Forfatter Emne: ALARM!!  (Læst 24327 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: ALARM!!
« Svar #15 Dato: Oktober 30, 2011, 10:02:17 pm »
Jeg har alarm på min. En Spyball....

Og jeg vil ALDRIG have alarm på min bike igen. Den tapper batteriet. og det er træls man skal aktivere den bare for en tankning osv.

Har det lidt sådan, hvis selskabet vil stille for mange betingelser, finder jeg bare et andet selvskab. Og prøv at google folks holdninger til Mondux. :loser: :thumbsdown:

Nu det ikke alle alarmer der tapper batteriet, nogen har en dvale funktion på og Batteri overvågning..

feks. denne http://www.bits4bikes.dk/product.asp?product=329

Mon ikke din bare er noget gammelt lort? ;)  :dead:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Sv: ALARM!!
« Svar #16 Dato: Oktober 30, 2011, 10:31:58 pm »
Jeg havde Scorpio SR-i900 på min tidligere cykel og den var jeg super glad for. Bevares den koster, men med 2-vejs sender/modtager og RFID så man kan lade den ligge i lommen er sgu fedt ;-)

Kan varmt anbefales...

/bo

Ved du hvad prisen ca er, for går ud fra den skal monteres også!?

Mener jeg gav ca. 2k for min og monterede den selv (med lidt hjælp) ;-) Jeg synes som sagt at de penge var givet godt ud, men i sidste ende løber de nok med cyklen uanset hvad :-/

/bo
MC-løs :-/

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: ALARM!!
« Svar #17 Dato: Oktober 30, 2011, 10:36:18 pm »
Jeg har alarm på min. En Spyball....

Og jeg vil ALDRIG have alarm på min bike igen. Den tapper batteriet. og det er træls man skal aktivere den bare for en tankning osv.

Har det lidt sådan, hvis selskabet vil stille for mange betingelser, finder jeg bare et andet selvskab. Og prøv at google folks holdninger til Mondux. :loser: :thumbsdown:
Er det ikke lidt sådan,  at man Google alle selskaber til noget dårligt? Men har ikke erfaringer med dem faktisk? Andre der har så byd endelig ind!!!
Og det er ikke ualmindeligt at selskaber stiller krav med forsikringer.
« Senest Redigeret: Oktober 31, 2011, 05:25:20 am af Sortberg »

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: ALARM!!
« Svar #18 Dato: Oktober 30, 2011, 10:59:47 pm »
Jeg har alarm på min. En Spyball....

Og jeg vil ALDRIG have alarm på min bike igen. Den tapper batteriet. og det er træls man skal aktivere den bare for en tankning osv.

Har det lidt sådan, hvis selskabet vil stille for mange betingelser, finder jeg bare et andet selvskab. Og prøv at google folks holdninger til Mondux. :loser: :thumbsdown:

Nu det ikke alle alarmer der tapper batteriet, nogen har en dvale funktion på og Batteri overvågning..

feks. denne http://www.bits4bikes.dk/product.asp?product=329

Mon ikke din bare er noget gammelt lort? ;)  :dead:

Jo enig! Men stadig sjov og med flest HK! :P

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: ALARM!!
« Svar #19 Dato: Oktober 30, 2011, 11:09:49 pm »
Jeg har alarm på min. En Spyball....

Og jeg vil ALDRIG have alarm på min bike igen. Den tapper batteriet. og det er træls man skal aktivere den bare for en tankning osv.

Har det lidt sådan, hvis selskabet vil stille for mange betingelser, finder jeg bare et andet selvskab. Og prøv at google folks holdninger til Mondux. :loser: :thumbsdown:

Nu det ikke alle alarmer der tapper batteriet, nogen har en dvale funktion på og Batteri overvågning..

feks. denne http://www.bits4bikes.dk/product.asp?product=329

Mon ikke din bare er noget gammelt lort? ;)  :dead:

Jo enig! Men stadig sjov og med flest HK! :P

huh?

nu mente jeg din alarm var noget gammelt lort?

Men hvorfor vil du så af med den hvis den stadig er sjov?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: ALARM!!
« Svar #20 Dato: Oktober 30, 2011, 11:55:18 pm »
Haha...   :mrgreen:

Jeg bruger en Legos 4 som jeg selv har monteret, og den har endnu aldrig tappet mit batteri, på trods af 3 ugers ferie et par gange hvor den stod uden lader på.

Jeg var måske en smule for hurtig da jeg sagde alle skivebremselåsalarmer var noget lort, men jeg har personligt ikke så meget fidus til dem, og har alt for ofte hørt folk brokke sig over dem til at jeg skal forlade mig på sådan en. Det er ligesom min Transponder - strøm fra cyklens batteri, tak.  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: ALARM!!
« Svar #21 Dato: Oktober 31, 2011, 05:26:45 am »
Jeg har alarm på min. En Spyball....

Og jeg vil ALDRIG have alarm på min bike igen. Den tapper batteriet. og det er træls man skal aktivere den bare for en tankning osv.

