Forfatter Emne: SPOOL tøj  (Læst 5410 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

AHEP

  • Gæst
SPOOL tøj
« Dato: Oktober 18, 2005, 12:58:49 pm »
Hej Alle

Da jeg er helt ny mc bilist skal jeg selvfølgelig bruge noget klåns...
Jeg hår kigget på SPOOL SPORTSLIG TEKSTILJAKKE SR-1 og SPOOL TEKSTILBUKSER SRPM 10. Jeg vill høre om der er nogle der har erfaringer med disse, med hensyn til sikkerhed og pasform. (Er spinkelt bygget)

Andre foreslag i samme pris klasse er også MEGET velkommen. Bare helts ikke læder.

Håber I vil hjælpe en ny MC'er

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
SPOOL tøj
« Svar #1 Dato: Oktober 18, 2005, 01:57:09 pm »
Hej - jeg kender ikke SPOOL og kender derfor heller ikke prisklassen.

Men egne erfaringer gives gerne....
Købte selv Rukka for 5 års siden. Og har aldrig haft den fjerneste grund til at klage. Er tør i al slags vejr - vindtæt og behageligt. God pasform....

Beklædning er den dummeste ting at spare på... eller en af dem i hvert fald! ;)

Men man kan jo godt spare lidt klejner ved at kikke forbi de  tyske butikker..... Sparede selv ca. 40% på den operation! Kik evt. omkring på nettet!
YAMAHA FZS 600 Fazer

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
SPOOL tøj
« Svar #2 Dato: Oktober 18, 2005, 02:02:10 pm »
Citat fra: Anders

Men egne erfaringer gives gerne....
Købte selv Rukka for 5 års siden. Og har aldrig haft den fjerneste grund til at klage. Er tør i al slags vejr - vindtæt og behageligt. God pasform....
¨

Kan jeg også kun tale godt om!! - Har også et komplet sæt Rukka - LÆKKERT!!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

AHEP

  • Gæst
SPOOL tøj
« Svar #3 Dato: Oktober 18, 2005, 02:19:48 pm »
Tak for de hurtig svar

SPOOL jakken koster ca 2000 og bukserne ca 1700, kan godt se det ser lidt billigt ud i forehold til andre mærker

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
SPOOL tøj
« Svar #4 Dato: Oktober 21, 2005, 12:50:06 am »
Hvorfor ikke læder???

Det er efter min mening KLART fedest at køre i, og jeg vælger mit ko-kostume så tit vejret tillader det, men ellers har jeg også et Rukka-sæt til når det er dårligt vejr, og det er PERFEKT!!!!

Den store forskel med hensyn til sikkerhed på læder kontra textildragter er den at læderdragten bremser dig hurtigere ned hvis du glider på asfalten frem for i textildragten.
Slidstyrken er blevet så god for textiltøjet at den faktisk holder bedre end læder, men problemet er at friktionen mod asfalten er så lille at du glider meget længere med risiko for at ramme noget der giver de alvorlige skader.
Husk på du kommer ikke til skade med mindre du rammer noget under afkørslen. Rammer du intet bliver du ofte bare lidt øm i kroppen. Måske Kashhh og Falco vil kommentere det... :oops:  :D  :D  :D

Men under alle omstændigheder så køb en rygbeskytter!!! :!:
Den må du ikke spare væk!!!

Husk på at hvis Jason watt havde haft en på havde han ikke siddet i rullestol i dag. :roll:  :roll:  :roll:

Har du kigget her: http://www.mlol.de/
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

AHEP

  • Gæst
SPOOL tøj
« Svar #5 Dato: Oktober 21, 2005, 10:35:45 am »
Jeg har faktisk kigget lidt hos www.Mlol.de, jeg syntes bare det er lidt svært det med størrelser.

Hvorfor jeg foretrækker tekstil, er fordi jeg også skal bruge cyklen som almindelig transportmidel til og fra arbejde og jeg har læst man ikke kan have almindelig tøj indenunder.

Men men men læder ser jo godt nok noget feder ud og så blafrer det heller ikke, så jeg har luret lidt hos Køge MC og fundet SPOOL 2-DELT LÆDERDRAGT COMBO-2 til 6,5K. Tror jeg vil tage ned og prøven den.

Er der nogle speciele mærker i læder der kan anbefales??

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
SPOOL tøj
« Svar #6 Dato: Oktober 21, 2005, 11:20:27 am »
Rukka er rart! Dyrt, men kvaliteten er altså også i top. Det kan godt betale sig at handle sidste års modeller i Tyskland. F.eks. hos Louis, på eBay.de eller hos motoschotte.de, hvor jeg købte min RVP PRO jakke. Den har de faktisk stadig på tilbud til 300 euro.. Rigtig godt køb til prisen, hvis du hører til småfolket, som jeg gør.. De har den nemlig kun i 48 og 50 :)

Textil er godt, når du vil bruge din cykel som transportmiddel. Jeg har kun textil, men er ikke i tvivl om, læder er det fedeste at køre i, når det skal være sjovt og vejret er til det.
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)