Forfatter Emne: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008  (Læst 19002 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #30 Dato: Marts 03, 2008, 03:27:25 pm »
hvis vejret er til det - kan være jeg skal fra helsingør om morgenen til kbh - senere tilbage til helsingør og hente en venninde og så til nørrebrogade... tro ik der er tid til at kigge forbi valby mc...

kan være hun kan overtales til at tage toget til valby...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #31 Dato: Marts 04, 2008, 09:58:18 pm »
Jeg satser på at trille fra "gården" kl. 16.40 og lave et kort ophold på tanken for enden af Milnersvej ved rundkørslen i Hillerød. Derfra kører vi kl. 17.00 og hvis der er nogen herfra som melder sig til, triller vi ind til Buddinge ved McD og kvickly (mc-tirsdag) og laver opsamling for derefter at trille til Nørrebrogade.

Er der nogen der skal med på det tidspunkt? Rubin???  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Tulle

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #32 Dato: Marts 04, 2008, 10:01:12 pm »
Sq, fanden og helvede. Ejerforeningen holder IGEN I ÅR generalforsamling på bakkeåbningsdagen - DET SKULLE FORBYDES VED LOV  :club: :club: :club: :brok: :brok: :brok: :twisted:
Nu med Gsx r 400 r ........ som rent faktisk kan køre :O)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #33 Dato: Marts 04, 2008, 10:04:47 pm »
Sq, fanden og helvede. Ejerforeningen holder IGEN I ÅR generalforsamling på bakkeåbningsdagen - DET SKULLE FORBYDES VED LOV  :club: :club: :club: :brok: :brok: :brok: :twisted:
Generalforsamling er det ikke noget man springer over??? :rolleyes: :mrgreen: :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #34 Dato: Marts 05, 2008, 07:22:40 pm »
Jeg satser på at trille fra "gården" kl. 16.40 og lave et kort ophold på tanken for enden af Milnersvej ved rundkørslen i Hillerød. Derfra kører vi kl. 17.00 og hvis der er nogen herfra som melder sig til, triller vi ind til Buddinge ved McD og kvickly (mc-tirsdag) og laver opsamling for derefter at trille til Nørrebrogade.

Er der nogen der skal med på det tidspunkt? Rubin???  :blink:

Hvis og hvis, der er liiiige en arbejdsplan der skal redigeres, og en vejrudsigt der skal studeres :wink:
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #35 Dato: Marts 05, 2008, 08:30:52 pm »
Hvis og hvis, der er liiiige en arbejdsplan der skal redigeres, og en vejrudsigt der skal studeres :wink:
Godt så siger vi kl. 16.40 på gården...  :blink: :mrgreen: :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #36 Dato: Marts 05, 2008, 11:20:12 pm »
noget man kan tilslutte sig??

Gården??
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #37 Dato: Marts 06, 2008, 10:08:46 am »
noget man kan tilslutte sig??

Gården??
kl. 17.00 hydro på milnersvej i hillerød - lige over for tekniskskole - hvis jeg ik husker helt galt

hvis alt hvis jeg skal til helsingør lige efter arbejde triller jeg nok også over hillerød ^^

men alt efter vejret
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

johan

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
  • Hey her på Svriders. Frisk på en tur.
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #38 Dato: Marts 06, 2008, 10:37:15 am »
Politiet øger kontrol af motorcyklister  :police:

Gamle mænd på nye motorcykler kan være en farlig kombination. Bl.a. derfor intensiverer politiet i år færdselskontrollen af motorcyklister. Kontrollen indledes ved Bakkens åbning.

Af Hans Larsen
Onsdag den 5. marts 2008, 22:30

Motorcyklister kommer ikke til at skulle kigge langt i bakspejlet efter en »æggeskal«, når det fra næste uge for alvor bliver sæson for at trække i læderdresset og mærke suset på landevejene. :respekt:

Færdselspolitiet vil i år intensivere kontrollen af motorcyklister og deres køretøjer for at forebygge et stigende antal ulykker, hvor bl.a. midaldrende, mandlige motorcyklister bliver dræbt eller hårdt kvæstet, fordi de angiveligt overvurderer deres evner på to hjul. :innocent:

Baggrunden er, at 33 motorcyklister blev dræbt i trafikken sidste år mod 21 i 2006. Stigningen på 57 procent har fået alarmklokkerne til at ringe, og politiet vil derfor holde godt øje med især motorcyklisternes fart og adfærd samt kontrollere hjelm og dæk samt maskinens tekniske stand og støjniveau.

Flere motorcykler

Motorcyklister skal bl.a. forvente øget kontrol ved større arrangementer, f.eks. Bakkens åbning om en uge. Og det bliver ikke alene på Nørrebro samt Klampenborg og omegn, at færdselspolitiet rykker ud. Bakkens åbning tiltrækker motorcyklister fra hele landet, og derfor kan der også blive gennemført kontrol i f.eks. Jylland, på Fyn og ved Storebælt.

»Det er ikke for at køre hetz mod motorcyklisterne, men vi vil øge fokus på dem over hele landet fra nu af, fordi vi skal have vendt ulykkeskurven igen. Der kommer flere og flere motorcykler på gaden, og derfor bliver udfordringen også større og større,« siger politiinspektør Helge Holbæk fra Rigspolitiets Færdselsafdeling.

Ulykker undersøges

Som tidligere omtalt i Berlingske Tidende er Havarikommissionen for Vejtrafikulykker gået i gang med at dybdeanalysere årsagerne til, at et stigende antal motorcyklister involveres i dødsulykker på de danske veje.

Undersøgelsen skal bl.a. be- eller afkræfte teorien om, at det bl.a. skyldes, at midaldrende mænd i stor stil har vekslet friværdi til en motorcykel, som de ikke man-øvrerer lige så sikkert som rutinerede motorcyklister. Mens gennemsnitsalderen for dræbte og tilskadekomne motorcyklister var 22 år i begyndelsen af 1980erne, var den i 2007 oppe på 38 år.

Formanden for Havarikommissionen, Sven Krarup Nielsen, siger, at kommissionen vil rykke ud til alle motorcykelulykker, hvor mindst én person er kommet alvorligt til skade.

»Vi vil bl.a. se på, hvad der udløste ulykken, samt fart og eventuelle forsøg på undvigemanøvre. Hvis der er en modpart involveret, vil vi undersøge, om motorcyklisten f.eks. blev overset, eller om en bilist undervurderede motorcyklistens fart,« siger Sven Krarup Nielsen.

Ifølge speciallæge i ortopædisk kirurgi ved Odense Universitetshospital Finn Kronborg Mazanti får 90 procent af forulykkede motorcyklister skader på arme og ben. Typisk brækkede lemmer, der først heler efter et længere hospitalsophold.

Er der nogle der køre fra Frederiksberg, når vi åbner Bakken, så lad os mødes og varme dæk op. Vi ses. Svhilsen Johan :thumbsup:
Kom nu med ud og race.

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #39 Dato: Marts 06, 2008, 10:44:58 am »
Jeg er også fra Hillerød - jeg prøver at se om ikke det kunne passe ind
Drengerøve har ingen alder!!

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #40 Dato: Marts 06, 2008, 12:17:07 pm »
Frederiksberg passer mig bedre!!
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #41 Dato: Marts 06, 2008, 02:25:53 pm »
Hvis vejret er som det er i disse sekunder jeg kigger ud af vinduet, så bliver det fantastisk at åbne bakken. Jeg kunne godt finde på at tilslutte mig Valby MC. :mrgreen:
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #42 Dato: Marts 06, 2008, 04:34:17 pm »
Jeg når jo ikke hjem fra ferie til på torsdag.
(Hvad sker der også med at de åbner så tidligt  :whipped:)

Når jeg så har tudet færdig og spist min kiks...  så håber jeg I alle sammen får en fed tur, og hvis der holdes revance så er jeg med!

Krydser fingre for godt vejr.
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

johan

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
  • Hey her på Svriders. Frisk på en tur.
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #43 Dato: Marts 06, 2008, 10:17:18 pm »
Alle fra KBH, FRB, Valby etc. jeg var inde på Enghavemotors hjemmeside. De laver et get together arrangement. Det er noget med grillpølser med div. samt gratis kaffe :lol: og dækspark :respekt:.
Det er da bare helt i orden.
Evt. møde tidspunkt 1500 eller 1600. så er der også tid til at hilse på.
Så køre vi mod Nørrebrogade ved 1730 tiden, og møder alle de andre SVèr.
En hilsen til Janik. Vi kunne jo sms sammen for at koordinerer så mange som muligt.
Kom nu med ud og race.

Tulle

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Bakkeåbning 2008 .. 13. marts 2008
« Svar #44 Dato: Marts 06, 2008, 10:23:04 pm »
Sq, fanden og helvede. Ejerforeningen holder IGEN I ÅR generalforsamling på bakkeåbningsdagen - DET SKULLE FORBYDES VED LOV  :club: :club: :club: :brok: :brok: :brok: :twisted:
Generalforsamling er det ikke noget man springer over??? :rolleyes: :mrgreen: :mrgreen:

Nej for dælen da, jeg skal da ha´ en finger med i spillet om hva´ de bruger alle de surt optjente lønkroner til jeg betaler i fællesudgifter !!!!
Nu med Gsx r 400 r ........ som rent faktisk kan køre :O)