Forfatter Emne: Lav din egen plov, Del 1  (Læst 15007 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Lav din egen plov, Del 1
« Svar #15 Dato: Februar 20, 2006, 07:23:31 am »
Citat fra: Ole
Du er jo gal Olfert! :) Imponerende gør-det-selv arbejde.. Forresten.. Mangler du en finger på venstre hånd? Og hvad er det for et cruiser-dyr der gemmer sig på et af billederne?

Tak for den positive respons til jer alle  :D  :D
Og jo. jeg mangler en finger=Vægtoptimering  :lol:  :lol:
Cruiser-dyret er en 883 Harley fra 2002, det var den der skulle ha en plov først og resultatet blev så godt at jeg også lige ville prøve  :D  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Lav din egen plov, Del 1
« Svar #16 Dato: Februar 20, 2006, 08:45:37 am »
helt vildt blæret Olfert - hvornår starter du en serieproduktion??  :D

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Lav din egen plov, Del 1
« Svar #17 Dato: Februar 20, 2006, 01:35:32 pm »
Citat fra: Olfert

Tak for den positive respons til jer alle  :D  :D
Og jo. jeg mangler en finger=Vægtoptimering  :lol:  :lol:
Cruiser-dyret er en 883 Harley fra 2002, det var den der skulle ha en plov først og resultatet blev så godt at jeg også lige ville prøve  :D  :D


Heheh.. Smart med sådan noget vægtoptimering.. :)

Harley? Jowjow.. Jeg har en svaghed for Sportster må jeg nok indrømme.. Er næste vinterprojekt så et 1200 ccm kit til den? :) http://www.laven-motorservice.dk/eks_tuning.htm fra 35 HK til 95.. Det er sgu tuning, der kan mærkes :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Lav din egen plov, Del 1
« Svar #18 Dato: Februar 20, 2006, 03:18:41 pm »
Citat fra: Ole


Harley? Jowjow.. Jeg har en svaghed for Sportster må jeg nok indrømme.. Er næste vinterprojekt så et 1200 ccm kit til den? :) http://www.laven-motorservice.dk/eks_tuning.htm fra 35 HK til 95.. Det er sgu tuning, der kan mærkes :)

Det var det første kammeraten begyndte at snakke om, men der havde han også haft den i flere minutter  :lol:  :lol:
Der er dog noget Screaming Eagle dit og dat på, så den kan vist godt komme afsted, jeg ser da frem til en prøvetur når ssolen skinner igen.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Lav din egen plov, Del 1
« Svar #19 Dato: Februar 20, 2006, 03:20:41 pm »
Citat fra: Capone
helt vildt blæret Olfert - hvornår starter du en serieproduktion??  :D

Tak, men nu skal vi lige vente på det færdige resultat  :D
Enten hopper jeg af glæde, eller også hopper jeg på ploven  :shock:  :shock:  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Lav din egen plov, Del 1
« Svar #20 Dato: Februar 20, 2006, 09:11:06 pm »
Nå, nu fik jeg så den rå glasfiberskal at se............
Det der med at gaffatapen ikke ville klæbe på glasfiberen, eller omvendt  Passede  :D
Men p.g.a udskæringerne til luftindtag kunne jeg ikke bare pille det fra hinanden :(  Så skumformen måtte dø  :twisted:
Det var lidt l... at få det skilt ad, men det gik uden der var noget der gik i stykker.
Den er lidt ujævn på fladerne, så næste projekt tror jeg at der skal spartles på skumformen.
Det er ihvertfald helt sikkert at der venter et større spartle/slibe/kælearbejde før den bliver rigtig lækker.
Men inden jeg går igang med det vil jeg selvfølgelig lige tjekke at den passer på SV'eren.
Fortsættelse følger.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Lav din egen plov, Del 1
« Svar #21 Dato: Februar 21, 2006, 01:16:53 am »
mht gaffaen tror du ikke husholdningsfilm kunne have gjort det????? så var det måske blevet glattere :!: bare en tanke
   

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Lav din egen plov, Del 1
« Svar #22 Dato: Februar 21, 2006, 07:18:30 am »
Citat fra: Moolex
mht gaffaen tror du ikke husholdningsfilm kunne have gjort det????? så var det måske blevet glattere :!: bare en tanke

Det lyder som en god ide, det ku være man lige skulle prøve hvordan husholdningsfilmen har det sammen med det 2-komponente.
For jeg tror at grunden til at formen blev ujævn med gaffa, var at limen på gaffaen blev delvist opløst af PU-skummet :?
Men igen, hvis man lavede det i een arbejdsgang = på med gaffa, på med fiber og polyester, så når gaffaen ikke at blive ujævn.
Jeg glæder mig allerede til at lave huggeren :D  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Lav din egen plov, Del 1
« Svar #23 Dato: Februar 21, 2006, 09:00:38 am »
Super projekt – kommer der ikke en guide på en komplet racerkåbe ??

Og du har vel gemt papkassen – så andre kan låne den  :wink:

Men tillykke med projektet – kender lidt, til en lille god autolakker i Valby der har de ”org” Suzuki farver, hvis den skal ligne resten af cyklen
 :?
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
..
« Svar #24 Dato: Februar 21, 2006, 11:42:09 am »
Jeg tager også hatten af .. eller hjelmen ! hø hø.

Glæder mig til at se den færdige plov!
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Lav din egen plov, Del 1
« Svar #25 Dato: April 12, 2006, 07:48:24 am »
Superfedt projekt!
Jeg vil gerne komme med et par ting, til hvis andre vil lave noget lignende.

Man kan få noget skum som ikke ekspanderer ret meget. Det, Olfert har brugt, er beregnet til at trænge ind i hulrum (eks. ved vindueskarme o.l.)
Alternativt kan man få plader/blokke i sådan noget tæt blågrønt skum, som man kan skære sin model ud af. Modelbyggere bruger det vist meget.

I stedet for gaffatape, kan man bruge det noget billigere brune eller gennemsigtige pakketape. Det har også en dejlig glat overflade. Men jeg ved  dog ikke, om det reagerer med polyesteren.

En rigtig god idé er at bruge slip-voks, som er en speciel voks lavet til at vokse forme til glas- og kulfiberstøbning. Et uvurderligt produkt.

Det færdige produkt bliver aldrig bedre end den form, det er lavet i. Derfor, som Olfert også er inde på, skal formen have masser af TLC (Tender Love & Care), så den bliver rigtig fin. Formen skal helst være helt glat, og uden fejl.

I det foreliggende tilfælde kunne man med fordel måske have lavet en udvendig form i stedet for en indvendig, og så støbt ploven inde i formen. Hvis formen er som beskrevet ovenfor, bliver den overflade der vender mod formen, også fin og glat, og der er således ikke ret meget finish-arbejde bagefter. Og plovens udseende indvendigt er vel mere eller mindre ligegyldig, ingen kigger jo derind alligevel. :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...