Forfatter Emne: 24.000 km eftersyn  (Læst 5671 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
24.000 km eftersyn
« Dato: April 01, 2008, 04:04:03 pm »
Så lige inde på galleriet den her
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=74676

aprilsnar eller hvad???

Min skal også til 24 k eftersyn, hva har i betalt for det?? (no spam please)
Det meste kan jo makkes selv, men har minus mod på det med ventiler osv selv!!
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #1 Dato: April 01, 2008, 04:16:25 pm »
Tilbage i 2006 gav jeg 2770,- for 24000 km service for min SV650.

Det er godt nok en 650, men antallet af ventiler er jo det samme som SV1000'eren.

ham på galleriet har så godt nok dobbelt så mange ventiler  :loser:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Kilosfau

  • Gæst
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #2 Dato: April 01, 2008, 06:54:29 pm »
Jeg hentede min SV 1000 fra 24.000 km service så sent som i går og jeg måtte slippe lige under 3000,-

Synes selv at 6000,- lød hampert

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #3 Dato: April 01, 2008, 07:22:51 pm »
Jeg var til 24K eftersyn i efteråret sidste år. Der fik jeg skifte shims ringene, plus fik skiftet olie osv. der hører sig til et 24K eftersyn. Pris 42xx kr ved Aut. Suzukiværkested...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #4 Dato: April 01, 2008, 09:04:04 pm »
Tilbage i 2006 gav jeg 5540,- inklusive et kædekit monteret.
På min skulle alle ventiler stilles, men det er jo ikke sikkert at det er sådan på din.
Det var hos en mindre baggårdsmekaniker i Oppe Sundby... :wink:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Kilosfau

  • Gæst
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #5 Dato: April 02, 2008, 04:48:33 pm »
Jeg var til 24K eftersyn i efteråret sidste år. Der fik jeg skifte shims ringene, plus fik skiftet olie osv. der hører sig til et 24K eftersyn. Pris 42xx kr ved Aut. Suzukiværkested...

Tilbage i 2006 gav jeg 5540,- inklusive et kædekit monteret.
På min skulle alle ventiler stilles, men det er jo ikke sikkert at det er sådan på din.
Det var hos en mindre baggårdsmekaniker i Oppe Sundby... :wink:

YIKES !!  :shock:  :shock:   :dead:

Det skal lige siges at min fik hele turen, shims, olie (til 118,- + moms per liter), filter, tændrør, kølevæske, koblings-, for- og bagbremsevæske samt efterspænding osv. hos Carstens MC i Varde som er autoriseret Suzuki forhandler. Det er også der jeg har købt min MC.

Alt dette for 2826,33 alt inkl.

Er dælme glad for at jeg ikke har givet halvanden gang så meget. Synes faktisk at det var dyrt nok  :innocent:

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #6 Dato: April 02, 2008, 04:57:15 pm »
Det kunne være man skulle tage mc næste gang man skal på øvelse i Oksbol, og så lige smide den forbi Carstens

takker for alle svarene, det giver mig en priside.

Man kan jo også bare sige til sin mek'er at han skal lave nogen af tingene, og så lave resten selv. (tænker på olieskift, skift af vædsker osv)
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #7 Dato: April 02, 2008, 07:01:15 pm »
Jeg har lige fået lavet 24k service ved KB Motorservice i Skive. Gav lige omkring 2300,-, så det er jeg godt tilfreds med.
Fik en ca. pris, som lød på 2500,-, og hvis der skulle skiftes dele eller lignende, så ville de lige ringe inden.
Så super service osse!
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #8 Dato: April 02, 2008, 07:19:35 pm »
Jeg var til 24K eftersyn i efteråret sidste år. Der fik jeg skifte shims ringene, plus fik skiftet olie osv. der hører sig til et 24K eftersyn. Pris 42xx kr ved Aut. Suzukiværkested...

Tilbage i 2006 gav jeg 5540,- inklusive et kædekit monteret.
På min skulle alle ventiler stilles, men det er jo ikke sikkert at det er sådan på din.
Det var hos en mindre baggårdsmekaniker i Oppe Sundby... :wink:

YIKES !!  :shock:  :shock:   :dead:

Det skal lige siges at min fik hele turen, shims, olie (til 118,- + moms per liter), filter, tændrør, kølevæske, koblings-, for- og bagbremsevæske samt efterspænding osv. hos Carstens MC i Varde som er autoriseret Suzuki forhandler. Det er også der jeg har købt min MC.

Alt dette for 2826,33 alt inkl.

Er dælme glad for at jeg ikke har givet halvanden gang så meget. Synes faktisk at det var dyrt nok  :innocent:

Det var nu også derude jeg fik lavet mit sidste efterår... Hmm Så føler jeg mig sku en smule røvrendt derude. Syntes også det virkede ret dyrt på det tidspunkt, men kunne ikke andet end at betale, da de jo allerede har lavet servicet...

