Forfatter Emne: Den "tikker" for vildt.  (Læst 6432 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Den "tikker" for vildt.
« Svar #15 Dato: Maj 08, 2006, 01:13:22 pm »
Hvis du kan vente til senere på dagen, hvor jeg har lidt mere tid, kan jeg eventuelt scanne et par sider fra min Clymer, hvor du kan se/læse hvordan du roder med knastkædestrammerne.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

smeden

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 130
Den "tikker" for vildt.
« Svar #16 Dato: Maj 09, 2006, 08:44:01 am »
Det kunne da være lækkert hvis du har tid til det. Regner med at kigge på det imorgen.
Is this it?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Den "tikker" for vildt.
« Svar #17 Dato: Maj 15, 2006, 03:25:18 pm »
Jeg har postet en tråd i "Guider". Se her: LINK

Jeg håber, den kan være til lidt hjælp.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Den "tikker" for vildt.
« Svar #18 Dato: September 09, 2006, 10:28:49 pm »
Hey,

Har snyltet på her på forummet et halvt års tid, fik min SV650 K6 i maj   :)

Min har også lavet en skarp tikken/raslen siden jeg fik den, og da jeg skulle have den til 6000 km eftersyn, i tirsdags, lovede de inde hos enghave at fikse det på garantien (har været inde flere gange for at blive forsikret om at den ikke ville gå i stykker af at jeg kørte på den). Raslenen opstår når motoren er over 80c og er tydligst ved ca 4000 - 5000 o/min.

Jeg fik at vide at det enten var ventilerne eller knastkæden. Da jeg fik den tilbage raslede den stadig når den blev driftvarm og jeg kørte tilbage for at høre hvilken type møtrikker de havde smidt i motoren på den. Fik en undskyldning (de havde jo ikke lavet den som jeg var blevet lovet) og at vide at det ville blive lavet på garantien. Fredag var den færdig, og jeg hentede den... og nu larmer den igen  :(

Diagnosen hos Enghave var at strammerene var skiftet og ventilerne spændt. Og at hvis det blev værre skulle jeg komme ind igen.

Nogen motorkyndige her der ved hvordan en SV'er skal lyde, bor lige ved Emdrup st, så hvis nogen gider lytte på min kværn, vil jeg gladeligt bruge min søndag på at trille forbi.

Og er der nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre hvis det viser sig at det ikke bare er mig der er pernitten, og de bare ikke kan fjerne den mislyd?

Der er to ting ved det - For det første fjerner raslenen en del af køreglæden fordi jeg er ret sikker på at den ikke skal lyde som den gør, og for det andet så er det ikke så fedt hvis jeg på et tidspunkt skal sælge (for at købe en anden sv'er selvfølgelig ;) ), det vil nok ikke presse prisen i min favør.

Med Venlig Hilsen
Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

smeden

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 130
Re: Den "tikker" for vildt.
« Svar #19 Dato: September 12, 2006, 08:53:28 am »
Jeg har også søgt med lys og lygte, men det lader ikke til det kan laves.
Har kørt hele denne sæson med den lyd. Har været forbi forskellige mekaniker, en enkelt fortalte mig, at han havde lavet det på 4 cykler, men efter 3 måneder var lyden der igen.
Jeg kan virkelig ikke forstå at den bare skal lyde sådan :huh:
Is this it?

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Den "tikker" for vildt.
« Svar #20 Dato: Oktober 16, 2006, 08:47:21 am »
Hej,

IB inde hos FA har lovet at kigge på den imorgen, tirsdag. Jeg håber at han finder ud af noget smart ved den. Min SV'er rasler alt for meget.

Mine egne bud på hvad det kan være:

- Et plejlstangsleje,    :( , men ikke så sandsynligt da lyden, så vidt jeg kan høre, kommer fra cylinder-toppen.

- Dårlige knastkædestrammere.

- Eller måske en dårlig oliepumpe, det stemmer meget godt overens med at den kun rasler med neutral gas, dvs. ved lavt olietryk? Har hørt om en der havde det på en CBR600.

Jeg har også søgt med lys og lygte, men det lader ikke til det kan laves.
Har kørt hele denne sæson med den lyd. Har været forbi forskellige mekaniker, en enkelt fortalte mig, at han havde lavet det på 4 cykler, men efter 3 måneder var lyden der igen.
Jeg kan virkelig ikke forstå at den bare skal lyde sådan :huh:

Den skal ikke lyde sådan efter min mening, det er dælme surt hvis motoren står af efter 10.000 km, 2 år og 1 måned fordi der var en fejl de ikke kunne finde, fra 200 km   :|

Hvilken mekaniker var du ved? Altså ham der sagde han havde set det før? Inde ved Enghave sagde de at de havde set en anden der også sagde sådan, men den forklaring lavede de om da de ikke kunne lave fejlen  :?

Mvh
Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

smeden

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 130
Re: Den "tikker" for vildt.
« Svar #21 Dato: Oktober 16, 2006, 09:34:28 am »
Det var ude i en lille by i midtjylland. Pårup.
Is this it?