Forfatter Emne: Finjusteringsspørgsmål  (Læst 3391 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Canidae

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 177
Finjusteringsspørgsmål
« Dato: August 25, 2006, 10:17:44 pm »
Jeg har lige haft min 2005 650S til 6000 km eftersyn og der fik jeg dem også lige til at finjustere brændstofblandingen til min Yoshimuraudstødning.

Ifølge mekanikkeren var den for fed i blandingen ved højere omdrejninger og han kunne ikke få den helt mager nok kun ved at bruge en Yoshimuraboks.

Jeg var så ude at køre mig en god tur og det føles faktisk som om effekten er blevet mere lineær. Spørgsmålet er så bare om det er fordi den har fået mere mellemtræk, eller den har mistet lidt af toppen.

Så mine spørgsmål til de teknisk begavede er så:

1) Kan det virkelig passe at en potte med mere hul i, kræver en mere mager brændstofblanding? Intuitivt virker det da mere logisk at den skal bruge mere brændstof.

2) Jeg så udskrifterne af hans gasanalyse, og er det rigtigt at den kompenserede CO2 værdi helst skal ligge på ca. 2,4 og lambda på 0,9 for at få mest ydelse?

Mvh
Jeppe.
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet