Forfatter Emne: 3.000 rpm ved tomgang  (Læst 4665 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
3.000 rpm ved tomgang
« Dato: Marts 03, 2007, 04:02:33 pm »
Hej

Jeg har trillet SV'eren hjem i dag efter endt vinteropbevaring.

Mit problem er blot, at SV'eren nu kører med 3.000 omdrejninger i tomgang. Jeg har (gentagne gange) rykket frem-og-tilbage i chokerhåndtaget. Det virker som om, der er frigang nok. Når håndtaget er halvt trukket, så begynder den at give (måske endnu mere) choker.. Men burde frigangen ikke betyde, at det ikke er chokeren, der står forkert.?

Jeg har intet pillet ved motoren ellers. Alene elektriske ændringer.

Nogen, der kan hjælpe mig til, hvad jeg skal gøre.?

Det er hverken godt for min cykel eller for min kørsel  :(
Nu uden tohjulet liv...

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: 3.000 rpm ved tomgang
« Svar #1 Dato: Marts 03, 2007, 04:36:47 pm »
Det lyder som samme problem min har.. Chokerkablet hænger og kan løsnes ved at "fifle" med vinkel-stykket på den bagerste karburator :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: 3.000 rpm ved tomgang
« Svar #2 Dato: Marts 03, 2007, 06:50:26 pm »
Her har jeg pillet et-eller-andet ud af den bageste karburator.

Er denne cylinderformede kabeltrukne enhed chokeren.? Kablet reagerer overhovedet ikke på chokerhåndtaget.!

Hvordan er chokerkablet forbundet fra den forreste karburator til den bageste.? Det kan jeg ikke lige regne ud..



(jeg frabeder mig venligst alle spydigheder for SV'er-med-sprøjt-ejere - det er ikke sjovt.!  :shock:)
Nu uden tohjulet liv...

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Re: 3.000 rpm ved tomgang
« Svar #3 Dato: Marts 03, 2007, 07:19:56 pm »
(jeg frabeder mig venligst alle spydigheder for SV'er-med-sprøjt-ejere - det er ikke sjovt.!  )
Nej, ikke sjovt for dem.
Vær glad, du ejer den fedeste model :D :D

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: 3.000 rpm ved tomgang
« Svar #4 Dato: Marts 04, 2007, 11:45:18 am »
Her har jeg pillet et-eller-andet ud af den bageste karburator.

Er denne cylinderformede kabeltrukne enhed chokeren.? Kablet reagerer overhovedet ikke på chokerhåndtaget.!

Hvordan er chokerkablet forbundet fra den forreste karburator til den bageste.? Det kan jeg ikke lige regne ud..
Med chance for at give dig et totalt ubrugeligt råd, så vil jeg påstå at det ligner dit choker kabel (sådan ser mit på gixxeren i hvert fald ud). Hvis det slet ikke reagerer på dit trækkeri kunne det tyde på at det måske er knækket. Kan du huske om det på et tidspunkt har gået meget stramt, og pludseligt er gået som i smør igen?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: 3.000 rpm ved tomgang
« Svar #5 Dato: Marts 04, 2007, 10:34:23 pm »
Citér
(jeg frabeder mig venligst alle spydigheder for SV'er-med-sprøjt-ejere - det er ikke sjovt.!  :shock:)

He he.... den er jo næsten for oplagt, men vi lader være i dagens anledning.  :lol:
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: 3.000 rpm ved tomgang
« Svar #6 Dato: Marts 05, 2007, 08:32:14 am »
Det ligner godt nok chokerkablet, ja.. Hvis ikke, der sker noget, når du drejer på chokerhåndtaget, så der kablet nok knækket i den samling der er ved forresten karburator..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: 3.000 rpm ved tomgang
« Svar #7 Dato: Marts 05, 2007, 08:34:10 am »
ok.. tak for svarene..

har smidt den på værksted her til morgen.. det så jeg mig desværre nødsaget til... jeg kom ikke længere... måske, de får tid til den "sidst på ugen"..  :o
Nu uden tohjulet liv...

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: 3.000 rpm ved tomgang
« Svar #8 Dato: Marts 05, 2007, 08:56:12 am »
Jeg er helt sikker på, at det er chokerkablet til den bagerste cylinder du der har trukket ud af kaburatoren. Jeg har selv haft problemet her for en måneds tid siden, hvor den del, som du der har trukket ud, var "groet fast". Det du skal gøre er, at smøre dit chokerkabel. Husk at der ved samleledet som sidder på venstre side af forreste cylinder kan smøres ned i selve den sorte samleplastbeholder. Inden du samler det du har billede af, skal det smøres godt op.
Jeg er helt sikker på, at det hjælper. Det hjalp i hvert fald hos mig - Held og lykke med det hele - ellers siger du bare til....
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: 3.000 rpm ved tomgang
« Svar #9 Dato: Marts 13, 2007, 09:09:28 am »
I HELVEDE.!

nå, men nu har SV'en været på værksted - i intet mindre end en uge  :dead:

chokerkablet er skiftet.. fint fint - og forventeligt

MEN

da jeg skal til at køre hjem, erfarer jeg, at der er så lidt modstand i chokerhåndtaget, at det ikke "kan holde sig selv" (skulle hilse og sige, at det er lidt af en manøvre, at skulle trække koblingsgrebet samtidigt med chokeren og starterknappen (jeg har sq aldrig spillet klaver))...

værkstedet var lukket, ekspedienten var næsvis, det var forår, jeg må ikke spise kage og jeg ville gerne have min SV med hjem...  :twisted:

så spørgsmålet går på: hvor strammer jeg selv håndtaget/kablet, således det ikke ikke smutter tilbage..?

pfh. tak
« Senest Redigeret: Marts 13, 2007, 09:10:59 am af fldahl »
Nu uden tohjulet liv...

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: 3.000 rpm ved tomgang
« Svar #10 Dato: Marts 13, 2007, 12:54:34 pm »
Hvorfor må du ikke spise kage?

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: 3.000 rpm ved tomgang
« Svar #11 Dato: Marts 13, 2007, 12:58:47 pm »
Hvorfor må du ikke spise kage?

skal ned i kampvægt til et stævne på lørdag.. men det er en helt anden sag..

det er bare med til at gøre mig irritabel - især på en næsvis ekspedient, der fortæller mig, at man ikke har brug for choker, nu hvor jeg for-helvede har BRUG FOR både choker og sukker..  :twisted:

smagsdommeri af værste skuffe... pfft  :brok:
« Senest Redigeret: Marts 13, 2007, 01:00:44 pm af fldahl »
Nu uden tohjulet liv...

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: 3.000 rpm ved tomgang
« Svar #12 Dato: Marts 21, 2007, 08:41:33 am »
så spørgsmålet går på: hvor strammer jeg selv håndtaget/kablet, således det ikke ikke smutter tilbage..?

ttt

stadig ikke nogen, der har en god løsning på mit problem.?  :D
Nu uden tohjulet liv...