Forfatter Emne: Go Pro spørgsmål - igen!  (Læst 16142 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #15 Dato: Februar 27, 2012, 09:14:27 am »
her er mit optaget med 720P 60fps indstillingen.

det meste af videoen er kørt ned i halv hastighed.. det eneste der er fuld hastighed, er "tisse" scenen og starten af mit styrt og slalom gennemløbet.   (der hvor jeg løfter min ene ski i vejret, til sidst i filmen, var optaget i 30 fps.. så kan du se hvor skidt det er at køre halv hastighed på kun 30fps)

Ski with friends - Saalbach 2011
« Senest Redigeret: Februar 27, 2012, 09:16:27 am af Luske »

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #16 Dato: Februar 27, 2012, 12:35:50 pm »
Jeg er sgu imponeret, over at sådan et lille kamera, der ligner noget Taiwan-skrammel, kan lave så fede billeder!!! Det ser super fedt ud med slow-optagelserne. jeg satser helt klart også på at optage i 60fps - så har man ihvertfald muligheden for at køre nogle klip ned i hastighed.

Kaiser-wetter iøvrigt!    [afro|

Søren

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #17 Dato: Februar 27, 2012, 02:10:52 pm »
Jeg er sgu imponeret, over at sådan et lille kamera, der ligner noget Taiwan-skrammel, kan lave så fede billeder!!! Det ser super fedt ud med slow-optagelserne. jeg satser helt klart også på at optage i 60fps - så har man ihvertfald muligheden for at køre nogle klip ned i hastighed.

Kaiser-wetter iøvrigt!    [afro|

Søren

vejret var lidt for varmt desværre..

ser frem til noget at få fingre i noget af det video vi skød i uge 2 2012 i Val T , der var mere sne og og høj sol og frost

Hvis der er sol og blå himmel, så bliver optagelserne helt fantastiske

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #18 Dato: Marts 19, 2012, 03:57:15 pm »
Så fik jeg min debut med at optage og redigere med GoPro. For dælen det tager tid i starten, at få klippet alle stumperne sammen til noget brugbart. Og når man er 5 afsted, og der gerne skulle være lidt af alle, så er det desværre også problematisk at begrænse sig tidsmæssigt... :?

Her er resultatet:        http://youtu.be/mEq_ZWmq0cE

Søren

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #19 Dato: Marts 19, 2012, 04:41:30 pm »
Så fik jeg min debut med at optage og redigere med GoPro. For dælen det tager tid i starten, at få klippet alle stumperne sammen til noget brugbart. Og når man er 5 afsted, og der gerne skulle være lidt af alle, så er det desværre også problematisk at begrænse sig tidsmæssigt... :?

Her er resultatet:        http://youtu.be/mEq_ZWmq0cE

Søren

Hvad har du brugt til at klippe/klistre/eksportere med ??   det virker ikke som om din video ikke giver "flydende" billeder.. det hakker noget.

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #20 Dato: Marts 19, 2012, 05:10:45 pm »
Så fik jeg min debut med at optage og redigere med GoPro. For dælen det tager tid i starten, at få klippet alle stumperne sammen til noget brugbart. Og når man er 5 afsted, og der gerne skulle være lidt af alle, så er det desværre også problematisk at begrænse sig tidsmæssigt... :?

Her er resultatet:        http://youtu.be/mEq_ZWmq0cE

Søren

Hvad har du brugt til at klippe/klistre/eksportere med ??   det virker ikke som om din video ikke giver "flydende" billeder.. det hakker noget.

jeg har brugt Windows Live Movie Maker.....den koster nemlig gratis! Jeg har set, at mange bruger Pinnacle, men jeg ville lige prøve dette her først. Men jeg har godt nok også rodet noget op i grundmaterialet, så måske det kan give lidt problemer. Mange steder har jeg gjort klar til at opdele, for så senere at fortryde. Mit problem var næsten, at jeg havde for meget materiale, jeg skulle vælge ud fra.

Egentlig synes jeg, at der er mange (og nok) redigeringsværktøjer i Windows, men det tager en krig, når man skal gøre en film klar til at arbejde i. Er det et specielt problem i Windows, eller er det ligesådan i Pinnacle?

Søren

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #21 Dato: Marts 19, 2012, 05:22:25 pm »
Så fik jeg min debut med at optage og redigere med GoPro. For dælen det tager tid i starten, at få klippet alle stumperne sammen til noget brugbart. Og når man er 5 afsted, og der gerne skulle være lidt af alle, så er det desværre også problematisk at begrænse sig tidsmæssigt... :?

