Forfatter Emne: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?  (Læst 14830 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #15 Dato: Januar 19, 2010, 06:00:12 pm »
Mit forslag til at få lavet en super fed "all-time-svingturs-kort", vil være, at dem der kender et fedt sving, sætter en prik på googlemaps hvor svinget ligger i landet.

Til sidst ender vi op med et kort, med en masse prikker, og man kan så, alt efter hvor meget tid man har, strikke en tur sammen, og få alle de fede sving med i det område man nu kører i.

Jeg erfarede sidste på sæsonen, at der er 3-5 super fede sving, lige ved siden af den rute jeg normalt kører. Men da jeg ikke kendte dem før, har jeg altid bare kørt forbi den sidevej som de lå nede ad :)

Hvis vi laver et kort, hvor de er markeret, er vi fri for at "gå glip" af nogen sving.


Turene er jo ikke så vigtige, dem kan man altid strikke sammen efter hvor lang man vil have de skal være, men kendskab til hvor de fede sving befinder sig er efter min mening AlfaOmega  [afro|

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #16 Dato: Januar 19, 2010, 06:19:29 pm »
Mit forslag ........

Super idé  :thumbsup:

På samme kort kunne vi så lave anden farve prik for farlige sving/veje (nogen med meget grus mm)

Der kunne man markere synligt hvis de pludseligt har hældt småsten på som ny asfalt.  :rant: :rant: :rant:
« Senest Redigeret: Januar 19, 2010, 06:21:56 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #18 Dato: Januar 19, 2010, 08:14:29 pm »
BLZ ...host host max hastighed....  :police: :loser:  :lmao: .... fint eksempel

Mht bedste sving all time....... super ide..så er der nok bare behov for 2 typer kort

a/ All time sving strækninger - som man så  selv kan kombinere turen
b/ ture som har det hele gode sving - dejlig natur - bakker osv

Vi skal nok også tænke på KEEP IT SIMPLE...og så se at få gjort noget ved det.

Hvad tror I vil være det nemmeste mht admin - at alle laver sine kort og så gør dem offentlige eller er det noget med et fælles login hvor alle kan se kort men kun få kan rette/tilføje osv ?

 
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #19 Dato: Januar 19, 2010, 10:46:17 pm »
Måske jeg bare er pessimist? Men jeg tænker, at efter sommerens megen omtale af mc-ulykker og øget politi-indsats i landområderne, så er det her måske at skilte med vores "hemmelige" smørhuller, så Lauritz Betjent kunne få lyst til at tilpasse sin søgen efter vores input her på siden?      :shock:

Blot en tanke!

For jeg tror sjovt nok ikke, at de historisk lave tal for trafikdræbte sidste år, vil få samme store mediedækning, så vi skal nok alligevel forberede os på øget politi-kontrol som lovet.

Søren

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #20 Dato: Januar 19, 2010, 11:01:43 pm »
Måske jeg bare er pessimist? Men jeg tænker, at efter sommerens megen omtale af mc-ulykker og øget politi-indsats i landområderne, så er det her måske at skilte med vores "hemmelige" smørhuller, så Lauritz Betjent kunne få lyst til at tilpasse sin søgen efter vores input her på siden?      :shock:

Blot en tanke!

For jeg tror sjovt nok ikke, at de historisk lave tal for trafikdræbte sidste år, vil få samme store mediedækning, så vi skal nok alligevel forberede os på øget politi-kontrol som lovet.

Søren

Lige mine tanker !

Mine rigtigt sjove ruter ligger godt gemt i min dårlige hukommelse, og bliver sjovt nok bedre og bedre, for hver gang jeg kører forkert  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #21 Dato: Januar 20, 2010, 10:32:32 am »
Fine tanker og godt at de deles...forskellige input og vinkler på et emne er altid sundt...men lur mig om Laurits Betjent ikke hellere vil lave fartkontrol hvor hvor der sker flest ulykker og der er størst mulighed for  indtjening........ så nej ... jeg tror ikke på at der bliver lavet det helt store ude på vores svingture...og nej jeg tror ikke at han ligger på lur her på SVRIDER.DK ...og vi kan jo bare lave kortene lukkede - så det kun er os selv som kan se dem....

Så jeg vil gerne deltage / bidrage med kort/punkter osv....bare I lover ikke at komme efter mig hvis I bliver taget på en af mine kort/ruter  :mrgreen:  :loser:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #22 Dato: Januar 20, 2010, 11:35:35 am »


Så jeg vil gerne deltage / bidrage med kort/punkter osv....bare I lover ikke at komme efter mig hvis I bliver taget på en af mine kort/ruter  :mrgreen:  :loser:

"........jamen hr. Betjent, det er skam ikke min skyld. Det var Per, der sagde, at jeg skulle.....!"     :angel:

Som sagt er jeg måske lidt pessimist, men jeg forventer nogle razzia'er på Marguerit-ruten til foråret. Der er sikkert flere penge i at stille en fotovogn på en stærk trafikeret vej, men jeg tror, der er nogle vigtige og billige point, hvis policen kan dokumentere, at de "fanger" nogle af os lovovertrædere på to hjul, der er til STOR FARE for resten af Danmark( :puke:), når vi triller rundt på næsten tomme veje i landzonerne.

