Forfatter Emne: Fra S til N  (Læst 4135 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Aggermam

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Fra S til N
« Dato: August 20, 2015, 03:50:43 pm »
Hej folkens,

Jeg har min mc til salg, da jeg har behov for at komme længere op at sidde. Men jeg er på den anden side utrolig glad for min SV'er, så jeg overvejer også at ombygge den til en N-model i stedet. Det drejer sig om en SV650s, K5-model.

jeg kan bare ikke blive klog på, hvad der er bedst(lettest) at gøre... Pt. tænker jeg to muligheder:

1. Jeg køber Superbike ombygningskit, som er lavet til at hæve styret og indeholder alle kabler, styr osv osv. Løsningen er dyr, men fungerer.
2. Jeg køber en komplet gaffelbro fra en N-model og udskifter med nuværende. Men så kræver det vel allerede en ny forlygte fra start.

Derudover læser jeg også nogle steder, at ledningsnettet ikke er ens på de to? Så hvis jeg skal lave model 2, skal jeg også have fixet ledningsnettet til forlygten i samme omgang?

Og så lige et bonusspørgsmål: Er der nogen, der ved, om ledningsnettet til en forlygte til en GSR 750 (2010-2015) er den samme, som den jeg har på min sv650s'er? Eller kræver det også en del justeringer? Jeg vil nemlig utrolig gerne have sådan en forlygte på :)

Mange spørgsmål, men jeg håber, I kan hjælpe :)




Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Fra S til N
« Svar #1 Dato: August 21, 2015, 09:43:15 am »
Jeg ville stille spørgsmålet på Svrider.com hvis jeg var dig - du rammer en langt større brugerbase på den måde - og det er et ret stort spørgsmål, du har stillet.
/Mads P.

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Fra S til N
« Svar #2 Dato: August 21, 2015, 10:22:56 pm »
Jeg har ombygget min oldschool til nøgen i vinters, slet ikke noget der kan betale sig, rent økonomisk, ville bedre have kunnet betale sig at sælge og købe en nøgen. Men nu har jeg muligheden for i løbet af nogle timer at smide kåbe på igen. Der er en del ledningsarbejde i projektet, nyt speedometer og omdrejningstæller, ny forlygte, en anden topbro, styr, spejle, bremseslanger, og rigtig mange timer i garagen.
Har jeg så fortrudt? Absolut ikke, jeg har hygget mig med ombygningen, men har man ikke stor lyst og evner til at lege med el, så skal man lade være. Det mekaniske kan enhver garageskruer klare, hvis ikke man har ti tommelfingre.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: Fra S til N
« Svar #3 Dato: August 23, 2015, 08:29:18 pm »
Jeg har pillet kåben af og monteret et superbikekit.

Jeg har monteret ny lygte, men genbrugt instrumentet.
Jeg ledte efter en bund til instrumentet fra en N-model, men opgav og svejsede i stedet.
Jeg købte en kasse løse stikben hos Wurth, så jeg ikke skulle klippe i det originale ledningsnet, da jeg monterede lygte og blinklys.

Det er en helt anden kørestil, og jeg kører ikke så stærkt mere på de lige strækninger  :innocent:

Jeg parkerer dog altid med et stort smil efter endt tur  :mrgreen:

Du er velkommen til at kigge forbi, hvis du kommer i nærheden af Gilleleje.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Aggermam

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Sv: Fra S til N
« Svar #4 Dato: August 28, 2015, 02:17:49 pm »
Hej folkens,

tak for svar.

jeg er kommet frem til, at det bliver modellen med Superbike kit - det lader til at være den bedste løsning.

@T. Brun: Det lyder smart det med Stikben til en anden lygte - det havde jeg slet ikke overvejet. Kan man så bare sætte det stikben ind i det stik, det originale ledningsnet "ender" i?

Hvis du vil, må du da meget gerne sende et billede af din løsning ved lejlighed, så jeg kan se resultatet.. Og måske endda af den bund, du fik svejset? :)

Det er nemlig ikke så tit, jeg lige er i nærheden af Gilleleje nemlig :)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Fra S til N
« Svar #5 Dato: September 07, 2015, 09:21:12 am »
Der var en gang en gut der gjorde det samme med en 1000'er.

Han kom til samme konklusion som Claus m - det havde bedre kunne betale sig at sælge og købe en nøgen. Det er uden at tage hensyn til gensalgsværdien af en cykel, som på registreringsattesten hedder S, men fremstår som en N. Altså - blot omkostningen i dele og timer.

Alle kabler er længere på en N'er og ledningsnettet ser en lille smule anderledes ud (på lys-siden hvor der er to forlygter på en S'er).

Det ville jeg pers. ikke røre med en ildtang. Man kan jo i modsætning fra køb af fast ejendom ikke forsikre sig ud af "selvbyg" ;-)
« Senest Redigeret: September 07, 2015, 09:25:48 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4