Forfatter Emne: GPS  (Læst 18086 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
GPS
« Svar #15 Dato: Marts 06, 2006, 06:59:07 pm »
Citat fra: Bongers
Suk – hvis man nu køber sådan en tingest, så er der ikke længere nogen undskyldninger…   slut med at køre omveje og komme sent hjem

Nej nej, slet ikke. Min TomTom laver bare en ny rute hvis den opdager man kører forkert. Så hvis man ser en spændende vej, kan man bare tage den, og så laver den bare ruten om.

Så man har faktisk endnu større mulighed for at køre en omvej, uden risiko for at fare vild :-D
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Beltman

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
    • Beltman
GPS
« Svar #16 Dato: Marts 06, 2006, 07:19:08 pm »
Fed demo - Bruger selv Tom Tom Go i bilen og det virker bare perfekt. Selv konen kan finde ud af at indtaste nye destinationer  :lol:  :lol:
SV1000K3 Naked

okoch

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
TOMTOM mobile
« Svar #17 Dato: Marts 07, 2006, 10:46:57 am »
Hej Jeg har hele sidste år brugt TomTom mobile på en Orange C500 smartphone som sider i holder ved siden af instrumenterne. Den får strøm via en ombygget cigartænder (USB) lader. Bluttooth GPS er placeret under bagsæde med strøm. Det er ingen problem med at se skærmen selv konen på bagsædet kan se skærmen under kørsel
Koch SV 1000S SK3 Blå, fuldkåbe, forskærms forlænger, alarm, navigation og  hjemmelavet nr. pladeholder

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: TOMTOM mobile
« Svar #18 Dato: Marts 07, 2006, 12:35:14 pm »
Citat fra: okoch
Hej Jeg har hele sidste år brugt TomTom mobile på en Orange C500 smartphone som sider i holder ved siden af instrumenterne.

Fedt, hvordan har du monteret holderen på instrumentbrættet? Går jo selv og pønser på hvordan jeg skal montere Nokiaen.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

okoch

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
GPS
« Svar #19 Dato: Marts 07, 2006, 12:41:36 pm »
Hej Jeg har lavet en plade (du kan skimte den på billedet) og malet den sort. Denne er fastgjort i det hul der er helt ude i kanten med en skrue til nummerplader med plastik dup
Koch SV 1000S SK3 Blå, fuldkåbe, forskærms forlænger, alarm, navigation og  hjemmelavet nr. pladeholder

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: GPS
« Svar #20 Dato: Marts 17, 2006, 07:10:57 pm »
Citat fra: Mice
Jeg går og overvejer at købe en GPS, har i nogle referencer til hvad der virker?

Der er en test i mit forbrugerblad Tænk, de siger nu godt nok, at det er til bilen, men som jeg forstår på jer, så er det det samme... Testen findes her:

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/computerudstyr/navigationssystemer/
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
GPS
« Svar #21 Dato: April 01, 2006, 02:55:49 pm »
BUMP :D

Den i indledningen af denne tråd nævnte TomTom gps er nu på tilbud her: www.louis.de

Man sparer 200 Euro  :shock:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
GPS
« Svar #22 Dato: April 01, 2006, 03:18:15 pm »
Citat fra: Paw
BUMP :D

Den i indledningen af denne tråd nævnte TomTom gps er nu på tilbud her: www.louis.de

Man sparer 200 Euro  :shock:


det har den været hele tiden  :D  .. men nu er den så bare også kommet frem på forsiden

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
GPS
« Svar #23 Dato: April 01, 2006, 04:32:03 pm »
En GPS test fra et engelsk MC blad
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
GPS
« Svar #24 Dato: April 04, 2006, 03:54:25 am »
Citat fra: Luske
Umiddelbart ser den temmelig stor, og man ska nok også lave et beslag selv, hvis man gerne vil ha den på en cykel med Clip-on styr..

men den ser spændende ud, og når den er lavet specielt til MCister, så må den ha en masse nyttige funktioner. , touch screen er ihvertfald nyttigt, når man har handsker på
Hvis den kan moses på en CBR600RR, udgør en SV-S nok heller ikke det store problem... :wink: http://www.tomtom.com/lib/img/galleryimages/442ed9e265bce.jpg
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
GPS
« Svar #25 Dato: April 04, 2006, 10:07:35 am »
Citat fra: Zierra
Citat fra: Luske
Umiddelbart ser den temmelig stor, og man ska nok også lave et beslag selv, hvis man gerne vil ha den på en cykel med Clip-on styr..

men den ser spændende ud, og når den er lavet specielt til MCister, så må den ha en masse nyttige funktioner. , touch screen er ihvertfald nyttigt, når man har handsker på
Hvis den kan moses på en CBR600RR, udgør en SV-S nok heller ikke det store problem... :wink: http://www.tomtom.com/lib/img/galleryimages/442ed9e265bce.jpg


efter at have set nærmere på den.  på louis' hjemmeside, så ser den altså ikke så stor ud igen.

Jeg så den bare dengang de kun havde 1 billede af den derinde..   jeg ku meget godt tænke mig den  :D

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
GPS
« Svar #26 Dato: April 04, 2006, 01:53:29 pm »
Citat fra: Luske
jeg ku meget godt tænke mig den  :D
Tro mig, det kunne jeg også! Den er for lækker.  :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
GPS
« Svar #27 Dato: April 07, 2006, 05:35:09 pm »
Update..

Louis.de er slet ik så billig igen (hvis man regner med at Euroen ca står i 7,5)

se her...: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157954 og fordelen ved at købe den i danmark er at du får kort over hele skandinavien med.  så de få bas ører der er at spare tjener sig vidt meget godt hjem igennem kort man kan bruge til hverdag og små-ture

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
GPS
« Svar #28 Dato: April 07, 2006, 09:44:12 pm »
Citat fra: Luske
Update..

Louis.de er slet ik så billig igen (hvis man regner med at Euroen ca står i 7,5)

se her...: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157954 og fordelen ved at købe den i danmark er at du får kort over hele skandinavien med.  så de få bas ører der er at spare tjener sig vidt meget godt hjem igennem kort man kan bruge til hverdag og små-ture
Næh, den prisforskel kan jo ikke engang dække fragten fra DE til DK! Så kan Louis & Co. beholde deres kort over Schwerin, Bayern og Schwarzwald! Jeg har mere brug for at kunne finde fra Holte til Holbæk. 8)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

jesper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 123
Re: GPS
« Svar #29 Dato: Maj 15, 2006, 05:33:27 pm »
Jeg har lige købt en Tomtom Rider det virker. det to kun 5 min at monter holderen.
« Senest Redigeret: Maj 15, 2006, 05:40:41 pm af jesper »
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K