Forfatter Emne: Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)  (Læst 12176 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #15 Dato: September 27, 2006, 02:14:32 pm »
Er der nogen som har konstateret noget lignende med samme eller andre mærker - eller har jeg bare et ufatteligt usymmetrisk og muteret kranie?  :afro:

Jeg kan overhovedet ikke holde ud at have en Shark-hjelm på. Og det ligemeget om det er størrelse L, XL eller XXL.. De er simpelthen udformet for sært.. (til mit hovede, naturligvis)

Min tudsegamle AGV er en en L, mens jeg fint vil kunne bruge en Arai i M..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #16 Dato: September 27, 2006, 10:36:11 pm »
og den service jeg har fået i de butikker - både de fysiske butikker og netbutikkerne - er da mindst på niveau med danske butikker.

Jeg har en veninde, der har købt en Fireblade til en mindre formue... Hun skulle have en ny super smart hjelm oveni, og den eneste service den danske butik kunne give hende var, at hun kunne få en rabat på 10-20% på hjelmen og intet andet. Og de var faktisk ikke engang meget for overhoved at give hende nogen rabat... Og det efter at hun lige havde smidt 230.000 kr for en cykel i deres biks...Det vil jeg gi dig ret i. Køber man en ny cykel i en forretning, så SKAL der bare følge en rabat med ved køb af udstyr. Det synes jeg da er en selvfølge.  :blink:

 Jeg købte selv en hjelm engang, og følte ikke at det var særlig let at få hjælp til at finde den rette, måske fordi jeg havde valgt den lidt billige hjelm (Schubert) og dermed ikke lagde særlig mange penge i deres biks. Men resultatet var så, at jeg endte med en hjelm, der holdt under en sæson, og så var den gået ud af form...Schubert er da ikke en billig hjelm. ????? Var det den der var gået ud af form efter et år ??? Mener du den var blevet for stor ???


Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #17 Dato: September 27, 2006, 10:37:59 pm »
Og hvis du udelukkende placerer dine indkøb hos en internet shop i udlandet, hvor vil du så gå hen næste gang du skal prøve en hjelm?  :huh:
Jeg forstår.... Forretningerne herhjemme kan ikke overleve...  :D :D

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #18 Dato: September 27, 2006, 10:39:53 pm »
Jeg bakker sgu også Majse op her, det er fint at handle på nettet, men at udnytte en dansk forretning til at prøve tingene og så gå andetsteds er der noget helt galt med. Jeg kan godt lider specialforretninger, nogle gange er tingene lidt dyrere der, men man betaler jo for de råd og den vejledning man får.

Og skal der laves noget på garantien, så leverer man bare varen i forretningen og får det lavet ... Jeg kan se lidt mere problematik hvis man skal til at sende udenlands og få dem til at dække for det der evt. er i stykker.  :(

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #19 Dato: September 27, 2006, 11:06:28 pm »
Og hvis du udelukkende placerer dine indkøb hos en internet shop i udlandet, hvor vil du så gå hen næste gang du skal prøve en hjelm?  :huh:
Jeg forstår.... Forretningerne herhjemme kan ikke overleve...  :D :D

Ej, altså den er lidt langt ude... Grønthandleren går jo heller ikke nedenom og hjem, bare fordi jeg køber mine grøntsager og frugter i supermarkedet...

Jeg kan godt se, at vi naturligvis skal støtte det danske erhvervliv. Men jeg vil fandme hellere give mine penge til et velgørende formål, end at betale overpris for noget jeg kan få billigere et andet sted... Er jeg den eneste, der mon tænker over, hvor mange penge de danske forhandlere stopper ned i deres lommer, når vi køber noget hos dem. Har hørt i nogle tilfælde hvor meget de tjener på fx. tøj... Det er jo helt absurd, men de ved jo at vi skal have det  :x :x :x
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #20 Dato: September 28, 2006, 12:53:11 am »
Og hvis du udelukkende placerer dine indkøb hos en internet shop i udlandet, hvor vil du så gå hen næste gang du skal prøve en hjelm?  :huh:
Jeg forstår.... Forretningerne herhjemme kan ikke overleve...  :D :D

Ej, altså den er lidt langt ude... Grønthandleren går jo heller ikke nedenom og hjem, bare fordi jeg køber mine grøntsager og frugter i supermarkedet...
nææh men hvs en rigtig stor del af hans kunder gør, så lukker han!!
Citér
Jeg kan godt se, at vi naturligvis skal støtte det danske erhvervliv. Men jeg vil fandme hellere give mine penge til et velgørende formål, end at betale overpris for noget jeg kan få billigere et andet sted... Er jeg den eneste, der mon tænker over, hvor mange penge de danske forhandlere stopper ned i deres lommer, når vi køber noget hos dem. Har hørt i nogle tilfælde hvor meget de tjener på fx. tøj... Det er jo helt absurd, men de ved jo at vi skal have det  :x :x :x

Svea hvor mange penge tror du de tjener om vinteren til lønninger, husleje, cykler, varme, varelager osv osv....
det er præcis som med alt sæsonarbejde, du må tjene pengene når sæsonen er der, og så store er deres avancer altså heller ikke, din lokale kludebiks hvor du handler dit tøsetøj har væsentlig større avance(fortjeneste)
« Senest Redigeret: September 28, 2006, 12:59:32 am af Moolex »
   

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #21 Dato: September 28, 2006, 12:17:59 pm »
Jeg må altså lige holde lidt med SVea her.

For mig står valget mellem udlandet eller intet som helst, jeg har ikke kassen til at betale de hjemlige butikker.
Da jeg skulle handle læderbukser, var de billigste i DK (online) DK2500,- mens jeg hos Louis skulle gi EU129,- = 1000,-

Det er da rigtigt at man kan risikere at få noget skidt/forkert/eller deffekt, det kan du få alle vegne (jeg er selv reservedelseksspedient :oops:) Ikke noget problem, der går bare et par dage før man får det rigtige  :D
Som jeg kun har prøvet een gang, og det var mig selv der havde lavet en fejl  :brok:

Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #22 Dato: September 28, 2006, 04:10:21 pm »
Nu vil jeg gerne blande mig lidt. For det er en spændende tråd.

Argumenterne for at handle i de danske butikker går meget på følelser og bløde argumenter a la "man skal støtte det danske erhvervsliv". Det er jo noget sludder (undskyld sprogbruget).
Hvis de skal holde større avancer for at dække lav-sæsonen (som nok ikke er lavsæson alligevel - tænk på vinterrep., julegaver etc.) end tyske og svenske forhandlere, som jo også har lav-sæson. Ja så er de simpelthen ikke gode nok til deres arbejde.

Det er rigtigt at man teoretisk får en service i en fysisk butik som ikke kan skabes i en internetbutik. Problemet er blot at man meget sjældent oplever den service.... De danske MC-butikker er simpelthen for ringe bemandet. Der er nok for mange ildsjæle og for lidt uddannet personale.
Og hvorfor er det man skal støtte danske butikker? Hvis man ikke kender dem og de ikke er konkurrencedygtige, hvad taber du så ved at de lukker?

Kikker man lidt teoretisk på det så burde de danske MC-forhandlere lave noget andet som de er bedre til, når andre kan drive tilsvarende butikker i tyskland og sverige billigere (komparative fordele!!!). Der er ikke noget i de dansk-tysk-svenske forhold der taler for at DK bør være dyrere, ud over 9% momsforskel til Tyskland. Med EU er markederne og muligehederne lige store for enhver der tør gribe den.

Som praktisk eksempel kan jeg nævne da min hustru og jeg for 3 år siden købte nyt komplet udstyr (+20.000 kr. investering!). vi startede i en dansk butik, fremlagde hvad vi havde tænkt os og at kvaliteten var vigtigere end prisen. På trods af dette magtede de ikke at finde noget til os. Direkte adspurgt på jakker i "dame-snit" blev der svaret at de ikke fandtes i pågældende mærke - lidt efter fandt vi den eksakt samme jakke i dame-snit i samme butik, blot på en anden hylde.... Herefter tog vi turen til Tyskland. Fik en formiddabel betjening af en ekspedient der ovenikøbet snakker dansk. Vi endte med en besparelse i forhold til danske priser på over 30% = mere end 7.000 kr. alt i alt..... (og det var inden ekspedienten i Tyskland gav os rabat!)

Jeg har ingen kvaler ved at handle i udlandet. Jeg har heller ingen kvaler ved at handle over nettet. Besparelsen er simpelthen så stor at jeg sagtens kan acceptere en lidt besværligere reklamationsprocedure!
YAMAHA FZS 600 Fazer

Slem

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 37
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #23 Dato: September 28, 2006, 04:32:02 pm »
Nu vil jeg gerne blande mig lidt. For det er en spændende tråd.

Argumenterne for at handle i de danske butikker går meget på følelser og bløde argumenter a la "man skal støtte det danske erhvervsliv". Det er jo noget sludder (undskyld sprogbruget).
Hvis de skal holde større avancer for at dække lav-sæsonen (som nok ikke er lavsæson alligevel - tænk på vinterrep., julegaver etc.) end tyske og svenske forhandlere, som jo også har lav-sæson. Ja så er de simpelthen ikke gode nok til deres arbejde.

Det er rigtigt at man teoretisk får en service i en fysisk butik som ikke kan skabes i en internetbutik. Problemet er blot at man meget sjældent oplever den service.... De danske MC-butikker er simpelthen for ringe bemandet. Der er nok for mange ildsjæle og for lidt uddannet personale.
Og hvorfor er det man skal støtte danske butikker? Hvis man ikke kender dem og de ikke er konkurrencedygtige, hvad taber du så ved at de lukker?

Kikker man lidt teoretisk på det så burde de danske MC-forhandlere lave noget andet som de er bedre til, når andre kan drive tilsvarende butikker i tyskland og sverige billigere (komparative fordele!!!). Der er ikke noget i de dansk-tysk-svenske forhold der taler for at DK bør være dyrere, ud over 9% momsforskel til Tyskland. Med EU er markederne og muligehederne lige store for enhver der tør gribe den.

Som praktisk eksempel kan jeg nævne da min hustru og jeg for 3 år siden købte nyt komplet udstyr (+20.000 kr. investering!). vi startede i en dansk butik, fremlagde hvad vi havde tænkt os og at kvaliteten var vigtigere end prisen. På trods af dette magtede de ikke at finde noget til os. Direkte adspurgt på jakker i "dame-snit" blev der svaret at de ikke fandtes i pågældende mærke - lidt efter fandt vi den eksakt samme jakke i dame-snit i samme butik, blot på en anden hylde.... Herefter tog vi turen til Tyskland. Fik en formiddabel betjening af en ekspedient der ovenikøbet snakker dansk. Vi endte med en besparelse i forhold til danske priser på over 30% = mere end 7.000 kr. alt i alt..... (og det var inden ekspedienten i Tyskland gav os rabat!)

Jeg har ingen kvaler ved at handle i udlandet. Jeg har heller ingen kvaler ved at handle over nettet. Besparelsen er simpelthen så stor at jeg sagtens kan acceptere en lidt besværligere reklamationsprocedure!


Hørt!!

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #24 Dato: September 29, 2006, 10:09:11 am »
Anders, fordi du har haft 1 skidt oplevelse i en dansk MC forretning, så har alle danske mc forretninger for lidt personale som ikke yder god service... ?????? - Den duer ikke.

Jeg synes det er noget svineri, at gå ind i en butik og måske bruge en time derinde med en sælger og kigge på tøj, støvler og hjelm.. Siger at det skal han have, fordi han har lige fået cykel... Fint nok, jeg bruger min tid ( som jeg gerne gør, da det er det jeg får løn for ) kun på ham/hende, og det ender med at han så siger, om jeg vil skrive ned hvad de forskellige ting hedder-str og pris. for så vil han ønske sig det i fødselsdagsgave eller lign. JA JA JA - jeg ved sgu godt hvad han skal når han kommer hjem... Bestille det via nettet...!!!  Det vil sige jeg har været yderst flink og ydet pisse god service.. og så røvrender han mig... Det er ikke fair.. Vil folk bestille over nettet, så lad være med at ydnytte de danske forretninger... For vi er jo gode nok til at man åbentbart vil prøve tøj og lign hos os.. Men ikke købe det.????
 
« Senest Redigeret: September 29, 2006, 10:12:54 am af Majse »

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #25 Dato: September 29, 2006, 10:30:44 am »
Vil folk bestille over nettet, så lad være med at ydnytte de danske forretninger... For vi er jo gode nok til at man åbentbart vil prøve tøj og lign hos os.. Men ikke købe det.????

Enig.. - De skal også overleve.. - Jeg køber mit tøj i DK, hvorimod at jeg godt kunne finde på at købe dele på nettet (mest fordi at det er nememre - butikkerne i DK har desværre ikke åbent når jeg har fri.. - det har Internetbutikkerne dog..!)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #26 Dato: September 29, 2006, 11:09:00 am »
Anders, fordi du har haft 1 skidt oplevelse i en dansk MC forretning, så har alle danske mc forretninger for lidt personale som ikke yder god service... ?????? - Den duer ikke.

Men nu er det jo ikke kun Anders, der har haft 1 skidt oplevelse, men mange af os... Jeg er stort set fuld ud enig med alt han skriver. Op med service og bedre priser, så skal jeg nok smide mine penge i en dansk biks..

Og det er jo egentlig ikke fordi, jeg ikke støtter det danske erhvervsliv... Jeg vil hellere end gerne køre til Frederikssund og smide penge efter min favoritmekker. Og det af den eneste grund, at service og pris er i top og jeg føler mig velkommen. Alex har formået at skabe en biks, især fordi han er Alex. Så jeg forskelsbehandler helt klart, af den helt egoistiske grund, at Alex får mig til at føle mig "som noget specielt" (kunne ikke finde bedre ord). Det har andre butikker endnu ikke klaret...

P.S: Alex er komplet uvidende om at jeg poster dette og jeg er ikke blevet betalt for at skamrose ham  :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #27 Dato: September 29, 2006, 11:25:40 am »
Anders, fordi du har haft 1 skidt oplevelse i en dansk MC forretning, så har alle danske mc forretninger for lidt personale som ikke yder god service... ?????? - Den duer ikke.
Problemet er bare at jeg mange steder kan se det er den samme oplevelse som alle mulige andre havner i. Generelt er det min opfattelse at de butikker jeg har været i (og det er mange) er bemandet af glade entusiaster som virkelig ved noget om motorcykler og livet omkring MC'er - men som måske ikke har sat sig ordentlig ind i deres produkter, eller som er styret af den "religion" som er så udbredt når det er hobby - e.g. jeg sværger til det og det mærke og kan ikke se andre... - summa summarum tror jeg vi teoretisk og overordnet vil opnå en større velstand og få mere valuta for pengene hvis proffesionelle forretningsfolk drev den danske motorcykelbranche - med store kæder som eks. Louis, Polo etc.

Jeg synes det er noget svineri, at gå ind i en butik og måske bruge en time derinde med en sælger og kigge på tøj, støvler og hjelm.. Siger at det skal han have, fordi han har lige fået cykel... Fint nok, jeg bruger min tid ( som jeg gerne gør, da det er det jeg får løn for ) kun på ham/hende, og det ender med at han så siger, om jeg vil skrive ned hvad de forskellige ting hedder-str og pris. for så vil han ønske sig det i fødselsdagsgave eller lign. JA JA JA - jeg ved sgu godt hvad han skal når han kommer hjem... Bestille det via nettet...!!!  Det vil sige jeg har været yderst flink og ydet pisse god service.. og så røvrender han mig... Det er ikke fair.. Vil folk bestille over nettet, så lad være med at ydnytte de danske forretninger... For vi er jo gode nok til at man åbentbart vil prøve tøj og lign hos os.. Men ikke købe det.????
Enig - Jeg vil gerne pointere at det er jeg enig i, og at det heller ikke var det vi gjorde. Vi valgte simpelthen en anden butik med et større og andet udvalg til en billigere penge og bedre service. Jeg handler ofte i Tyskland, da jeg bor tæt på - og har aldrig været skuffet over service eller pris/kvalitet.

Det eneste jeg ikke forstår er hvorfor vi har lyst til at danske forhandlere partout skal overleve når de fleste alligevel brokker sig over service og pris? Det er jo emotionelt og er normalt kun noget man tænker om forsvarsløse mennesker samt venner og familie...
YAMAHA FZS 600 Fazer

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #28 Dato: September 29, 2006, 11:36:27 am »
Og skal der laves noget på garantien, så leverer man bare varen i forretningen og får det lavet ... Jeg kan se lidt mere problematik hvis man skal til at sende udenlands og få dem til at dække for det der evt. er i stykker.  :(
Jeg har indtil videre haft 3 reklamationer i min MC-tid.
1 i DK på et par bukser, tog næsten 4 måneder at få "lavet" (byttes pga. dårlig lynlås).
2 i udlandet på henholdsvis en handske, tog 1 uge og et par bukser - de sendte mig et par nye og jeg returnerede de gamle/defekte, tog 2 dage!
(i alle tre tilfælde er der tale om almindeligt anerkendte mærker, Held, Rukka og IXS...)

og ja, det er bare min erfaring. Men jeg har ikke andet end det at forholde mig til. Kombineret med de mange andre med tilsvarende udsagn!!
YAMAHA FZS 600 Fazer

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #29 Dato: September 29, 2006, 02:53:02 pm »
Anders ved godt at I ikke tog til Tyskland efter at I havde prøvet en masse i DK med henblik på derefter at købe det i Tyskland.. Undskyld hvis du troede jeg satte den på dig..

Det var bare et eksempel af mange jeg har oplevet...