Søren

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #23 Dato: Januar 20, 2010, 12:50:42 pm »


Så jeg vil gerne deltage / bidrage med kort/punkter osv....bare I lover ikke at komme efter mig hvis I bliver taget på en af mine kort/ruter  :mrgreen:  :loser:

"........jamen hr. Betjent, det er skam ikke min skyld. Det var Per, der sagde, at jeg skulle.....!"     :angel:

LOL  :lmao:


Som sagt er jeg måske lidt pessimist, men jeg forventer nogle razzia'er på Marguerit-ruten til foråret. Der er sikkert flere penge i at stille en fotovogn på en stærk trafikeret vej, men jeg tror, der er nogle vigtige og billige point, hvis policen kan dokumentere, at de "fanger" nogle af os lovovertrædere på to hjul, der er til STOR FARE for resten af Danmark( :puke:), når vi triller rundt på næsten tomme veje i landzonerne.

STOR FARE...  :lmao: men jo - muligheden er da helt sikekrt til stede og ja det vil se sig godt ud....!

Jeg tror at kørekurser for MC'ister + opdragelse af andre billister i forhold til MC/Scotter/Knallert - + oplysning kan reducere antallet af ulykker...og så lige -- kan vi blive mere synlige...men lad det nu ligge til den anden tråd ....

Søren

Glæder mig at at komme ud og rulle med jer ......øh den der fotovogn ...tager den billeder bagfra.... ?  :innocent:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #24 Dato: Januar 20, 2010, 03:12:38 pm »
Det der med at keep it simple, det var mit forslag også anrettet til.

Forestil dig der er kommet bare 50 ruter ind fra alle os. Når du så vil køre en tur, så skal du kigge alle 50 ruter igennem, for at se om de er noget for dig.

Hvis man i stedet fik 200 sving ind fra alle os, så ville det jo være nemmere på den baggrund at overskue, hvilke punkter der er relevante - vi har jo alle forskellige startpunkter til en tur :)


Måske den endelige løsning på dette er, at alle kommer med deres sving, og derfra kan vi så finde ud af, hvordan de fedest sættes sammen, og på den baggrund lave eksempelvis SVRider.dk's 5 fede svingture :)

På den måde er det overskueligt mht antal af ture, og man kan altid selv vælge at bygge på, da man kan se hvor der ligger flere fede sving.

Men vores 5 forslag fra SVRider, er så nogen der kommer igennem de fleste, uden for meget transport eksempelvis.



Det kræver selvfølgelig en lille arbejdsindsats for os alle, og vigtigst af alt, een som kan være torvholder på det hele :)

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #25 Dato: Januar 20, 2010, 03:29:55 pm »

??? Hvordan laver vi så det her ???

Jeg foreslår Per (eller anden frivillig) som torvholder har et hovedkort. Per modtager så inputs fra folk med enten et sving, eller en svingkombinationer. Per kan så tegne krydser ind ved sving, og ved svingkombinationerne kan der laves prikker imellem krydserne. På den måde vil det være nemmere efterfølgende at sammensætte det til en af SVRiders fede svingruter :)

Når folk kommer med inputs, kan det jo ske i en forumtråd som kun er forbeholdt inputs om et svings beliggenhed samt en lille beskrivelse af svinget. Et sving skal altid beskrives!

Eksempel:
Svinget kan tages med relativ høj hastighed og ud med knæet med gode oversigtsforhold.
Svinget tages med relativ normal hastighed da der er dårlig oversigt lige efter svinget.

relativ tilføjes, for at understrege at høj hastighed og normal hastighed er forskellig for os alle.



Folk der har forstand på PC og kode, kan måske komme med forslag til hvad der er nemmest at gøre mht. optegning af dette kort. Om der skal laves med henblik på noget smart, eller om det blot er på et kort, synes jeg er ligegyldigt. Det vigtigste er jo bare at man ved hvor de ligger henne, så kan man altid få dem lagt ned på sin GPS imens vi venter på foråret :)

Dernæst skal vi måske lige lave en form for skabelon for, hvad vi har brug for af input omkring svinget. Hvilke beskrivelser er minimum?
- Beliggenhed (links til googlemaps med svinget er vel at foretrække)
- Svingets karakter (skarpt, blødt, knækker på midten, u-sving, etc.)
- Svingets hastighed, relativt selvfølgelig (lav, mellem, høj)
- Overblik (dårligt overblik grundet bakker, træer, eller godt overblik, etc)
- Særlig info (eks. er ofte fyldt med grus, dårlig asfalt, etc)


Er det her noget vi kan køre videre med her, eller mangler der noget i min lille drejeplan :D

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #26 Dato: Januar 20, 2010, 06:38:06 pm »
vi kan oprette en ikke offenligt kort på google maps og dele det.
så hvis jeg opretter et kort "svrider" kan jeg dele det til andre google accounts

her er den oprettet

jeg har kun tegnet stumper ind - så kan man selv samme sætte dem

http://maps.google.dk/maps/ms?hl=da&gl=dk&ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=114853678656979155645.00044e3104cf2b673912b&ll=56.02832,12.376099&spn=0.28738,0.484085&z=11
« Senest Redigeret: Januar 20, 2010, 06:53:08 pm af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #27 Dato: Januar 20, 2010, 07:32:53 pm »
Ser super godt ud BLZ

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #28 Dato: Januar 20, 2010, 07:39:38 pm »
Ser super godt ud BLZ
de røde streger er bakker, velegnet til flyve lidt på  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #29 Dato: Januar 20, 2010, 07:41:10 pm »
Jacob styrer for vildt.....  :thumbsup:  :respekt:

Kan vi tage det for givet at vi sender input til dig og du opdaterer kortet ?

Øh hvad med en fremhævet tråd for denne fabelagtige tråd  :lmao: - når den ligger klar til brug ...og poster kan fjernes...blot links til super sv kortet ?

Admin !
« Senest Redigeret: Januar 20, 2010, 07:43:53 pm af Per »
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/