Forfatter Emne: Hva' koster'et?  (Læst 25194 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Hva' koster'et?
« Svar #15 Dato: Juli 27, 2009, 04:37:29 pm »
1600 i bropenge

 :shock:  Hvor mange broer betaler du for??

Bemærk længden på bilen... :rant:
Det koster mig 0 kroner ekstra at hænge en trailer på fordi den er så lang...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: Hva' koster'et?
« Svar #16 Dato: Juli 27, 2009, 05:06:04 pm »
Mange tak for svarene, det var yderst informativt  :D

Hvad med cc? Jeg kan se de fleste vælger 600cc R4, men er der noget i vejen med f.eks Aprilia RS125? Jeg skal absolut ikke ud og slå mig selv ihjel, men kunne sagtens forestille mig at suse rundt på en bane og lege MotoGP  :mrgreen: så størrelsen er ikke så vigtig for mig. Jeg vil faktisk hellere have en mindre men nyere cykel. Skide være med jeg ikke følger med på langsiden, men jeg vil naturligvis være træt af at kede mig hele vejen rundt på banen. Så spørgsmålet er egentlig om der er udfordring i en 125cc, eller om jeg hurtigt vil kigge misundeligt efter de hurtigere maskiner?

Jeg hører hvad i siger omkring at prøve en tur på min egen cykel først, og det har jeg også tænkt mig. Men i længden må jeg hellere investere i et ægte "banejern", hvis jeg ellers bliver bidt af det.
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Hva' koster'et?
« Svar #17 Dato: Juli 27, 2009, 06:33:17 pm »
Jeg overvejede også en mindre-kubikker (400ccm) men blevet rådet til at tage den lidt større med noget mere punch i.

I øvrigt så får man en fin begynder-bike for ca. 15.000 (yamaha, kawa, suk 600R)

Min Kawa som du kan se i profilen kostede mig 14.500 :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hva' koster'et?
« Svar #18 Dato: Juli 27, 2009, 09:26:08 pm »
Billig banedag

Råd nr 1.

Start med at tage med på en banedag på din gadecykel.  på www.team-trackday.com arrangementer gælder din kasko forsikirng i grøn klasse (du bør undersøge det om de gør det inden du tager afsted)

På den måde finder du ud af om det er noget for dig.. hvis det er noget for dig og du bliver "hooked" , så kan jeg med 85% garanti forsikre dig om at du ikke længere vil tænke mere over hvad det koster  :mrgreen:

vi er en del herinde fra der tager afsted 14-15 august med www.team-trackday.com  .. Så tag din gade MC og meld dig til et par af dagene, eller alle dage.. Det bliver voldsomt hyggeligt, og lærerigt for dig :) og det er den billigste måde for dig at finde ud af om det er noget for dig, inden du kaster penge efter udstyr og baneracer.

Det er et kanont arrangement det der.  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: (Jeg har fået tiltusket mig at skulle køre masterkørsel i grøn klasse fredag og lørdag.  :mrgreen: )
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Hva' koster'et?
« Svar #19 Dato: Juli 27, 2009, 10:48:46 pm »
...
Hvad med cc? Jeg kan se de fleste vælger 600cc R4, men er der noget i vejen med f.eks Aprilia RS125?

Køb IKKE en rs125 ... der er simpelthen ikke nok krudt i den. hold dig også fra 250'eren.. du vil blive sindsyg af at skulle rode med totaktere.

find en af de tidlige R6'ere .. rigtig god maskine. svinger og kører fantastisk.  anden fordel med noget 600 kubik, er at de fleste kører med samme dækstørrelse som din SV1000, så du kan bruge dæk fra raceren, når de er slidt på siderne.


Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Hva' koster'et?
« Svar #20 Dato: Juli 27, 2009, 11:44:20 pm »
Her er f.eks. en til en ganske fornuftig pris:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61385477

Selv startede jeg ud sidste år med at køre på min gade MC.
Det gik lystigt både på Anderstorp såvel som på Knutstorp.

Teamtrackdays arrangementer er et rigtig godt sted at teste om det er noget for en.
Personligt blev jeg bidt og smittet og i år er det så blevet til et stk. baneged.

Glæder mig til netop 14-16 august hvor jeg er en af mange herindefra som skal op og lege.
 :D
« Senest Redigeret: Juli 27, 2009, 11:46:35 pm af Flemming L »
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Hva' koster'et?
« Svar #21 Dato: Juli 28, 2009, 07:10:03 am »
(Jeg har fået tiltusket mig at skulle køre masterkørsel i grøn klasse fredag og lørdag.  :mrgreen: )

Det er vi nogen der er glade for!! - Alex og Jannik som masterkører, så bliver det vidst ikke meget bedre!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Hva' koster'et?
« Svar #22 Dato: Juli 28, 2009, 09:57:18 am »
Køb IKKE en rs125 ... der er simpelthen ikke nok krudt i den. hold dig også fra 250'eren.. du vil blive sindsyg af at skulle rode med totaktere.

Nu var "rigeligt med krudt" heller ikke et succeskriterie  :D

Mit mellemnavn er Mads Modsat, så jeg har også luret på en RS250 hvis jeg skulle ha et banejern. Til gengæld siger min ingeniørmæssige fornuft mig, at der nok er liiiidt mindre skrueri på udødelige kamp-masseproduceret 4-takter   :undecided: 

Hver gang man er på langsiden vil man hade alle andre med mere bøf i cyklen, men så har man da i det mindste en undskyldning for at køre langsomt  :oops:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: Hva' koster'et?
« Svar #23 Dato: Juli 28, 2009, 10:29:52 am »
Tjah, jeg kan godt se fornuften i at have en maskine som mange andre ved en masse om, især når man ikke er den helt store mekaniker  :wink:
Alt andet lige vil det også være nemmere, måske endda billigere, at skaffe nye dele.
Så jeg må nok indstille sigtekornet på en 600cc japaner, og så tage det lidt roligt på gassen det første stykke tid.
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Hva' koster'et?
« Svar #24 Dato: Juli 28, 2009, 10:44:33 am »
Du behøver ikke nogen undskyldninger for at køre langsomt Niels :)  :kiss:

Og med hensyn til maskine så startede jeg på en gsxr 750 som kostede mig under 15.000 i anskaffelse.
Lidt bedre fjedre og gode dæk kan gøre underværker - og kan være rigeligt det første lange stykke tid.
Det gode er at man ikke er så bekymret for sin cykel.
Og de 15.000 er jo ikke penge der er væk. Hvis du senere vil af med den får du vel de fleste af pengene igen - med mindre du har splittet den ad altså ;)
« Senest Redigeret: Juli 28, 2009, 10:46:33 am af Nikolaj »
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Hva' koster'et?
« Svar #25 Dato: Juli 28, 2009, 11:04:09 am »
Vedr. Team Trackday arrangementer: Som jeg læser deres hjemmeside, så skal en ikke indreg. cykel overholde DMU krav til bla sikring af oliefilter, caliper-bolte oa. Er det korrekt, eller er det kun i tilfælde af decideret konkurrence?

SA

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Hva' koster'et?
« Svar #26 Dato: Juli 28, 2009, 11:18:17 am »
Apropos banecykel - så får man her også en del for pengene :)

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=59499

Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Hva' koster'et?
« Svar #27 Dato: Juli 28, 2009, 11:23:09 am »
Vedr. Team Trackday arrangementer: Som jeg læser deres hjemmeside, så skal en ikke indreg. cykel overholde DMU krav til bla sikring af oliefilter, caliper-bolte oa. Er det korrekt, eller er det kun i tilfælde af decideret konkurrence?

SA

Jeg tror ikke det er strengt nødvendigt at den overholder alle DMU krav. Luske eller Alex må lige rette mig hvis jeg tager fejl.

Dog er det stadig en god ide at trådsikre bolte osv - det er jo mest for din egen skyld :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: Hva' koster'et?
« Svar #28 Dato: Juli 28, 2009, 11:24:30 am »
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Hva' koster'et?
« Svar #29 Dato: Juli 28, 2009, 11:31:31 am »
Vedr. Team Trackday arrangementer: Som jeg læser deres hjemmeside, så skal en ikke indreg. cykel overholde DMU krav til bla sikring af oliefilter, caliper-bolte oa. Er det korrekt, eller er det kun i tilfælde af decideret konkurrence?

SA

Så længe du ikke kører rød, hvor licens kørerne er , så går det nok .. 

Men se at få lavet det, du har jo en baneracer.. så det er bare igang med at bore huller i boltene.. det tager ikke lang tid, med et godt bor. (hvis ikke du har tråd og tang, så smider vi noget på din bike når du kommer derop. det tager 2 minutter.)  Husk der er mere "bane-respekt" når den er fuldt klar til race, med trådsikring og det hele  :D plus, du har det bedre med dig selv og din bike når det er gjort :)