Forfatter Emne: Ørepropper.  (Læst 23662 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sv: Re: Ørepropper.
« Svar #15 Dato: Juni 01, 2006, 02:46:36 am »
Matas har også den "billige" slags 3M skumfidus.
Det har Frederiksberg hospital også  :P
Og sørme om ikke også Air France har noget lignende! Endda i en kæk orange farve, som står godt til min rygbeskytter! Mig, modedyr? Må jeg være fri!
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Ørepropper.
« Svar #16 Dato: Juli 07, 2006, 02:09:59 pm »
"Høreværn"
http://www.dotmiljoe.dk/default.asp

Fik mine igår .... må sige de er alle pengene værd ! ... nu kan jeg høre mine tanker også .. ;-)

Nu hedder firmaet ... www.phonak.dk .. og er vist stadig DMC sposorer   :lipsrsealed:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Sv: Ørepropper.
« Svar #17 Dato: Juli 07, 2006, 02:15:01 pm »
Fik mine igår .... må sige de er alle pengene værd ! ... nu kan jeg høre mine tanker også .. ;-)
The sound of silence  :twisted: :twisted: :twisted:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Re: Sv: Ørepropper.
« Svar #18 Dato: Juli 07, 2006, 02:19:59 pm »
Fik mine igår .... må sige de er alle pengene værd ! ... nu kan jeg høre mine tanker også .. ;-)
The sound of silence  :twisted: :twisted: :twisted:

Nok mere i retning af ...

"FLYT DIG KÆLLING SÅ JEG KAN KOMME FORBI ! DET ER EN MOTORVEJ IKKE DIN GÅRDSPLADS !!       .... #¤&%%hfmggrr  "

Damn Cristian du behøver ikke råbe ... øhhh hvem var lige det ...  :shocked:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Ørepropper.
« Svar #19 Dato: Juli 07, 2006, 02:22:23 pm »
"Høreværn"
http://www.dotmiljoe.dk/default.asp

Fik mine igår .... må sige de er alle pengene værd ! ... nu kan jeg høre mine tanker også .. ;-)

Nu hedder firmaet ... www.phonak.dk .. og er vist stadig DMC sposorer   :lipsrsealed:

Jeg har både et sæt til motorcykelbrug og så et sæt musikerpropper, der dæmper 15db.. De virker rigtig fint..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Sv: Re: Sv: Ørepropper.
« Svar #20 Dato: Juli 07, 2006, 03:04:00 pm »
"Høreværn"

http://www.dotmiljoe.dk/default.asp




Lige mine ord. !  det er svine gode !

jeg har dem selv, det tager 5 sek at sætte dem i,
 og det kan stort set ikke mærkes at have dem i.

vil gerne gøre lidt reklame for dem her, da de også støtter DMC og Bronce kursus,
som mange af os har været glade for.

så kig lidt på det. 
Det kan altså godt betale sig at give lidt ekstra for dem, de holde længe og er behagelige at køre med.

Alex - Jeg har også gået og tænkt på at anskaffe mig et sæt ørepropper, og dem du omtalter lyder da rigtig gode.
Hvordan fik du fat i dine, og man skal vel ind og have taget "mål" af ørene??? Så vit jeg har kunne læse mig frem til, skulle de passe perfekt i øret.
Anders
Suzuki GS500E 96

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Sv: Re: Sv: Ørepropper.
« Svar #21 Dato: Juli 11, 2006, 12:54:33 pm »
"Høreværn"

http://www.dotmiljoe.dk/default.asp




Lige mine ord. !  det er svine gode !

jeg har dem selv, det tager 5 sek at sætte dem i,
 og det kan stort set ikke mærkes at have dem i.

vil gerne gøre lidt reklame for dem her, da de også støtter DMC og Bronce kursus,
som mange af os har været glade for.

så kig lidt på det. 
Det kan altså godt betale sig at give lidt ekstra for dem, de holde længe og er behagelige at køre med.

Alex - Jeg har også gået og tænkt på at anskaffe mig et sæt ørepropper, og dem du omtalter lyder da rigtig gode.
Hvordan fik du fat i dine, og man skal vel ind og have taget "mål" af ørene??? Så vit jeg har kunne læse mig frem til, skulle de passe perfekt i øret.


Jeg har dem også. De har nogle folk rundt om i landt, som er "uddannet" til at tage aftryk af dit øre. De laver et aftryk af dit øre, sender det ind og så får du dem sendt med posten når du har betalt, så det er bare at ringe til dem.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Sv: Ørepropper.
« Svar #22 Dato: Juli 11, 2006, 02:01:57 pm »
"Høreværn"
http://www.dotmiljoe.dk/default.asp

Fik mine igår .... må sige de er alle pengene værd ! ... nu kan jeg høre mine tanker også .. ;-)

Nu hedder firmaet ... www.phonak.dk .. og er vist stadig DMC sposorer   :lipsrsealed:

Jeg har lige ringet til phonak for at høre nermere om disse "høreværn", når nu der er så mange der snakker godt om dem...

Men 1190,- for et sæt :shock: :shock: er de virkelig så gode, eller gav du ikke det samme for dem??
Anders
Suzuki GS500E 96

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Sv: Ørepropper.
« Svar #23 Dato: Juli 11, 2006, 04:32:33 pm »
"Høreværn"
http://www.dotmiljoe.dk/default.asp

Fik mine igår .... må sige de er alle pengene værd ! ... nu kan jeg høre mine tanker også .. ;-)

Nu hedder firmaet ... www.phonak.dk .. og er vist stadig DMC sposorer   :lipsrsealed:

Jeg har lige ringet til phonak for at høre nermere om disse "høreværn", når nu der er så mange der snakker godt om dem...

