Forfatter Emne: Erfaringer m højere Clip-on styr  (Læst 2570 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Abc senior

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
  • Min lille "Sorte"
Erfaringer m højere Clip-on styr
« Dato: Oktober 11, 2009, 06:36:07 pm »
Hej,
som ny (og stadig nyforelsket) SV'er .... har jeg et spørgsmål , til jer garvede gutter .... er der nogen der har erfaring med at hæve Clip-on styret en smule. For at tage en smule af belastningen fra håndleddene, specielt ifm lange ture.
Hvad er din erfaring mht kørestilling, belastning på håndled etc., hvad er prisen .... hvilket kit kan du anbefale ?

pfht
ABC Senior

nb ... ikke så tosset med en "tør" lørdag midt-Oktober ... og en hel dag m lille-mor på SV'en  :mrgreen:

Stålkaninen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Re: Erfaringer m højere Clip-on styr
« Svar #1 Dato: Oktober 12, 2009, 01:48:07 pm »
Har du prøvet at sænke koblings- og forbremsegrebet, så det peger mere skråt ned og fremad, fremfor at de peger mere ligeud?
Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Erfaringer m højere Clip-on styr
« Svar #2 Dato: Oktober 12, 2009, 01:55:42 pm »
Du skal bare lære ikke at hænge på armene, men bære din vægt lidt mere med ryggen.  :wink:

Jeg har endog monteret en GSXR forgaffel med GSXR1000 clip-ons på som er en del lavere end en SV´er, men efter jeg har lært at holde kroppen med ryggen, er det intet problem med hænderne.  :twisted:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Abc senior

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
  • Min lille "Sorte"
Re: Erfaringer m højere Clip-on styr
« Svar #3 Dato: Oktober 12, 2009, 07:24:22 pm »
Tak for de gode råd .... jeg vil afprøve dette inden jeg kaster mig ud i modifikationer  :)

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: Erfaringer m højere Clip-on styr
« Svar #4 Dato: Oktober 14, 2009, 04:21:04 pm »
Jeg har monteret dette sæt.
http://www.helibars.com/proddetail.php?prod=HB2603

Forrige weekend trillede jeg en tur på 400km, og selv om at det ikke meget at de flytter, er det nok til at jeg ikke har tænkt over belastningen.

Du er velkommen til at komme forbi og prøve.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Erfaringer m højere Clip-on styr
« Svar #5 Dato: Oktober 15, 2009, 09:16:11 am »
Jeg havde en dårlig vane med at falde lidt sammen, og sidde og hænge lidt i lænden - og det var endda på min N'er.

Jeg købte et elastik-nyrebælte hos louis, og kørte med det nogle måneder - det var nok til at ændre vanen/siddestilling (nu bruger jeg det kun når det er koldt - dvs. det er lige fundet frem igen  8).

Så: Stram korsettet - lidt mave/rygbøj i vinter, og måske en hjælpeelastik ligesom mig :blink:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3