af et par tynde sommerhandsker at være - de overlevede stuntet og lod min hud være hel indenunder  :thumbsup:

Nu er styrtet nogle sæsoner gammelt, men det havde gjort sig ganske godt på Youtube...
Tror jeg landede med 50 km/t på det sorte gulv !


B2:

--- Citat fra: Jesper Jensen efter Januar 13, 2010, 06:23:57 am ---
--- Citat fra: B2 efter Januar 12, 2010, 08:59:33 am ---Handsker

Slap uskadt, da de aldrig var i kontakt med afslaten


--- Afslutning på citat ---

Har du så meget motorik at du kan rejse dig fra jorden efter at have været styrtet uden at sætte hånden i jorden? :D ;)

--- Afslutning på citat ---
Bare fordi man bliver skudt til himmels, behøver man jo ikke lande som en l..t fra en højrøvet ko  :wink:

Men jo den ene havde kontakt med underlaget da jeg skulle på benene igen.
Det var så bare græs :P , da jeg skyndte mig at rulle ud i græsset, for at undgå evt søvnige bilister.

Den nærmeste holdt dog 30m væk og så HELT vågen ud  :mrgreen:

skurkenfradallas:
Sorry  :oops:

[Edit by B2] Så sætter vi da bare dit indlæg ind her  :wink:


--- Citat fra: Jesper Jensen efter Januar 13, 2010, 06:23:57 am ---
--- Citat fra: B2 efter Januar 12, 2010, 08:59:33 am ---Handsker

Slap uskadt, da de aldrig var i kontakt med afslaten


--- Afslutning på citat ---

Har du så meget motorik at du kan rejse dig fra jorden efter at have været styrtet uden at sætte hånden i jorden? :D ;)

--- Afslutning på citat ---

Han gjorde bare sådan her:

Jujimufu/Taegashi Kip up

B2:
Er sikker på at jeg udførte manøvren hurtigere end gutten der, men ellers var det sikkert sådan  :mrgreen:


PS. Jeg har ryddet lidt op i den "seriøse" tråd, så dit og JJ's indlæg kun er her...

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version