Forfatter Emne: Vægt reduction?  (Læst 5243 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Vægt reduction?
« Dato: September 26, 2006, 10:02:53 pm »
Hej...

Jeg har tidligere læst om folk der (efter eget udsang), har lettet deres Aprilla 125 + 250 for vægt, når de skulle på bane.... Så var det jeg tænkte o, der var nogen der havde prøvet dette på deres svér? Og evt. hvad man kan skifte?
Leger lidt med tanken om at købe magnesium fælge, syntes bare prisen er lige frisk nok!  :undecided:
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Vægt reduction?
« Svar #1 Dato: September 26, 2006, 10:48:46 pm »
Her er et par af de muligheder jeg leger med !

Kulfiber og masser af det  :wink:

Og ...

På bane : Værktøjssættet er der ikke nogen grund til at slæbe med rundt, ligesom en fuld dunk fuel heller ikke er nødvendig til et pas på en banedag.

Alm vej : Standart potten vejer af helvede til (synes jeg), så her kan nok spares lidt, når man alligevel skal have mere lyd.
Styrenderne der er nogle tunge støbte tingester, der måske kan udskiftes med nogle i alu. Om det påvirker stabiliteten ved jeg dog ikke.
Egorøv, og farvel til de bagerste forhvilere. Potten må hænge i noget andet  :twisted:
Lettere hjul ! Magnesium, Carbon, eller Aluminium  :D Dyrt som bare fanden men helt afgjort noget jeg drømmer om.

Og sikkert en masse andet, så kom med det rødder !!

Kunne være fedt med et SVin på 150 Kg   :twisted:
« Senest Redigeret: September 27, 2006, 10:50:02 am af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Coyote

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 259
Re: Vægt reduction?
« Svar #2 Dato: September 26, 2006, 11:34:15 pm »
Det billigste er sgu nok at selv at tabe sig 1-20 kg alt efter hvad der er sundhedsmæssigt forsvarligt  8)
Hvis du går i seng med en røv der klør, vågner du op med en finger der lugter!

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Vægt reduction?
« Svar #3 Dato: September 27, 2006, 12:41:13 am »
Det billigste er sgu nok at selv at tabe sig 1-20 kg alt efter hvad der er sundhedsmæssigt forsvarligt  8)

Hørt :respekt: :innocent:
   

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Vægt reduction?
« Svar #4 Dato: September 27, 2006, 12:45:16 am »
Det billigste er sgu nok at selv at tabe sig 1-20 kg alt efter hvad der er sundhedsmæssigt forsvarligt  8)
Sikkert !
Men hvor sjovt er det  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Vægt reduction?
« Svar #5 Dato: September 27, 2006, 09:07:25 am »
Som B2 skriver er standardpotten et sted der kan spares flere kilo ved at skifte til en let sportspotte.
Bagstellet kan skiftes til et letvægts racerstel.
Plastikdele kan (også som B2 skriver) skiftes til kulfiber.
Du kan droppe alle lygter.
Du kan skifte til et mindre batteri eller slet intet batteri.
Du kan skifte til en 520 kæde og tandhjul.
Drop passagerfodhvilere.
Drop værktøjssæt.
Drop unødig kåbe-inderdel.
Skift til letvægts kåbestel.

Nogle af de dyrere løsninger er:
Kulfibertank
Letvægts alu bagsvinger
Letvægtsfælge (alu, magnesium eller kulfiber)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Vægt reduction?
« Svar #6 Dato: September 27, 2006, 09:19:58 am »
Og 1000krs spørgsmålet.. - Er der nogen her på forum der virkelig kører SÅ godt at man kan mærke de 5kg??

Vil tilnærmelsesvis tro at Alex (som jeg ser som den hurtigste herinde) vil have svært ved at barbere 100'dele af sin tid ved at smide vægt??

Men som sagt - det er kun gætterier.. - Jeg tror bare at der kan stilles på andre parametre for at få en cykel til at opføre sig bedre på en bane..?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Vægt reduction?
« Svar #7 Dato: September 27, 2006, 10:35:52 am »
Og 1000krs spørgsmålet.. - Er der nogen her på forum der virkelig kører SÅ godt at man kan mærke de 5kg??

Vil tilnærmelsesvis tro at Alex (som jeg ser som den hurtigste herinde) vil have svært ved at barbere 100'dele af sin tid ved at smide vægt??