Har det lidt sådan, hvis selskabet vil stille for mange betingelser, finder jeg bare et andet selvskab. Og prøv at google folks holdninger til Mondux. :loser: :thumbsdown:

Nu det ikke alle alarmer der tapper batteriet, nogen har en dvale funktion på og Batteri overvågning..

feks. denne http://www.bits4bikes.dk/product.asp?product=329

Mon ikke din bare er noget gammelt lort? ;)  :dead:

Jo enig! Men stadig sjov og med flest HK! :P
Ha blæret at din alarm har hestekræfter... Satme ikke en jeg skal lege med så!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: ALARM!!
« Svar #22 Dato: Oktober 31, 2011, 10:43:57 am »
Er meget tilfreds med min Legos 4!  :thumbsup:

Har haft 3 cykler med Spyball monteret - der har været problemer med alle 3 alarmer og jeg kender flere som har oplevet samme problemer.  :thumbsdown:

På alle cyklerne var det meningen at der skulle være en gyro-agtig sensor som skulle kunne mærke når cyklen blev rejst op fra støtteben eks. På alle tre cykler enten virkede denne funktion ikke eller holdt op med at virke imens jeg havde cyklerne. Garanteret fordi der er kommet fugt i den der sensor-dims.

Spyball = skod!

Jeg har også haft en skivebremsealarm. Den pillede jeg batterierne ud af efter en uge pga. for mange falske alarmer.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: ALARM!!
« Svar #23 Dato: Oktober 31, 2011, 11:16:42 am »
Bruger Abus bremselås Granit Detecto X-plus 8000, den gør jobbet for mig.

Der var en kammerat der skulle se min cykel og han tog stille ved i styret... BIP BIP BIP BIP, ups havde glemt at tage den af hehe, den virker.

Som en ekstra gadget kan jeg nævne at der er lys indbygget i nøglen, så man kan se hvad man fumler med og at den selvfølgelig kan ligge i der overdådige bagagerum SV 650´eren har.

Nem at skifte batteri på også
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: ALARM!!
« Svar #24 Dato: Oktober 31, 2011, 03:53:45 pm »
jeg fik ved køb i marts 2004 en SpyBall alarm monteret, og den fungerer endnu upåklageligt i alle henseender.  Oprindelig krævede den dog nogle forsøg for jeg fandt den rigtige indstiling for følsomhed. Der er 8 at vælge imellem.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Sv: ALARM!!
« Svar #25 Dato: Oktober 31, 2011, 05:18:03 pm »
Min MC
"er født" har Suki's egen Alarm, ved ikke hva den hedder men den virker, og fjernbetjeningen er lille
det kræver rigtigt lidt tilvænding, at den ikke vil starte moteren efter fx. Tankning, uden man lige slår den fra igen, men det er et spørgsmål om vane

jeg får 900,- årligt i afslag på forsikringen (ca. 10%), pga Alarmen og aflåst Parkerings kælder :cool: hos IF

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: ALARM!!
« Svar #26 Dato: Oktober 31, 2011, 05:38:27 pm »
Er meget tilfreds med min Legos 4!  :thumbsup:

Har haft 3 cykler med Spyball monteret - der har været problemer med alle 3 alarmer og jeg kender flere som har oplevet samme problemer.  :thumbsdown:

På alle cyklerne var det meningen at der skulle være en gyro-agtig sensor som skulle kunne mærke når cyklen blev rejst op fra støtteben eks. På alle tre cykler enten virkede denne funktion ikke eller holdt op med at virke imens jeg havde cyklerne. Garanteret fordi der er kommet fugt i den der sensor-dims.

Spyball = skod!

Jeg har også haft en skivebremsealarm. Den pillede jeg batterierne ud af efter en uge pga. for mange falske alarmer.
Hvilke havde du?

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: ALARM!!
« Svar #27 Dato: Oktober 31, 2011, 11:12:31 pm »
Hvor mange af de skivelåse kan så låses op med hætten fra en tusch??  :lmao:

Jeg selv en abus ting.... Bliver kun brugt hvis jeg skal overnatte i andre byer eller ligende... Tror ikke en hat fis det hjælper... Hvis de vil stikke af med den så gør de det uanset alarm eller ej..

Jeg selv suzukis egen alarm monteret.... Aner ikke hvad den hedder... Men der er ikke chok sensor på? Den hyler kun hvis man glemmer at "låse" alarmen op og sætter nøglen i og drejer den... :)

Har heller ikke oplevet at den har tappet batteriet endnu...
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: ALARM!!
« Svar #28 Dato: November 01, 2011, 05:36:06 am »
Hvor mange af de skivelåse kan så låses op med hætten fra en tusch??  :lmao:

Jeg selv en abus ting.... Bliver kun brugt hvis jeg skal overnatte i andre byer eller ligende... Tror ikke en hat fis det hjælper... Hvis de vil stikke af med den så gør de det uanset alarm eller ej..

Jeg selv suzukis egen alarm monteret.... Aner ikke hvad den hedder... Men der er ikke chok sensor på? Den hyler kun hvis man glemmer at "låse" alarmen op og sætter nøglen i og drejer den... :)

Har heller ikke oplevet at den har tappet batteriet endnu...
Tror ikke du umiddelbart kan få sådan en skivelås af uden at ødelægge det meste af cyklen, og om ikke andet syner det af noget når den sidder der :-) lidt ligesom silikone patter

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: ALARM!!
« Svar #29 Dato: November 01, 2011, 09:54:14 am »
Hvilke havde du?

Hvilke hvad for noget havde jeg? Cykler, Spyball-modeller eller skivebremselåse?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4