Her er resultatet:        http://youtu.be/mEq_ZWmq0cE

Søren

Hvad har du brugt til at klippe/klistre/eksportere med ??   det virker ikke som om din video ikke giver "flydende" billeder.. det hakker noget.

jeg har brugt Windows Live Movie Maker.....den koster nemlig gratis! Jeg har set, at mange bruger Pinnacle, men jeg ville lige prøve dette her først. Men jeg har godt nok også rodet noget op i grundmaterialet, så måske det kan give lidt problemer. Mange steder har jeg gjort klar til at opdele, for så senere at fortryde. Mit problem var næsten, at jeg havde for meget materiale, jeg skulle vælge ud fra.

Egentlig synes jeg, at der er mange (og nok) redigeringsværktøjer i Windows, men det tager en krig, når man skal gøre en film klar til at arbejde i. Er det et specielt problem i Windows, eller er det ligesådan i Pinnacle?

Søren

fisk !?

det lader bare til at dit videoredigeringsprogram ikke kan lide din framerate på materialet.. om det er nogle settings du har glemt eller ignoreret, vides ikke.. det ser ihvertfald ikke så godt ud som det burde have gjort.  ka du ikke selv se at det hakker ?

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #22 Dato: Marts 19, 2012, 05:38:37 pm »
Når man encoder til WMV, sker det der...

Man skal holde sig til AVI eller MP4
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #23 Dato: Marts 19, 2012, 06:01:43 pm »


det lader bare til at dit videoredigeringsprogram ikke kan lide din framerate på materialet.. om det er nogle settings du har glemt eller ignoreret, vides ikke.. det ser ihvertfald ikke så godt ud som det burde have gjort.  ka du ikke selv se at det hakker ?

Tja....det hakker lidt, men det synes jeg nu altid det gør, når jeg kigger på andre Youtube-film. Men det skal da lige siges, at jeg BESTEMT ikke hverken går op i eller har fornemmelse for billede-kvalitet. Jeg er faktisk én af de få, der stadig har et billedrørs-tv.......med en farvefejl i det ene hjørne, he he!
 
"Glemt settings"..? på kameraet eller under redigering? Jeg må prøve at sammenligne det materiale, jeg har på PC'en, og det der ligger på Youtube. Kan der være sket noget ved overførslen dertil??

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #24 Dato: Marts 19, 2012, 06:06:09 pm »
Når man encoder til WMV, sker det der...

Man skal holde sig til AVI eller MP4

WHUT??    :shock:

Jeg er bange for, at vi ikke taler samme sprog!   :innocent:

Er det noget windows har ændret, eller har jeg overset noget? 

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #25 Dato: Marts 19, 2012, 06:20:28 pm »
WMV formatet er låst med hensyn til FPS og opløsning og billedkvalitet - de tre ting skal altid være i et eller andet, for mig ukendt, forhold - spm gør at jeg personligt ikke engang gider overveje at bruge det.

Problemet er primært at Movie Maker stort set kun vil have WMV som output - derfor bruger man (jeg) Pinnacle.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #26 Dato: Marts 19, 2012, 06:26:24 pm »
Ok, det giver meget god mening! Jeg har lige set lidt af rå-filmene, og de er godt nok meget mere flydende, så noget er der åbenbart sket under red. Jeg må jo så bare bide i det sure æble, og investere i Pinnacle på et tidspunkt.

Tak for svar!

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #27 Dato: Marts 19, 2012, 06:33:59 pm »
Ok, det giver meget god mening! Jeg har lige set lidt af rå-filmene, og de er godt nok meget mere flydende, så noget er der åbenbart sket under red. Jeg må jo så bare bide i det sure æble, og investere i Pinnacle på et tidspunkt.

Tak for svar!


Jeg har også Pinnacle og er fint tilfreds. Sony Vegas lader dog tilat ha flere tilhængere, men jeg kan ikke se (forstå) hvorfor.

Anyways, "encoding" er når du skal gemme filen. Det svarer til om du vil gemme et billede som JPG, BMP, GIF osv.


PS. Jeg har også billedrør - uden farvefejl. Det holder 100! (og vejer ca ligeså!)   :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #28 Dato: Marts 19, 2012, 06:41:06 pm »
Jeg fatter heller ikke hvad folk ser i Sony Vegas...   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

CarstenM

  • Gæst
Sv: Go Pro spørgsmål - igen!
« Svar #29 Dato: Marts 19, 2012, 07:27:06 pm »
Jeg har også Pinnacle og er fint tilfreds. Sony Vegas lader dog tilat ha flere tilhængere, men jeg kan ikke se (forstå) hvorfor.

Fordi Pinnacle selvom det er et godt stykke software stadig er låst til visse formater at encode i og visse containere man kan gemme i.
Derfor man selvfølgelig eksporterer sit redigerede materiale i Pinnacle og encoder i et andet program.  :hand: