Forfatter Emne: 4 cyl udstødning på SV?  (Læst 2213 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hr.Maul

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 141
  • huba huba
4 cyl udstødning på SV?
« Dato: Januar 24, 2013, 08:17:19 am »
Hej

Som overskriften siger, kan man sætte en 4 cyl udstødning på en SV eller er opbygningen og indmaden så anderledes det kan skabe problemer?

Har set på svrider.com at 2 udtaler sig om det, men de kan være lidt skøre de yanks  :D

Har nemlig set Yoshimuras r 77d udstødning som jeg tror vil se super ud  :cool:
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: 4 cyl udstødning på SV?
« Svar #1 Dato: Januar 24, 2013, 12:58:05 pm »
Hej

Som overskriften siger, kan man sætte en 4 cyl udstødning på en SV eller er opbygningen og indmaden så anderledes det kan skabe problemer?

Har set på svrider.com at 2 udtaler sig om det, men de kan være lidt skøre de yanks  :D

Har nemlig set Yoshimuras r 77d udstødning som jeg tror vil se super ud  :cool:

En 4 rækkecylindret udstødning på en V2????? Aaaahhhh der skal vist laves for mange afgange, rørbuk osv for det kan du?? Og med hvilket formål

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: 4 cyl udstødning på SV?
« Svar #2 Dato: Januar 24, 2013, 01:02:15 pm »
Hej

Som overskriften siger, kan man sætte en 4 cyl udstødning på en SV eller er opbygningen og indmaden så anderledes det kan skabe problemer?

Har set på svrider.com at 2 udtaler sig om det, men de kan være lidt skøre de yanks  :D

Har nemlig set Yoshimuras r 77d udstødning som jeg tror vil se super ud  :cool:

En 4 rækkecylindret udstødning på en V2????? Aaaahhhh der skal vist laves for mange afgange, rørbuk osv for det kan du?? Og med hvilket formål
Jeg tror han bare tænker på potten ?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: 4 cyl udstødning på SV?
« Svar #3 Dato: Januar 24, 2013, 11:16:36 pm »
Det tror jeg ikke der er noget i vejen for! :)

Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: 4 cyl udstødning på SV?
« Svar #4 Dato: Januar 24, 2013, 11:36:11 pm »
bare et spørgsmål om det er til en sv650 eller sv1000

hvis diameteren på røret på sv650 er den som potter passer til er det plug'n'play
eller skal der laves en adaptor så diameteren passer

sv1000 har bolt-on som standard og der passer ikke alle bolt-on potter lige over - gsxr1000 har haft samme beslag som sv1000 dog med en mere skrå vinkel
svært at forklare men da jeg satte en gsxr bolt-on potte på skulle jeg fjerne nummerpladen for at den kunne sidde der... ikke et kønt syn

sajmon kan vel lave 2i1 løsning til en slip-on?



havde selv kigget på den forrige model af potten.. suzuki forslog at jeg købte nogle brugte TRS bolt-on til min sv1000 og bygge potterne om
http://www.tlzone.net/forums/looking-sell/117684-yoshimura-trs-dual-tip-parts.html
« Senest Redigeret: Januar 24, 2013, 11:42:11 pm af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: 4 cyl udstødning på SV?
« Svar #5 Dato: Januar 25, 2013, 02:22:10 pm »
Bare lige for at være en lille stalker...

Er det din GSF650 du har et billede af på fjæsen? Den er satme fed ;-)

Ellers har BLZ herover helt ret i det han skriver.

Jeg er ret sikker på at Yoshi ikke laver den potte til SV'eren og det kan der være en grund til. Der er en del mere tryk i udstødningen på en V2'er ift en række-4. Så selvom det kan lade sig gøre at lave noget rørværk så den passer, så kan du risikere at den ikke kan holde til det hvis du er uheldig. Vi har set eksempler på flækkede carbon-potter før...

Bottom-line er nok at du ikke skal regne med at det er plug-n-play. Men hvis bare man har penge og kontakter så kan alt lade sig gøre :-)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

jkogs

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 138
  • A ride on your sv a day... keeps the doctor away!
Sv: 4 cyl udstødning på SV?
« Svar #6 Dato: Februar 11, 2013, 02:47:24 pm »
Halløj har en udstødning fra en r1 årgang 03 på min sv...(når jeg køre til syn). Den er bygget fra en 2i2 til en 2i1. Ingen problemer der. Har lige været til syn med den.
VH
Jakob
sv1000nk3. 45000 k. USD gsxr1000k8, 2:1 potte, kellerman blink, undertray, plov, viper front, kåbedele til køler, cnc fræset styr, p.commander/pipercross, wilbers racingdæmper,hyperpro rsc styrdæmp, superbike kit, probolt motorkit, r1 bagende og ramme osv