Forfatter Emne: Safety1st tøj i Bilka  (Læst 18720 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

helle merete

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 515
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #30 Dato: Marts 16, 2007, 02:08:01 pm »
Derudover måtte lynlåsen i livet (den der samler bukser og jakke) også opgive kampen på et ret tidligt tidspunkt.

Kan der mon være en anden årsag til dette, end "blot" kvaliteten? ;-) :D
KH Helle Merete
SV650SK3

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #31 Dato: Marts 16, 2007, 02:18:45 pm »
Derudover måtte lynlåsen i livet (den der samler bukser og jakke) også opgive kampen på et ret tidligt tidspunkt.

Kan der mon være en anden årsag til dette, end "blot" kvaliteten? ;-) :D
:lmao:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #32 Dato: April 29, 2007, 10:33:33 pm »
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

JP

  • Gæst
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #33 Dato: Maj 01, 2007, 10:32:43 pm »
Jeg startede anden del af min MC kariere med læderdragt, støvler, handsker og hjelm fra MC-Online, hvilket har kørt størstedelen af mine indtil videre 9.000KM.

Sidste forår købte jeg en Schubert Concept hjelm og et par Danise handsker. Allerede sidste år efter kort tid måtte hjelmen til rep. pga en knækket strop ved en af kindpuderne, og i år er en af handskernes remme knækket. Begge dele har gjort under 1.000KM. Vel Ågesen sender til rep. uden at kny, meeeeen særlig kvalitetsagtigt virker det ikke.

Så jeg kan stadigvæk anbefale Safety 1st (men også Danise og Schubert - når det virker)

Jørgen

okk

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
    • okk-data.dk
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #34 Dato: Maj 18, 2007, 02:30:41 pm »
Jeg vil lige dele min erfaring mht. MC-tøj. Har kørt i al slags vejr i gennem 21 år, sommer og vinter og det er blevet til over 120.000 km.

Hvis du ikke kører mange km./år, er der ingen grund til at ofre så meget på MC tøj, men kører du som jeg mange km. vil du i længden blive glad for at du ofrede lidt flere penge på kvalitetstøj.

Det sæt jeg har nu står for udskiftning og det har kørt ca. 55.000 km. gennem 6 år. Det består af Shubert Concept hjælm, Rukka jakke (goretex), Held bukser og Daytona støvler (goretex)

Jeg har f.eks. kørt i silende regnvejr, uden kåbe, fra Frankrig og hjem uden at blive våd, undtagen i hanskerne, men jeg altid et ekstra par med.

Men igen, hvis du kun kører 1500-2000 km/år vil Bilka tøjet sikkert også kunne holde i 6 år ;) Jeg ved godt hvad jeg vælger !!

elendil

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #35 Dato: Maj 18, 2007, 03:35:52 pm »
Hej,

Nu skal vi jo lige slå fast at sikkerheden ikke nødvendigvis bliver bedre, fordi noget er dyrere. Det er i hvert fald en spøjs tankegang, men den er der nok mange producenter der lever fint på. Jeg kan ikke udtale mig om sikkerheden ved nogen af de nævnte mærker, da jeg aldrig har læst tests om dem eller testet dem selv, godt nok, så det kan da være at det lige præcis med mc-tøj passer at sikkerhed konsekvent følger pris, men jeg tvivler.

Jeg har selv kørt i safety1st-jakke i fem år, og har ikke haft noget at klage over, hverken med hensyn til vandtæthed eller syninger. Den holder glimrende og har en masse rigtig rare lommer. Jeg mener man kan mærke det er noget billigt juks, fordi den simpelthen er stor, klodset, tung og grim, og derfor er jeg også begyndt at kigge mig omkring efter en ny (eller evt. læder), men altså ikke pga. holdbarheden.

Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #36 Dato: Maj 20, 2007, 08:11:21 am »
Hej,


Jeg har selv kørt i safety1st-jakke i fem år, og har ikke haft noget at klage over, hverken med hensyn til vandtæthed eller syninger. Den holder glimrende og har en masse rigtig rare lommer.
Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup

Har du haft væltet med det tøj på og dermed konstateret at dine syninger holder??????

elendil

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #37 Dato: Maj 20, 2007, 09:16:14 am »
Hej,


Jeg har selv kørt i safety1st-jakke i fem år, og har ikke haft noget at klage over, hverken med hensyn til vandtæthed eller syninger. Den holder glimrende og har en masse rigtig rare lommer.
Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup

Har du haft væltet med det tøj på og dermed konstateret at dine syninger holder??????

Hej,

Næh, men nu snakkede jeg også bare om kvaliteten ved normalt brug (jeg vælter ikke så ofte at det kan kaldes normalt), som andre beklagede. Det var bare for at nævne at jeg ingen problemer havde haft i den retning.

Om det er noget værd ved styrt ved jeg ikke rigtig, men jeg ved på den anden side heller ikke om den 5k dyrere jakke ved siden af havde været noget værd. Det var lidt min pointe.

Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #38 Dato: Maj 20, 2007, 08:20:57 pm »
Hej,


Jeg har selv kørt i safety1st-jakke i fem år, og har ikke haft noget at klage over, hverken med hensyn til vandtæthed eller syninger. Den holder glimrende og har en masse rigtig rare lommer.
Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup

Har du haft væltet med det tøj på og dermed konstateret at dine syninger holder??????
Moolex, har du læst den test fra Bike der sammenligner dyre og knap så dyre dragters slidstyrke?  Den viser altså ikke helt den sammenhæng mellem pris og kvalitet som man burde kunne forvente...!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #39 Dato: Maj 20, 2007, 09:47:21 pm »
som tidligere skrevet HAR jeg kørt i safety1st læder dragt, og gør det ikke igen..
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=5137.msg55956#msg55956


men kan da tilføje at min nuværende læderdragt til "gode" penge (7500,-) er af ganske god kvallitet..
den har ihvertfald taget 2 stk røvture i år(den ene med 150 km/t), og kan godt klare én mere vil jeg tro.

så en PSI læderdragt vil jeg gerene anbefale folk.
(der er desværre lidt problemer med leveringen pt  :?)
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #40 Dato: Maj 21, 2007, 08:59:46 am »
Moolex, har du læst den test fra Bike der sammenligner dyre og knap så dyre dragters slidstyrke?  Den viser altså ikke helt den sammenhæng mellem pris og kvalitet som man burde kunne forvente...!
er den test til at læse online ?
Blå SV650S 00

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #41 Dato: Maj 21, 2007, 06:41:23 pm »
Moolex, har du læst den test fra Bike der sammenligner dyre og knap så dyre dragters slidstyrke?  Den viser altså ikke helt den sammenhæng mellem pris og kvalitet som man burde kunne forvente...!
er den test til at læse online ?
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=5239.15
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: Safety1st tøj i Bilka
« Svar #42 Dato: Maj 21, 2007, 07:50:42 pm »
Moolex, har du læst den test fra Bike der sammenligner dyre og knap så dyre dragters slidstyrke?  Den viser altså ikke helt den sammenhæng mellem pris og kvalitet som man burde kunne forvente...!
er den test til at læse online ?
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=5239.15

Takker  :thumbsup:
Blå SV650S 00