Må også sige at min tålmodighed er ved at løbe op med Carstens MC, efter de er flyttet. De er simpelthen blevet for store... De er blevet ligeglad med kundeservice
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #9 Dato: April 02, 2008, 08:16:31 pm »
Jeg var til 24K eftersyn i efteråret sidste år. Der fik jeg skifte shims ringene, plus fik skiftet olie osv. der hører sig til et 24K eftersyn. Pris 42xx kr ved Aut. Suzukiværkested...

Tilbage i 2006 gav jeg 5540,- inklusive et kædekit monteret.
På min skulle alle ventiler stilles, men det er jo ikke sikkert at det er sådan på din.
Det var hos en mindre baggårdsmekaniker i Oppe Sundby... :wink:

YIKES !!  :shock:  :shock:   :dead:

Det skal lige siges at min fik hele turen, shims, olie (til 118,- + moms per liter), filter, tændrør, kølevæske, koblings-, for- og bagbremsevæske samt efterspænding osv. hos Carstens MC i Varde som er autoriseret Suzuki forhandler. Det er også der jeg har købt min MC.

Alt dette for 2826,33 alt inkl.

Er dælme glad for at jeg ikke har givet halvanden gang så meget. Synes faktisk at det var dyrt nok  :innocent:
Når der er et kædekit og montering med i prisen, skal det jo koste lidt mere.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #10 Dato: April 02, 2008, 08:29:05 pm »
Det var nu også derude jeg fik lavet mit sidste efterår... Hmm Så føler jeg mig sku en smule røvrendt derude. Syntes også det virkede ret dyrt på det tidspunkt, men kunne ikke andet end at betale, da de jo allerede har lavet servicet...

Må også sige at min tålmodighed er ved at løbe op med Carstens MC, efter de er flyttet. De er simpelthen blevet for store... De er blevet ligeglad med kundeservice
>>>

Jeg har også oplevet ligegyldigheden hos Carstens MC, Varde. Først ville han ikke give det han havde lovet i bytte med en nySV. Købte så SV et andet sted. Ved sidste 1000km service (og det er den sidste !) ridsede de tanken. Kan selvfølgelig ske. Men mekanikeren kunne eller ville ikke se ridserne. Ind til mesters kone tilfældigvis kom forbi og sagde: De ridser der kan kun fjernes ved omlakering eller måske en oppolering hos en autolakerer. De slap med en polering....men mistede også en kunde. Knap så sjovt at få ridser i sin nye mc...
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #11 Dato: April 02, 2008, 09:25:48 pm »
Hmm..

Nu er det sgu da egentlig 16.000 siden jeg skulle have været til det 24.000 eftersyn.   :innocent:

Jeg skifter så selv olie osv - så det er i realiteten bare ventilkontrol / justering der skal til...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #12 Dato: April 02, 2008, 09:56:53 pm »
Ok bor 200 meter fra KB i Skive, så det kan være jeg ikke skal køre til Varde alligevel.
Og jeg har det lige som Sajmon, det er bare ventilerne, og tændrørene jeg ikke er så gode venner med :? :?
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #13 Dato: April 03, 2008, 10:40:20 am »
Jeg var til 24K eftersyn i efteråret sidste år. Der fik jeg skifte shims ringene, plus fik skiftet olie osv. der hører sig til et 24K eftersyn. Pris 42xx kr ved Aut. Suzukiværkested...

Tilbage i 2006 gav jeg 5540,- inklusive et kædekit monteret.
På min skulle alle ventiler stilles, men det er jo ikke sikkert at det er sådan på din.
Det var hos en mindre baggårdsmekaniker i Oppe Sundby... :wink:

YIKES !!  :shock:  :shock:   :dead:

Det skal lige siges at min fik hele turen, shims, olie (til 118,- + moms per liter), filter, tændrør, kølevæske, koblings-, for- og bagbremsevæske samt efterspænding osv. hos Carstens MC i Varde som er autoriseret Suzuki forhandler. Det er også der jeg har købt min MC.

Alt dette for 2826,33 alt inkl.

Er dælme glad for at jeg ikke har givet halvanden gang så meget. Synes faktisk at det var dyrt nok  :innocent:

Nu skriver nyg at han fik sat kædekit på udover det du fik lavet. Et kædekit koster 1500 vejl udsalg plus moms. plus montering.
Lægger du det oven i den pris du har givet er det vel næsten det samme  :wink:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: 24.000 km eftersyn
« Svar #14 Dato: April 03, 2008, 04:58:00 pm »
I 2002 gav jeg omkring 1650kr for ventiljustering og en rulning hos Holsted MC. Alt andet 24.000km-service lavede jeg selv.

Idag (i sidste uge) laver jeg også selv ventiljustering. Det er ikke ret svært når bare man liiige læser manualen ordenligt istedet for kun at kigge billeder :tie:  :innocent:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(