Men 1190,- for et sæt :shock: :shock: er de virkelig så gode, eller gav du ikke det samme for dem??

Det er også hvad jeg gav for mine. Jeg vil sige de er alle pengene værd i sær når man skal køre langt.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Ørepropper.
« Svar #24 Dato: Juli 11, 2006, 05:10:30 pm »
"Høreværn"
http://www.dotmiljoe.dk/default.asp

Fik mine igår .... må sige de er alle pengene værd ! ... nu kan jeg høre mine tanker også .. ;-)

Nu hedder firmaet ... www.phonak.dk .. og er vist stadig DMC sposorer   :lipsrsealed:

Jeg har lige ringet til phonak for at høre nermere om disse "høreværn", når nu der er så mange der snakker godt om dem...

Men 1190,- for et sæt :shock: :shock: er de virkelig så gode, eller gav du ikke det samme for dem??

Fik 100 kr. i rabat da jeg var på DMC Bronze kursus.
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: Ørepropper.
« Svar #25 Dato: Juli 11, 2006, 06:09:09 pm »
Tillad mig lige at komme med at surt opstød, men det lyder squ som folk herinde har mange penge !!!

Et sæt i på apoteket til en flad 10´er yder PRÆCIS samme beskyttelse som dem i betaler 1000-1100 kr. for :lol: Jeg bruger temmelig ofte ørepropper på arbejdet, og spurgte derfor vores øre-doc om det kunne være en god investering. Han sagde med et stort smil på læberne at jeg nok skulle tjene lidt mere, før jeg hoppede på sådan noget.

Bevares, dem fra Air France, Matas og apoteket er ikke formet efter jeres øregang.... and so what??

Brug dog pengene på at hælde benzin på jeres SVin i stedet. Så græder i heller ikke snot når i en dag taber dem

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Ørepropper.
« Svar #26 Dato: Juli 11, 2006, 06:54:30 pm »
Et sæt i på apoteket til en flad 10´er yder PRÆCIS samme beskyttelse som dem i betaler 1000-1100 kr. for :lol:

Det lægger de såmænd heller ikke skjul på, når de reklamerer for dem på DMC-kurserne. Men de fremhæver at man kan holde ud at have dem på i så lang tid det skal være.

Og når det så er sagt, så vil jeg tilføje at jeg kan holde ud af have disse til 6 euro på i så lang tid det skal være. Og de er vaskbare og har da holdt i to år nu.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Sv: Ørepropper.
« Svar #27 Dato: Juli 14, 2006, 09:38:54 am »
Tillad mig lige at komme med at surt opstød, men det lyder squ som folk herinde har mange penge !!!

Et sæt i på apoteket til en flad 10´er yder PRÆCIS samme beskyttelse som dem i betaler 1000-1100 kr. for :lol: Jeg bruger temmelig ofte ørepropper på arbejdet, og spurgte derfor vores øre-doc om det kunne være en god investering. Han sagde med et stort smil på læberne at jeg nok skulle tjene lidt mere, før jeg hoppede på sådan noget.

Bevares, dem fra Air France, Matas og apoteket er ikke formet efter jeres øregang.... and so what??

Brug dog pengene på at hælde benzin på jeres SVin i stedet. Så græder i heller ikke snot når i en dag taber dem

Det kan godt være at de yder samme beskyttelse, men jeg har en ekstrem lille øregang og kan derfor ikke bruge ret mange af de der skum nogle. Rettere jeg har ikke fundet nogle endnu jeg har kunnet bruge, så derfor investerede jeg og har ikke fortrudt.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Ørepropper.
« Svar #28 Dato: Juli 14, 2006, 10:22:51 am »
Jeg kan tilføje at skumpropperne dæmper af h.... til i forhold til de formstøbte.

Desuden så er det i mit tilfælde irriterende for øregangen at køre med skumpropper, og en sand fornøjelse at hive dem ud igen, og den følelse har jeg ikke med de formstøbte. Der betyder det intet at de har siddet i øret i over 5 timer.

Der vil altid være argumenter for og imod, men sjovt nok så kender jeg ikke en eneste som syntes det var penge spildt når først man har købt dem. Alle jeg kender er rigtigt glade for at de invisterede i et sæt.

Men dem som ikke syntes det er pengene værd vil altid så og se sådan her ud: :hand: når man fortæller om hvor gode de er, og vil aldrig drømme om at punge ud... :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: Ørepropper.
« Svar #29 Dato: Juli 14, 2006, 11:09:06 am »
http://www.tego.dk/product.asp?product=436&sub=42&page=1

Her kan i få dem til 73 øre pr. sæt  :D  (ok så skal man også lige købe 250 par)

Og jeg kan kun gentage min påstand om, at de yder samme beskyttelse ved korrekt anvendelse!! De er godkendt efter samme standard (EN 352-2) som dem til 1100 kr.

Jeg vil give jer ret i at komforten selvfølgelig kan være anderledes. Jeg har meget sjældent mine propper i mere end et par timer, og kan derfor ikke udtale mig om længerevarende brug. Ligeledes ved specielle forhold, som små/store/specielle øregange o.lign. kunne jeg også forestille mig at de kunne være gode!

Jeg vil dog på det kraftigste opfordre folk (der lige kommer forbi tråden for at blive inspireret/informeret) til først at prøve den billige løsning  :D

Jeg har nu i over 10 år brugt de billige og min hørelse fejler intet...... beeeeeeep (bortset fra hyletonen :wink: ok jeg har glemt at bruge dem i ny og næ :lol:)