Men som sagt - det er kun gætterier.. - Jeg tror bare at der kan stilles på andre parametre for at få en cykel til at opføre sig bedre på en bane..?
Ja, jo lettere maskine, jo lettere er den at håndtere. og hvis du kører stabile tider, vil du få noget ud af en vægtreduktion.
Du vil accellerere hurtigere, du vil kunne bremse lidt senere, du vil nemmere komme gennem svingkombinationer  :D

Selvfølgelig taler vi ikke om 1-5 kg her, der skal man være rigtig skrap. men hvis du stripper en gadekværn for alt unødigt, er vi vel oppe på 10-20 kg, og det kan alle mærke.

Skal man rigtig ha noget ud af det, bør man som B2 skriver, kun fylde den mængde fuel på man skal bruge til et pas.
Det hjælper jo ikke at man stripper maskinen for 10 kg, men efterfølgende fylder 16 liter på dunken, men kun skal bruge de 5 liter. Det er nok det letteste og billigste sted at starte.

Og så er der een selv, hvad ide er der i at poste tusinde af kroner i 8 kg vægtbesparelse, hvis man render rundt med de samme 8 kg overflødig vægt på maven :?

Men vil man noget seriøst på bane er vægten jo kun een ting, andre ligeså vigtige ting er affjedring/dæmpning og dæk.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Vægt reduction?
« Svar #8 Dato: September 27, 2006, 10:38:23 am »
Men vil man noget seriøst på bane er vægten jo kun een ting, andre ligeså vigtige ting er affjedring/dæmpning og dæk.

Samt førerens evner  :wink:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Vægt reduction?
« Svar #9 Dato: September 27, 2006, 10:42:23 am »
Men vil man noget seriøst på bane er vægten jo kun een ting, andre ligeså vigtige ting er affjedring/dæmpning og dæk.

Samt førerens evner  :wink:
Jøst præcis  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Vægt reduction?
« Svar #10 Dato: September 27, 2006, 06:39:55 pm »
Hej...


Leger lidt med tanken om at købe magnesium fælge, syntes bare prisen er lige frisk nok!  :undecided:

glem det !

som Rune og Olfert helt rigtigt skriver, så er de tre vigtigste ting, dæk, affjedring og Nosser.. Husk Det !

Så længe at der er folk der kører stærkere på nogenlunde samme maskiner, er der ingen grund til at skrue dele af maskinen.  brems senere og giv gas tidligere.. 

og et lille hint mht tuning: I al den tid hvor du ikke har spjældet helt åbent, er al tuning unødvendig.

men en god og sund konventionel tuning, tab dig 5-20 kg.  ..jeg ligger stadig i forhandlinger med min egen kropsvægt   :D :D    kan også godt bruge lidt bedre kondi..   (er nød til at lægge mig efter al det skriveri  :D :D )
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Vægt reduction?
« Svar #11 Dato: September 27, 2006, 09:20:20 pm »
Hej...

Jeg har tidligere læst om folk der (efter eget udsang), har lettet deres Aprilla 125 + 250 for vægt, når de skulle på bane.... Så var det jeg tænkte o, der var nogen der havde prøvet dette på deres svér? Og evt. hvad man kan skifte?
Leger lidt med tanken om at købe magnesium fælge, syntes bare prisen er lige frisk nok!  :undecided:
Istedet for at lege med tanken om magnesiumfælge (der koster kassen), skulle du hellere bruge pengene på fuldt justerbar bagdæmper samt forgaffel, af godt mærke = Øhlins - Hyperpro - White Power osv, osv.

Og "Bling-bling" effekten er ligeså god, hvis du står blandt kendere  :respekt: :D :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Vægt reduction?
« Svar #12 Dato: September 27, 2006, 09:50:35 pm »
Det billigste er sgu nok at selv at tabe sig 1-20 kg alt efter hvad der er sundhedsmæssigt forsvarligt  8)

Fed ide :D men det blir svært :lmao: :lmao: :lmao:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Vægt reduction?
« Svar #13 Dato: September 27, 2006, 10:57:20 pm »
Det billigste er sgu nok at selv at tabe sig 1-20 kg alt efter hvad der er sundhedsmæssigt forsvarligt  8)

Fed ide :D men det blir svært :lmao: :lmao: :lmao:
He-he har prøvet, jeg blev meldt forsvundet i en måned :lmao:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Henrik Kallehauge

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 105
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
Re: Vægt reduction?
« Svar #14 Dato: September 29, 2006, 02:38:49 pm »

men en god og sund konventionel tuning, tab dig 5-20 kg.  ..jeg ligger stadig i forhandlinger med min egen kropsvægt   :D :D    kan også godt bruge lidt bedre kondi..
[/quote]

helt enig  :afro: jeg hopper sku på kondi cyklen hele vinteren :hand:
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow