Forfatter Emne: Banedag i 2005  (Læst 15536 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Banedag i 2005
« Dato: Januar 13, 2005, 09:56:32 am »
Jeg har lige fået følgende mail fra Racing4fun - var der nogle der undersøgte billige alternativer solgt i Sverige?

Kære Racing4Fun-kører,

I år er Racing4Fun igen på banen med 10 arrangementer, som alle afvikles på Ring Knutstorp i Sverige. Her køres ligesom sidste år i fire tempoklasser, og i de to langsomste er der fortsat henholdsvis fuld og delvis støtte om ideallinier og indbremsninger at få fra Racing4Fun's masterkørere.



Der køres igen i år på såkaldte Buller-dage, så man er også velkommen med slip on-potte eller komplet racerudstødning. Motorcyklen kan som bekendt være en gademaskine eller en decideret racer, men den skal være mekanisk i orden, den skal være olietæt, og den bør være forsynet med gode dæk. Inden kørslen på banen kontrolleres det ved et teknisk syn, at alle deltagende motorcykler er i orden.

R4F-dage i 2005:
Torsdag den 26. maj og fredag den 27. maj
Fredag den 3. juni og lørdag den 4. juni
Fredag den 1. juli og lørdag den 2. juli
Fredag den 29. juli og lørdag den 30. juli
Torsdag den 8. september og fredag den 9. september

 

Prisen er uændret fra 2004-sæsonen. Det koster således 1350 kr. pr. dag at deltage, men kører man to efterfølgende dage, er prisen 2500 kr. for begge dage.



Deltagere, som booker og betaler for 6 eller flere 2005-dage pr. person, får som bonus fri fotografering (1 foto pr. dag uden beregning), forudsat at der er fotografering på det pågældende R4F-arrangement.



Tilmeldingen er allerede i gang på www.racing4fun.dk!

Mange hilsner

Klavs og Rikke
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Banedag i 2005
« Svar #1 Dato: Januar 13, 2005, 11:23:08 am »
Vi har endnu ikke fået fastlagt vores sommerferie, og April er lige lovlig tæt på skiferien (læs:pengetanken er tom)
Så August ville passe fint, men man kan jo presses :D

You got mail, nyg.

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Banedag i 2005
« Svar #2 Dato: Januar 13, 2005, 11:40:09 am »
Jeg stemte for maj, men kun fordi april er for tidligt.
Det vigtigste for mig er at "komme i form" og så skal vejret være rimeligt, så alle månederne efter maj er egentlig ligeså gode.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Banedag i 2005
« Svar #3 Dato: Januar 13, 2005, 11:52:23 am »
Jeg vil heller ikke stemme endnu. Personligt skal jeg på et DMC-kursus før jeg tager på en bane :) Og det er der vist ikke datoer for endnu.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
DMC kursus
« Svar #4 Dato: Januar 13, 2005, 04:37:27 pm »
hmmm... må nok også hellere komme på DMC inden jeg kommer på bane!!  :?
Er der flere der skal på DMC kunne vi jo "kuppe" et kursus med SV'erne?   8)

42 dage tilbage......  :D
YAMAHA FZS 600 Fazer

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Re: DMC kursus
« Svar #5 Dato: Januar 13, 2005, 04:54:54 pm »
Jeg tænker i starten af juni der plejer der at være godt vejr, kan man få grupperabat.
Anders

Blå er er rigtig SV fave

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Banedag i 2005
« Svar #6 Dato: Januar 13, 2005, 06:25:48 pm »
Husk at jeres normale forsikring i mange tilfælde IKKE dækker på bane....ring til forsikringsselskabet, FØR i melder jer til.
 :shock:

God tur  :P
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Banedag i 2005
« Svar #7 Dato: Januar 13, 2005, 07:17:44 pm »
Citat fra: PWEE
Husk at jeres normale forsikring i mange tilfælde IKKE dækker på bane....ring til forsikringsselskabet, FØR i melder jer til.
 :shock:

God tur  :P

Yep, det kommer an på forsikringsselskabet og den gruppe man deltager i!  Nu står der ikke noget om forsikring på deres hjemmeside i øjeblikket, men jeg mener at grøn og blå var godkendte klasser...?!

Man kan jo se på racing 4 fun's hjemmeside http://www.racing4fun.dk/index.php
vedrørende indplaceringen i de forskellige grupper - så vidt jeg kan se vil de fleste jeg har kørt med i løbet af den forgangne sommer komme til at køre i en af de to langsomste grupper.  Kommentarer fra dem der HAR været på banedag udbedes (Lars L / Tim)?!

Med hensyn til grupperabat står der ikke umiddelbart noget på  deres hjemmeside, men det må jo i givet fald komme an på et forsøg.

Jeg syntes dog at huske at der var en deltager i julefrokosten der fik udbredt sig om muligheden for at bestille gennem en lignende svensk organisation... ??? til priser under 1000,- Dkr.  det bliver nok svært at få mere i rabat...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Lars L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 563
Banedag i 2005
« Svar #8 Dato: Januar 13, 2005, 08:54:05 pm »
Hej nyg!

Det eneste sted jeg har været på banedag er på "Ring Nordsjælland" sammen med nogle andre SV-tosser! :D  :D

Jeg mener udover Tim, at Kenn også har været afsted på banedage..

Med hensyn til tidspunkt er jeg nok mest til juni/juli, for jeg skal opereres i benet til maj.. :lol:
ZX636R med masser af udstyr: 1 stk. tankpad...

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Banedag i 2005
« Svar #9 Dato: Januar 13, 2005, 09:06:44 pm »
Jeg er RET sikker på at der i en artikel i politiken var beskrevet track day for 895 eller 795, kan bare ikke finde den ! 8)

Jeg fandt en artikel fra stevens MC shop (på amager, FLINK fyr) hvor der stod :
                                      Track-Day's                                        

Vil du være en bedre mc-kører eller vil du bare have det sjovt på din mc, så se her. I 2004 har vi booket Ring Knutstorp i to dage. D.28 juni samt d.30 august. Begge dage vil det være muligt at komme ud at køre på banen. Det sker under trygge forhold, med alt hvad der dertil hører. Der køres i tre klasser , grøn, blå og rød. Der vil være masterkører tilstede, til alle klasserne. Det koster 1050,- at deltage. Tilmeldingen sker efter først til mølle princip. Der vil være 75 pladser, pr. gang. Kom ned i butikken og hør nærmere.                                                                            
Venlig hilsen Steven

1050 ????? :twisted: og 1100 kr pr dag i 2005, 27 juni samt 15 - 16 augus.

Han er iøvrigt selv roadracer så vidt jeg ved (eller har været det)
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Banedag i 2005
« Svar #10 Dato: Januar 17, 2005, 09:10:32 pm »
Citat fra: nyg

vedrørende indplaceringen i de forskellige grupper - så vidt jeg kan se vil de fleste jeg har kørt med i løbet af den forgangne sommer komme til at køre i en af de to langsomste grupper.  Kommentarer fra dem der HAR været på banedag udbedes (Lars L / Tim)?!

Med hensyn til grupperabat står der ikke umiddelbart noget på  deres hjemmeside, men det må jo i givet fald komme an på et forsøg.

Jeg syntes dog at huske at der var en deltager i julefrokosten der fik udbredt sig om muligheden for at bestille gennem en lignende svensk organisation... ??? til priser under 1000,- Dkr.  det bliver nok svært at få mere i rabat...




hej med jer !!  

jeg har set at Racing4fun har sat nye datoer, og er allerede oppe og ringe..   kunne sagtens se mig selv komme afsted 2-3 gange i den nye sæson..

ang. placeringer i grupperne, så er det ikke helt forkert vurderet af Nyg, jeg tror umiddelbart at de fleste af os passer ind i "blå" klasse, den kørte jeg selv i sidst, og var fint tilfreds fik kørt fra nogle stykker og synes det gik helt fint... ..men ikke at forglemme, så fik jeg også tørret måsen af nogle af de andre...   såååeeh..   ..tjaaeeh..
"rød" klasse kører en lille smule stærkere..  men efter min ydmyg mening, så er de stort set ens..  nogle fra blå klasse kunne sagtens køre i rød- og omvendt..   jeg og en god kollega var deroppe sammen, jeg kørte "blå" og han kørte "rød", og vi havde faktisk samme tider..  
hans bedste tid var (taget på manuelt stopur) var 1.15 og min bedste 1.17
..det skal lige siges at hans kværn gik 230-240 stykker på langsiden, hvor min fedtede afsted med 180..   ...alle detaljer skal lige på plads ik..  hæ hæ.. :lol:

nåmen...  gruppe-rabat..  hmmm..  vi kan da prøve at høre, men jeg tror ikke det er noget vi får det store held med, det er ikke ligefrem fordi de har svært ved at sælge deres pladser..  men hvis ikke man prøver..  :wink:

lige et spørgsmål...  hvordan hænger det sammen med at kunne stemme for april, når der køres første gang i maj.... ?   :wink:  :wink:


i skrivende stund har jeg ikke tjekket om det svenske "bike-events" har noget program i år..  de havde nogle problemer med at skaffe folk deroppe.  ..så vidt jeg har forstået, fordi der betales ved indgangen, og så dukkede svenskerne kun op hvis det var rigtig godt vejr og høj sol osv..

men der er så også lige nogle af de forskellige forhandlere, der arrangerer ture..  så lad os holde øje med det, og priserne for den sags skyld..
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Banedag i 2005
« Svar #11 Dato: Januar 17, 2005, 10:01:44 pm »
Citat fra: Tim

lige et spørgsmål...  hvordan hænger det sammen med at kunne stemme for april, når der køres første gang i maj.... ?   :wink:  :wink:



Tanken var at de fleste af sæsonens mdr. skulle være mulige valg - så kunne man undersøge nærmere med hensyn til forskellige arrangører (smartass) :P
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Kenn H. Jensen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
    • http://www.multi-max.dk
Banedag i 2005
« Svar #12 Dato: Januar 17, 2005, 10:11:18 pm »
Citat fra: Lars L
Jeg mener udover Tim, at Kenn også har været afsted på banedage..


Jeg har aldrig været til banedag, men har været et opar gange på dmc kurser.. Mon ikke det er det du forveksler :-)

På vej hjem fra det første røg jeg ind i et voldsomt haglvejr, som nærmest lagde en isglat hinde på kørebanen. Det betød at jeg lige måtte ned og slikke lidt asfalt. Selv hidsig Ole Olsen stil kunne ikke rette op på den :-)
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - Tidl. SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Køb de populære MultiMax - Max Lite - Laser Lite ørepropper på www.multi-max.dk

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Banedag i 2005
« Svar #13 Dato: Januar 17, 2005, 10:38:39 pm »
Citat fra: nyg
Citat fra: Tim

lige et spørgsmål...  hvordan hænger det sammen med at kunne stemme for april, når der køres første gang i maj.... ?   :wink:  :wink:



Tanken var at de fleste af sæsonens mdr. skulle være mulige valg - så kunne man undersøge nærmere med hensyn til forskellige arrangører (smartass) :P


nåårh...  ja ja.... godt ord igen...   :lol:     (sure stodder !  :lol: )
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Lars L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 563
Banedag i 2005
« Svar #14 Dato: Januar 19, 2005, 03:57:40 pm »
Citat fra: Kenn H. Jensen
Citat fra: Lars L
Jeg mener udover Tim, at Kenn også har været afsted på banedage..


Jeg har aldrig været til banedag, men har været et opar gange på dmc kurser.. Mon ikke det er det du forveksler :-)

På vej hjem fra det første røg jeg ind i et voldsomt haglvejr, som nærmest lagde en isglat hinde på kørebanen. Det betød at jeg lige måtte ned og slikke lidt asfalt. Selv hidsig Ole Olsen stil kunne ikke rette op på den :-)


Ja, det må være det jeg mener.. :lol:

Du kører som én der har været på banedag. :D  :D
ZX636R med masser af udstyr: 1 stk. tankpad...