Forfatter Emne: Hvad bruger i af støvler  (Læst 23803 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ReconDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #30 Dato: Juni 30, 2007, 12:24:47 am »
@Majse

Ja. De var også med i mine overvejelser... Prøvede et par og de var utroligt behagelige... Det eneste jeg har på dem er at de umiddelbart ikke virker så beskyttede som f.eks. SIDI eller oxtar-støvlerne. Men hvad ved jeg  :D

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #31 Dato: Juni 30, 2007, 01:20:37 am »
Jeg har SIDI B2'ere, og der skal altså en del timer til i regnvejr før man mærker vand, men nu har jeg også behandlet mine med fedt og silikonespray, bare for at være på den sikre side.

Størrelse - jeg bruger normalt str. 43 og en 44 passer perfekt.

Det jeg synes er fedt ved B2'erne (har ikke prøvet andre SIDI'er, men går ud fra det er samme polstring) er deres hexagon/bikube-mønster. Det giver en masse luft omkring foden, som gør at sved har en mulighed for at komme væk.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #32 Dato: Juni 30, 2007, 12:33:27 pm »
Jeg bruger disse .... SIDI Vertigo Corsa Air


Jeg sidder og kigger på SIDI Vertigo Air men er lidt bange for at få kolde fødder i dem?
Men de er også 100 euro billiger end corsa`en.
« Senest Redigeret: Juni 30, 2007, 09:59:58 pm af skyggen »
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #33 Dato: Juni 30, 2007, 12:52:15 pm »
@Majse

Ja. De var også med i mine overvejelser... Prøvede et par og de var utroligt behagelige... Det eneste jeg har på dem er at de umiddelbart ikke virker så beskyttede som f.eks. SIDI eller oxtar-støvlerne. Men hvad ved jeg  :D

Jeg kan ikke udtale mig om hvordan SIDI eller OXTAR støvlerne er... Jeg ved at Daytona er gode med hensyn til beskyttelse.. I sålen ligger en stålplade fra trædepudderne og bagud.. Fra trædepudderne og ud til tæerne er det stålplade, gummi, stålplade osv.. som gør at du kan gå i støvlen... I mange timer.. Men under en ulykke kan din fod ikke blive revet bagud... Så træder stålpladen ind... Der er beskyttelse ved ankler skinneben og hasen..... Jeg synes de er gode.. Jeg vil ikke anbefale andet til folk...

Dainese støvlerne er meget stive i det.. Med tiden bliver de nok bløde.. det gør alle støvler jo, men der går et stykke tid.. + at de godt kan knirke.. ligesom Alpinestar støvler.. de knirker også... Men som sagt, så ved jeg ikke hvordan S og O støvlerne er... Mener at Alex kører med SIDI... og han har altså væltet et par gange eller 3 hvad jeg lige kan huske.. Prøv og spørg hvad han synes.....

Jeg ved ikke hvad Banditten kører i... men han forstuvede sin fod... så spørgsmålet er om sikkerheden var god nok... Det kunne nok godt have gået værre til... men alligevel...  Jeg kan kun sige at Daytona er gode... og tror egentlig også at Oxtar er gode.. En kammerat har fortalt at han har styrtet en del gange med dem på... han kører stadig med dem... Så... spring ud i det... Bare sørg for at de passer din fod når du prøver dem.. de må godt sidde en anelse stramt til at starte med for de giver sig.. 100 %.. held og lykke med at finde din støvle.

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #34 Dato: Juni 30, 2007, 04:38:36 pm »
Hvis man skulle vælge skulle det så være SIDI Vertigo Air eller SIDI Vertigo  de koster det samme og jeg kører ikke i regnvejr????? :huh:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #35 Dato: Juli 01, 2007, 02:02:56 pm »
Jeg har kun positivt at sige om SIDI Vertigo Corsa.
mine har været i chrash-test 3 gange i år, og virker fint !

de er ikke faldet fra hinanden og fødder og ben virkede fint efter.. så dem kan jeg godt anbefale.

de er dog ikke vandtætte..
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #36 Dato: Juli 01, 2007, 02:22:37 pm »
Jeg har et dejligt par Diadora... Har kun rosende ord at sige om dem. Har kun prøvet et mindre vælt med dem på, men de beskyttede præcis som de skulle!!

SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #37 Dato: Juli 01, 2007, 05:00:24 pm »
Nu vi taler om støvler, så har jeg iøvrigt en kammerat der førte sin Virago iført ikke MC specifikke støvler, han kom i klammeri med en falck vogn der trak ud fra nødsporet på motorvejen og fik revet sin fod op lige ved den store knogle der stikker lidt ud anklen. Kostede ham lang tid i gibs og en del skruer i foden.
SV1000S K6 - blå.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #38 Dato: Juli 01, 2007, 05:49:28 pm »
Jeg har et dejligt par Diadora... Har kun rosende ord at sige om dem. Har kun prøvet et mindre vælt med dem på, men de beskyttede præcis som de skulle!!



De ser sku fede ud svea... min kone mangler egentlig nye støvler, hvor har du købt dem ??

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #39 Dato: Juli 01, 2007, 06:44:50 pm »
Nu vi taler om støvler, så har jeg iøvrigt en kammerat der førte sin Virago iført ikke MC specifikke støvler, han kom i klammeri med en falck vogn der trak ud fra nødsporet på motorvejen og fik revet sin fod op lige ved den store knogle der stikker lidt ud anklen. Kostede ham lang tid i gibs og en del skruer i foden.

Ja dem der køer virago vil hellere have cowboystøvler på.. Det er ihvertfald min opfattelse når man ser dem drøne derud af på lænecykler... Så må man jo tage de smerter... Torsk :D

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #40 Dato: Juli 01, 2007, 08:04:19 pm »


Købte et par Swift støvler hos Enghave til sølle kr. 998,-.
De gør det rigtig godt, lette og behagelige at have på, og skulle være ganske vandtætte - det finder jeg så ud af senere i aften, når jeg giver cyklen sin "dåb"... :(
Tror nok de skal holde til et par sæsoner.



Nå, så fik jeg kørt 230 km i fredags... de 100 i øsende regn! Støvler havde absolut ingen problemer - alt var tørt og behageligt. Til gengæld blev jeg lidt fugtig i skridtet i mit Dainese tekstil-sæt... ;) Og så tog det lige en time at rengøre cyklen bagefter. Damn!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #41 Dato: Juli 02, 2007, 08:27:44 pm »

Nå, så fik jeg kørt 230 km i fredags... de 100 i øsende regn! Støvler havde absolut ingen problemer - alt var tørt og behageligt. Til gengæld blev jeg lidt fugtig i skridtet i mit Dainese tekstil-sæt... ;) Og så tog det lige en time at rengøre cyklen bagefter. Damn!
[/quote]

hmm den sætning lyder forkert i mine øre når den kommer fra et hankøn  :mrgreen: :mrgreen:
nu med gixxer 1000k8:o)

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #42 Dato: Juli 02, 2007, 08:32:37 pm »
hmm... ja! Særligt sidste linie kunne være formuleret anderledes  :angel:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #43 Dato: Juli 03, 2007, 07:46:30 am »
Alex>Du har ikke overvejet at lave crash-tests for producenterne? - det kunne give lidt ekstra i posen, samt gratis tøj ;)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

ReconDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Re: Hvad bruger i af støvler
« Svar #44 Dato: Juli 05, 2007, 09:51:14 am »
Til jeres information, så blev det til et par SIDI Vertigo Tepor fra Fcmoto.de
De ser nu fede ud og er glad for dem indtil videre.

Bestilte dem ved FCmoto i mandags og fik dem efter 2 dage, det er service.