SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Guider => Emne startet af: blz efter April 16, 2009, 04:02:45 pm

Titel: undersøg FI fejl
Indlæg af: blz efter April 16, 2009, 04:02:45 pm
det sker at jeg sørger lidt rundt omkring og finder norget interresant

det kræver at cyklen står i Manufactor mode/dealer mode
tjek her:
punkt 8 + 9 http://www.suzukisv1000.com/faq/tps.htm (http://www.suzukisv1000.com/faq/tps.htm)
for dansk (lusen)-> http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=841.0 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=841.0)

omme i bagenden
(http://www.suzukisv1000.com/images/faq/TPS/10_TPS_connector_here_copy.jpg)

er der et stik med en sort hætte på
(http://www.suzukisv1000.com/images/faq/TPS/9_TPS_connector.jpg)

fjern hætten og sæt en "lus" ind her
vær opmærksom på faren ved f.eks. brug af ståltråd hvis den rammer noget andet
og brug ikke de andre huller i stikket (ved ikke hvad der sker, men værst tilfælde er Anti-theft laver ECU'en til en brevvægt)
(http://www.suzukisv1000.com/images/faq/TPS/11_TPS_connector_wire_in.jpg)

ved siden af uret står koden og lige foran se en streg
den indikere TPS'en med 3 nivuer ¯-_ den skal stå i -
(http://www.suzukisv1000.com/images/faq/TPS/13_TPS_dealer_mode.jpg)
her ses code c00 = alt okey

code     Malfunktion Partremarks
c00no error
c11Camshaft position sensor (CMPS)
c12Crankshaft position sensor (CKPS)Pick-up signal, signal generator
c13Intake air pressure sensor (IAPS)
c14Throttle position sensor (TPS)
c15Engine coolant temp. sensor (ECTS)
c21Intake air temp. sensor (IATS)
c22Atmospheric pressure sensor (APS)
c23Tip over sensor (TOS)
c24Ignition signal #1 (IG coil #1)For #1 cylinder
c25Ignition signal #2 (IG coil #2)[/For #2 cylinder
c28Secondary throttle valve actuator (STVA)
c29Secondary throttle valve position sensor
c31Gear position signal (GP switch)
c32Injector signal #1 (F1 #1)For #1 cylinder
c33Injector signal #2 (F1 #2)For #2 cylinder
c41Fuel pump control system (FP control system)Fuel pump, fuel pump relay
c42Ignition switch signal (IG switch signal)Anti-theft
c44Heated Oxygen sensor (HO2S)For E-02, 19
c49Pair control solenoid valve (PAIR valve)

hvis det er brugbart
Titel: Re: undersøg F1 fejl
Indlæg af: blz efter April 17, 2009, 01:14:38 pm
kilde:
Titel: Re: undersøg F1 fejl
Indlæg af: Nikolaj efter April 17, 2009, 08:17:36 pm
Fin vejledning :)

Men til dig og næsten alle andre herinde *griner* Det hedder ikke F1 :)
Forkortelsen kommer fra "Fuel Injection"

 
Titel: Re: undersøg F1 fejl
Indlæg af: Ulvehaar efter April 17, 2009, 08:25:07 pm
Fin vejledning :)

Men til dig og næsten alle andre herinde *griner* Det hedder ikke F1 :)
Forkortelsen kommer fra "Fuel Injection"

Good point, det vidste jeg godt, men jeg vil foreslå at vi for nemheds skyld fortsat kalder den F1.

En søgning på forum på "fi" giver nemlig pænt mange irrelevante forslag  :shock:
Titel: Re: undersøg F1 fejl
Indlæg af: Nikolaj efter April 17, 2009, 08:30:54 pm
Fint nok - det generer mig bare næsten lige så meget som når folk siger en centimet :D
Titel: Re: undersøg F1 fejl
Indlæg af: Claus m efter April 17, 2009, 10:15:39 pm
Fint nok - det generer mig bare næsten lige så meget som når folk siger en centimet :D

Du ved jo godt det også hedder en met :innocent:
Titel: Re: undersøg F1 fejl
Indlæg af: Søren F efter April 18, 2009, 01:16:42 pm
Citér
Fint nok - det generer mig bare næsten lige så meget som når folk siger en centimet


Du ved jo godt det også hedder en met

Hjemme hos måler vi ikke i centimet, kun i halve met :innocent:
Titel: Re: undersøg F1 fejl
Indlæg af: blz efter April 18, 2009, 08:44:45 pm
admin - pls
Titel: Re: undersøg F1 fejl
Indlæg af: Mikkel efter April 19, 2009, 01:45:27 pm
Er der nogle der ved om fidusen også kan bruges på en GSXR750K7 ?

Evt. hvor stikket med hætten er placeret på den model ?