Forfatter Emne: Hvilken rygsæk?  (Læst 8448 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Hvilken rygsæk?
« Svar #15 Dato: Maj 26, 2011, 09:19:29 am »
Regnslag i den her laban, rigtig god til pengene.  http://www.louis.de/_20017f84295f3e881111a3deabc8329cac/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=530&wgr=210&list_total=3&anzeige=0&artnr_gr=10025409
Har ladet miig fortælle at en rygsæk ikke er specielt godt i forhold til sikkerhed... Om det er den hele sandhed ved jeg ikke ..

Jeg vil i hvert fald nødigt ryge på røven med rygsæk på - rygskjold eller ej.  Endnu mindre kunne jeg tænke mig at rygsækken hænger fast i noget og jeg får rykket skuldrene af led  :shock:

Ikke forstået, har godt nok ikke hørt om nogle der har fået revet skuldren af led med en rygsæk på MC?   :D
Ved at have noget hængende på ryggen med stropper er der risiko for at den hænger fast.. Det var iøvrigt en instruktør på dmc bronze kursus som kom med dette input...
Ja det rigtigt, kan nu ikke lige se hvad man skal hænge fast i under selve kørslen, men selvfølgelig ved styrt han man vel godt. Kan hjelmen i virkeligheden også så  :|
Lige præcis ved styrt .. Om hjelmen kan hænge fast næppe... Men det er i bund og grund en afvejelse man selv skal gøre sig omkring hvilken risiko man vil løbe ... Og om man ser det som en risiko ..

Jaa det tror jeg nu også det er  :wink:

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Sv: Hvilken rygsæk?
« Svar #16 Dato: Maj 26, 2011, 10:43:19 am »
Som Per siger er det noget de prædiker om på en del køretekniske kurser. Stropper kan under styrt (hvis man er uheldig ja) hænge fast i motorcykel eller ting i vejen, og dermed koste skuldre eller kraveben.

Et andet argument var at hvis man lægger sig med fart på, så forhindrer rygsækken ens kludedukke af en krop i at rulle rundt - og dermed vil dragten blive slidt mere, på færre punkter, og dermed større risiko for gennemslid/brist af syninger osv. Gav det overhoved nogen mening? :hand:

Jeg kører selv med rygsæk, men overvejer kraftigt en diskret SW Motech bagagebærer og en topboks med monokey system (eller var det monolock Niels? :mrgreen: )

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: Hvilken rygsæk?
« Svar #17 Dato: Maj 26, 2011, 11:42:34 am »
jeg har også kørt med rygsæk (Häglöfs Tight XXL Pro) på. Og havde en lang genstand i den. Og høj hastighed. Da jeg kom hjem stod tasken  åben!!!! :tie: :tie:




Heldigvis var intet mistet. Så lektie lært: Luk den med karabinhage, hvis du skal ud og køre.  :club: :whipped:

Samme her - men du behøver ikke en karabinhage - du skal bare altid, uanset rygsæk, sørge for at lynlåsen bliver samlet nede i siden af rygsækken, vinden tager den, hvis du samler den oppe på toppen.

Mads_t

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 144
Sv: Hvilken rygsæk?
« Svar #18 Dato: Maj 26, 2011, 02:23:43 pm »
Ja i får i hvert fald ikke mig til at montere en boks bag på med et kæmpe beslag. Det ødelægger udseende totalt, det er ligegyldig hvilken motorcykel det er, men det er selvfølgelig smag og behag. Jeg kører med tanktaske når det er yderst nødvendig, ellers taske på ryggen. Syntes den fylder for meget, hvis der bare skal være plads til en smule.

Det ser så meget morfar ud, at det må vente til jeg bliver pensioneret.
Mvh. Mads Tønder

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Hvilken rygsæk?
« Svar #19 Dato: Maj 26, 2011, 02:39:56 pm »
Ja i får i hvert fald ikke mig til at montere en boks bag på med et kæmpe beslag. Det ødelægger udseende totalt, det er ligegyldig hvilken motorcykel det er, men det er selvfølgelig smag og behag. Jeg kører med tanktaske når det er yderst nødvendig, ellers taske på ryggen. Syntes den fylder for meget, hvis der bare skal være plads til en smule.

Det ser så meget morfar ud, at det må vente til jeg bliver pensioneret.
Kan KUN give dig ret.. Ser alt for nederen ud! Sommetider må man lide for udseendet ;-)
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Hvilken rygsæk?
« Svar #20 Dato: Maj 26, 2011, 11:58:41 pm »
Regnslag i den her laban, rigtig god til pengene.  http://www.louis.de/_20017f84295f3e881111a3deabc8329cac/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=530&wgr=210&list_total=3&anzeige=0&artnr_gr=10025409
Har ladet miig fortælle at en rygsæk ikke er specielt godt i forhold til sikkerhed... Om det er den hele sandhed ved jeg ikke ..

Jeg vil i hvert fald nødigt ryge på røven med rygsæk på - rygskjold eller ej.  Endnu mindre kunne jeg tænke mig at rygsækken hænger fast i noget og jeg får rykket skuldrene af led  :shock:

Ikke forstået, har godt nok ikke hørt om nogle der har fået revet skuldren af led med en rygsæk på MC?   :D
Ved at have noget hængende på ryggen med stropper er der risiko for at den hænger fast.. Det var iøvrigt en instruktør på dmc bronze kursus som kom med dette input...
En rigtig mc-rygsæk (nej ikke en fjælræv eller sportstaske) skal sidde så tæt, at ryger du af og kommer til at hænge fast, så ville du været kommet lige så meget til skade på anden vis uden rygsæk. Anyway... jeg pendler med en mc-rygsæk dagligt og har ingen skrupler ved det. Langt størstedelen af de pendler motorcyklister jeg møder har også en rygsæk til skiftetøj.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S