Forfatter Emne: Støjnedsættelse i Nolan hjelme  (Læst 3389 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thunderbear

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
Støjnedsættelse i Nolan hjelme
« Dato: Oktober 06, 2010, 10:53:21 pm »
Hey SVin.. Jeg har været lidt rundt på forummet for at finde svar men uden held, so here goes:

Jeg har i år haft min første sæson og egentlig været glad for min Nolan N85 Optical N-Com hjelm. Indtil nu har jeg haft ipod i ørerne, men havde egentlig tænkt mig at sætte Basic Kit 2 i her til vinter. Så slipper jeg for at ødelægge flere headsets.

Jeg har dog læst meget omkring støj og hørelse, og ville gerne have ekspertpanelets mening. Jeg vil gerne kunne høre mp3 + være klar til mc radio eftersom jeg nok skal på europatur næste sommer. Jeg synes ikke at kunne finde whisper set til Nolan, så hvad gør man? Synes ikke min hjelm støjer meget, men man kan måske lave små løsninger så man fjerner den unødvendige støj der er?
Bør jeg bruge ørepropper, og hvilken indflydelse har dette på mit ønske om mp3 og mc radio?

På forhånd tak og nyd nu de sidste gode solrige dage der endnu er tilbage i år.

Thunderbear
« Senest Redigeret: Oktober 07, 2010, 12:11:13 am af Thunderbear »
SV650S-K3, Kobber med plov, carbon hugger og forskærm, PC3, Mivv udstødning, Rizoma blinker for og bag.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: Støjnedsættelse i Nolan hjelme
« Svar #1 Dato: Oktober 07, 2010, 11:06:51 am »
Støjen kommer som regel nedefra. Jeg kører med halsedisse, og den tager støjen supergodt  :thumbsup:  Bruger aldrig ørepropper (undtaget på bane) da halsedissen blokker for støjen.
Dette har nu virket på div. Agv'er, en Nava, et par Airoh, en Nau samt på den nye carboiinghat  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta