Forfatter Emne: Safety1st tøj i Bilka  (Læst 18717 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #15 Dato: Februar 16, 2007, 11:50:56 am »
Jeg har så været ude for det samme med min Frank Thomas dragt. Foret er fuldstændigt laset. Derudover måtte lynlåsen i livet (den der samler bukser og jakke) også opgive kampen på et ret tidligt tidspunkt. Og sidst er et plasticspænde på jakken gået sig en tur (det var dog efter et besøg på McD :oops: ).
Man kan så diskutere om Frank Thomas er et "godt" mærke eller ej... Jeg skal i hvert fald bare ikke have det igen.

Hvornår købte du det sæt?

Jeg talte tilbage i 2005 med vores fælles bekendte Jens Kokholm vedr. de problemer de som forhandlere har haft med Frank T.  Han sagde at i starten havde kvaliteten været ok, men at der havde været utrolig mange klager fra køberne i en periode på et par år, hvorefter Frank T. fik rettet noget op på kvaliteten.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #16 Dato: Februar 16, 2007, 04:33:03 pm »
Jeg har så været ude for det samme med min Frank Thomas dragt. Foret er fuldstændigt laset. Derudover måtte lynlåsen i livet (den der samler bukser og jakke) også opgive kampen på et ret tidligt tidspunkt. Og sidst er et plasticspænde på jakken gået sig en tur (det var dog efter et besøg på McD :oops: ).
Man kan så diskutere om Frank Thomas er et "godt" mærke eller ej... Jeg skal i hvert fald bare ikke have det igen.

Hvornår købte du det sæt?

Jeg talte tilbage i 2005 med vores fælles bekendte Jens Kokholm vedr. de problemer de som forhandlere har haft med Frank T.  Han sagde at i starten havde kvaliteten været ok, men at der havde været utrolig mange klager fra køberne i en periode på et par år, hvorefter Frank T. fik rettet noget op på kvaliteten.
Sammen med cyklen i 2001, og faktisk netop hos Jens.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #17 Dato: Februar 16, 2007, 09:35:09 pm »
M'kay... har du brokket dig til ham?

Han plejer da at være temmelig large med den slags.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #18 Dato: Februar 16, 2007, 10:31:50 pm »
Jeg har et tekstil sæt fra Safety 1st købt i bilka på tilbud, kvaliteten i forhold til prisen er helt i top  :D
Jeg bruger det når det er sløjtvejr, dog er det ikke 100% vandtæt ved tyfoner, et hav af lommer, udtageligt meget varmt foer osv..
kombineret med en læderhud til de friskkørte solskinsdage, er det helt fint, selv om der ikke står Rukka på,(som dog nok må anbefales hvis man ikke har kohud)
   

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #19 Dato: Februar 17, 2007, 09:27:13 am »
man er nødt til og sætte kvalitet og pris, op mod hinanden  :D

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #20 Dato: Februar 17, 2007, 01:09:11 pm »
Safety har dårlige syninger .. Syningen er kun enkelt syning hvor f.eks Dainese er 3 dobbelt ..

Altså jeg synes at hvis man køber en cykel til lad os sige 130 tusind kroner.. Så har man også råd til at købe noget ordentlig tøj... Og jeg vil sige at har man kun 1 sæt tøj. Så skal man sørge for at det er ordentlig.. Går man ud og vil have et ekstra sæt tøj så kan man måske godt gå på kompromi.. Og alligevel ikke.. For det kunne jo være der man styrtede..

Du kan sagtens købe et sæt ordentlig tøj for 10000 kr.

Dainese jakke og bukser ( Goretex )
Dainese støvler
Dainese hansker
og en hjelm

Og køber du hos Aagesen får du 10 %  ved køb af fuldt sæt som ovenstående...

Jeg synes bare at man skal passe på sig selv og købe noget som kan holde.. Og ikke noget Safety fra Bilka fordi man vil spare.. Det holder ikke!!! nogen kan selvfølgelig være heldig og mener det er godt.. Men det er sgu kun held.. Og som Jesper skriver.. hellere bruge 4-5000 kr mere og værer bedre sikret.

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #21 Dato: Februar 17, 2007, 02:16:33 pm »
jo være der man styrtede..

Du kan sagtens købe et sæt ordentlig tøj for 10000 kr.

Og køber du hos Aagesen får du 10 %  ved køb af fuldt sæt. 

Siden hvornår er de begyndt at give rabat der inde??

jeg købte en dainese læder heldragt til 11500 kr.
og daytona støvler til.                        2500 kr.
dainese vindstopper under trøje til          800 kr
dainese læder mc jakke til.                   4000 kr
uden at få 1 kr. i rabat   

Plus året før købte Lillemor og jeg
komplet læder jakke/bukser sæt til hende og jeg + læder støvler til hende, for omkring 16000 kr.
 og igen ikke 1 kr. i rabat.
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #22 Dato: Februar 17, 2007, 02:49:21 pm »
jo være der man styrtede..

Du kan sagtens købe et sæt ordentlig tøj for 10000 kr.

Og køber du hos Aagesen får du 10 %  ved køb af fuldt sæt. 

Siden hvornår er de begyndt at give rabat der inde??

jeg købte en dainese læder heldragt til 11500 kr.
og daytona støvler til.                        2500 kr.
dainese vindstopper under trøje til          800 kr
dainese læder mc jakke til.                   4000 kr
uden at få 1 kr. i rabat   

Plus året før købte Lillemor og jeg
komplet læder jakke/bukser sæt til hende og jeg + læder støvler til hende, for omkring 16000 kr.
 og igen ikke 1 kr. i rabat.

Ved ikke hvorfor du ikke har fået rabat.. Specielt når du har købt for så mange penge... Men normalt procedure ER

HJELM
JAKKE
BUKSER
HANSKER
STØVLER

Fra top til tå

Måske det er derfor du ikke har fået rabat..Jeg skal ikke kunne sige det... Sorry :(

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #23 Dato: Februar 17, 2007, 03:49:50 pm »
Man skal være oppe på dupperne og selv spørge efter sin egen pris, og ikke BARE betale  :D

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #24 Dato: Februar 17, 2007, 04:04:18 pm »
Man skal være oppe på dupperne og selv spørge efter sin egen pris, og ikke BARE betale  :D

ja det gjorde jeg også men fik det gav de ikk fik jeg bare at vide, af gitte begge gange.
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #25 Dato: Februar 17, 2007, 04:29:59 pm »
så havde jeg ikke handlet  :D

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #26 Dato: Februar 17, 2007, 05:01:57 pm »
Så havde jeg sgu heller ikke handlet. Jeg var selv på udkig efter en universal nummerpladeholder og googlede mig frem til en gut der havde købt én inde hos Aagesen for ca. 4 mdr. siden.
Jeg smutter forbi for at se deres udvalg og ham tossen(sorry) siger at det har de ikke og hiver et Rizoma katalog frem. Siger til ham det skal være en universal da jeg har bygget bagenden om. Nej det har han virkelig ikke noget til.
Gik tomhændet hjem. Sider og kigger på nettet, finder én som kunne passe 100% til mit projekt, finder danske forhandlere og sørme så om ikke Aagesen er listet som forhandler!!!!  :dead:

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #27 Dato: Februar 17, 2007, 05:03:29 pm »
 :D :D som unskyldning, kan forhandleren ikke vide alt, men kunne love og undersøge  :D

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #28 Dato: Februar 17, 2007, 09:31:26 pm »
:D :D som unskyldning, kan forhandleren ikke vide alt, men kunne love og undersøge  :D

hvilket han bestemt heller ikke gjorde....
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #29 Dato: Februar 21, 2007, 08:32:33 pm »
For lige at rette tråden ind igen....  :wink:

Ja, som tidligere nævnt, så har jeg haft en safety1st læderdragt..  og jeg vil IKKE anbefale det !!!

Den ligger ude i skabet, og har lige kigget på den..  og FØJ, hvor er den altså tarvelig !  :dead:
Jeg kørte med den i1½ sæson..  og har lige studeret den..  syningerne i skridtet er gået op, læderet er revnet samme sted.
.. den ser VÆSENTLIG ældre ud end den er, en del steder er farven på læderet slidt af..  ja, det er hvad der sker, men helheds indtrykket efter så forholdsvis kort tid er ganske enkelt for dårligt..  lad lortet ligge !

Min personlige mening - hvor meget synes du, at du er værd ??  samme pris som din motorcykel ?? 
..om du køber en gs500 til 30.000 kr eller en Agusta til 400.000 kr, så er ricikoen for at køre galt stadig lige stor/lille -meget afhængig af din erfaring.
JA, en del bliver måske torpederet af en bil - erfarne eller uerfarne ..så køb dog for He..... noget tøj der er i orden, hvor sikkerheden er i top.

Komfort er også en del af sikkerheden, hvis du bliver træt og irriteret af dit tøj, mister du koncentrationen.
hvis dragten er for kold, handskerne for små så de irriterer/for store så du ikke får fat i bremsegrebet..  alt muligt -you name it !
KØB det der passer til dig, og køb noget af en standard, som du mener vil være den guldklump værdigt, der sidder på din motorcykel   :blink: :blink:

Jeg har mange ting endnu jeg kunne tilføje, men spør om hjælp hvis du er i tvivl - enten her eller i den lokale butik.
KØB RYGSKINNE !!
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt