Forfatter Emne: GPS  (Læst 18088 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mice

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
GPS
« Dato: Februar 20, 2006, 11:55:07 am »
Hejsa

Nu nærmer det sig med hastige skridt :-) :lol:

Jeg går og overvejer at købe en GPS, har i nogle referencer til hvad der virker?

Er faldet over en TOMTOM rider http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=146&Language=1

Den ser smart nok ud og at der følger en chokoladebolle til hjelmen med, så det er muligt at høre når der skal svines, er jo bonus.

Mvh.
Mice
Blå SV1000 - uden bagskærm, nye blink, Pipercross luftfilter, Akrapovic bolton i TI og pcIII by Mr. Dyno

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
GPS
« Svar #1 Dato: Februar 20, 2006, 12:11:32 pm »
fin demo.. man får helt lyst til at købe den :-D

Umiddelbart ser den temmelig stor, og man ska nok også lave et beslag selv, hvis man gerne vil ha den på en cykel med Clip-on styr..

men den ser spændende ud, og når den er lavet specielt til MCister, så må den ha en masse nyttige funktioner. , touch screen er ihvertfald nyttigt, når man har handsker på

Mice

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
GPS
« Svar #2 Dato: Februar 20, 2006, 12:45:01 pm »
Ja, nu har jeg jo ikke en S model, så den holder der medfølger tror jeg er meget god  :lol:

Jeg kender bare ingen ting til TOMTOM, har tidligere haft GPS til min bil og der var en Gramin! men de skal betjenes via nogle små knapper og det går ikke med handser på..

Mvh.
Mice
Blå SV1000 - uden bagskærm, nye blink, Pipercross luftfilter, Akrapovic bolton i TI og pcIII by Mr. Dyno

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
GPS
« Svar #3 Dato: Februar 20, 2006, 12:55:56 pm »
De nye Garmin køre og så med touchscreen. De er lige kommet i nogle mindre og tyndere udgaver, så  der er nemmere at have med rundt.
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
GPS
« Svar #4 Dato: Februar 20, 2006, 01:18:55 pm »
Jeg har en PDA med TomTom's software.

Visse ting kan gøres med handsker på, men indtasting af en adresse er lidt nemmere uden handske på.

Bortset fra det har jeg kun godt at sige om TomTom, selvom Rider modellen er lidt dyr (efter min mening, men det er også fordi jeg synes headsettet er overflødigt)

Her sidder min:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
GPS
« Svar #5 Dato: Februar 20, 2006, 01:39:01 pm »
den er vel bare ikke lige så glad for regnvejr;-)
mvh

Kenneth (SV650S)

Mice

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
GPS
« Svar #6 Dato: Februar 20, 2006, 02:28:46 pm »
Citat fra: kek
den er vel bare ikke lige så glad for regnvejr;-)

Lige mine ord, jeg har desværre ikke en kåbe, til at tage vandet  :lol:
Blå SV1000 - uden bagskærm, nye blink, Pipercross luftfilter, Akrapovic bolton i TI og pcIII by Mr. Dyno

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
GPS
« Svar #7 Dato: Februar 20, 2006, 03:01:17 pm »
Citat fra: kek
den er vel bare ikke lige så glad for regnvejr;-)


Det har du ret i. Jeg har endnu ikke kørt med den i regvejr, men en plastikpose kunne løse det problem  :wink:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: GPS
« Svar #8 Dato: Februar 20, 2006, 05:21:25 pm »
Citat fra: Mice
Hejsa

Nu nærmer det sig med hastige skridt :-) :lol:

Jeg går og overvejer at købe en GPS, har i nogle referencer til hvad der virker?

Er faldet over en TOMTOM rider http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=146&Language=1

Den ser smart nok ud og at der følger en chokoladebolle til hjelmen med, så det er muligt at høre når der skal svines, er jo bonus.

Mvh.
Mice


Jeg bruger TomTom software i min PDA (Qtech) i bilen. Det er ok.

TomTom er såmænd bare software der kan GPS.

Hemmligheden ligger i hardwaren .... ser ok ud på Demo'en, men størrelsen og betjeningen er vel det der skal testes.

og til 500 £ .... bliver det ikke lige nu ...  :wink:

xXx
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
GPS
« Svar #9 Dato: Februar 20, 2006, 07:38:24 pm »
Bruger selv garmin. Den er vandtæt, og kører på batteri. Kunne holde hele vejen til Amsterdam på et sæt batterier.
Og synes ikke det er noget problem med tasterne. Det er jo ikke fordi man taser sindssygt meget nåt man kører. Man harjo som regel  en plan over hvor man gerne vil hen inden man starter. Hvis ikke, hva skal man så med en GPS :?:  :?:  :?:
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Birkebæk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
GPS
« Svar #10 Dato: Februar 22, 2006, 09:53:29 pm »
Jeg har selv overvejet at købe en TomTom. Har gode erfaringer fra tidligeremed TomTom. Det eneste der afholder mig er prisen.  :oops:

men du behøver ikke være bange for vand. TomTom Rider er vandtæt. Jeg har læst flere anmeldelser af den og alle roser den. Det er kun prisen de er ude efter og det at den ikke kan planlægge særlig MC venlige ruter med mange sving  :lol:
Tilbage på Japan'er: Kawazaki ZX-6R 636

I garage: Benelli Tornado TRE 900, Benelli Sport (Arrows titanium) potte, knap så perfekt fra fabrik :/
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9346

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
GPS
« Svar #11 Dato: Februar 22, 2006, 10:25:55 pm »
Hvis man har noget af udstyret i forvejen, dvs. en PDA eller visse mobiltelefoner, laver TomTom også en "Mobile" version der koster under 2000. Den leveres med en Bluetooth GPS enhed, som så snakker med PDA'en.

Jeg har anskaffet sådan en for nylig og bruger den sammen med min Nokia 6670, det virker overraskende fornuftigt. Jeg går nu og pønser på hvordan jeg får monteret Nokia'en på cyklen, jeg regner med det bliver noget Krusell-hylster-knald + evt. noget RAM Mount. GPS'en ligger bare i lommen, den holder meget længere end mobilen på en opladning.

Og ja, man kan godt se hvad der sker på skærmen, selv på den afstand ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
GPS
« Svar #12 Dato: Februar 23, 2006, 09:54:35 pm »
Ok.... kaster mig ærbødigt i støvet over for den TomTom rider.... (og gid jeg havde pengene til at købe den, så kunne Garminen ryge samme vej). Den dur. men 599£ for den er lige i overkanten, og så lige 299£ for hele vesteuropa!!! Det er sgu mange penge :(  :(  :(  :(
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
GPS louis
« Svar #13 Dato: Marts 04, 2006, 02:01:49 pm »
HOV.. faldt lige over den der TOMTOM Rider hos Louis, til 599 EURO  (og ikke 599 £ pund) , som på tomtoms hjemmeside..

hmm, måske den er lidt mere attraktiv nu !?!?  hvis jeg en dag, bliver rig, må jeg da ha sådan en ...

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
GPS
« Svar #14 Dato: Marts 06, 2006, 06:52:07 pm »
Suk – hvis man nu køber sådan en tingest, så er der ikke længere nogen undskyldninger…   slut med at køre omveje og komme sent hjem  :oops:  :oops:  :oops: Jeg skal aldrig eje sådan en  :twisted:

Så heller bruge pengene på nogle længere ture  :D  :D
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley