Forfatter Emne: 6K service ved 5K, er det ok?  (Læst 1736 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Nyrup

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 122
6K service ved 5K, er det ok?
« Dato: Maj 12, 2011, 12:17:30 pm »
Hej alle sammen.

Min lille knallert har rundet de 5000 km, jeg kører ikke vildt meget på den og der vil derfor gå en del af sommeren før jeg kommer op på de 6000 som så udløser et service.

Jeg købte den brugt sidste år og der havde den fået 1k service (jeg overtog da den havde kørt 2k.

Men bare for at være sikker på at alt tip top her til sæsonen overvejer jeg at smide den til service nu. Men er det dumt, og er det noget der vil blive lagt mærke til ved salg, for regner med at sælge den til efteråret eller næste forår.

Jeg ved godt at jeg jo selv må bestemme hvornår den skal til service, men ville bare hører om der skulle være noget dumt ved det?
Kbh Ø,  - Nu uden MC.

Bubbi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 97
Sv: 6K service ved 5K, er det ok?
« Svar #1 Dato: Maj 12, 2011, 12:29:44 pm »
Det der vil være dumt er at betale en mekaniker 1½ arbejdstime for at skifte olie+filter, hvilket tar ham maks et kvarter. Jeg kan ikke forestille mig det er nødvendigt overhovedet at servicere din næsten nye cykel efter 5000km.
Købere er altid glade for et køretøj der lige har fået service ja, men når den har kørt så lidt er det i realiteten uendeligt ligegyldigt.
:cool: Keep ur head cool, see the big picture  :cool:

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: 6K service ved 5K, er det ok?
« Svar #2 Dato: Maj 12, 2011, 04:17:47 pm »
Er det mere end et 1 år siden den har fået service, så skal den have nu. Ellers så vent til den har kørt de 6000 km  :thumbsup:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Nyrup

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 122
Sv: 6K service ved 5K, er det ok?
« Svar #3 Dato: Maj 12, 2011, 04:33:35 pm »
Er det mere end et 1 år siden den har fået service, så skal den have nu. Ellers så vent til den har kørt de 6000 km  :thumbsup:
Det er det, jeg har haft den et år nu, og tror ca den fik det et år før jeg købte den.
Kbh Ø,  - Nu uden MC.

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: 6K service ved 5K, er det ok?
« Svar #4 Dato: Maj 12, 2011, 04:41:42 pm »
I så fald, så ville jeg skifte olie+filter. Jo ældre olien bliver, jo mere vand/kondens kommer der i den= ikke godt for motoren.

Som Risom foreslår, så gør det selv. Kræver ikke den store meka eksamen  :whipped: Og er meget billigere. :thumbsup:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

elendil

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Sv: 6K service ved 5K, er det ok?
« Svar #5 Dato: Maj 21, 2011, 01:21:16 pm »
Dog kræver det en del grus, når du fejlbedømmer hvor meget der er tilbage i sumpen i forhold til kapaciteten af den dunk du sætter under.

Bubbi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 97
Sv: 6K service ved 5K, er det ok?
« Svar #6 Dato: Maj 21, 2011, 03:04:22 pm »
hehe ja det er lidt svært at undgå oliesvineri, selv med en dunk der er plads i...  :P
:cool: Keep ur head cool, see the big picture  :cool: