Forfatter Emne: Forsikringsselskab: Mondux eller Qbenai?  (Læst 24816 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Forsikringsselskab: Mondux eller Qbenai?
« Svar #15 Dato: Marts 26, 2012, 09:58:48 am »
Har hørt Mondux kan være svære at danse med når skaden er sket, men det er umiddelbart kun rygter.

Jeg har fået super service hos vores forsikringsselskab flere gange, men også blevet syltet et par gange alt afhængigt af hvem der havde min sag. Så tror det afhænger af hvem der sidder med din sag mange gange.
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

yepher

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
  • Nu med en to hjulet...
Sv: Forsikringsselskab: Mondux eller Qbenai?
« Svar #16 Dato: Marts 26, 2012, 10:23:11 pm »
Jeg har forsikring gennem IDA Forsikring.

Jeg betaler 3700 kr. for en ansvar. Med 0 kr. i selvrisiko

Hvordan kan det være I har valgt at lave en selvrisiko på 10000 det er jo mange penge hvis man dummer sig ?

Nu har jeg så godt nok betalt forsikringen, men jeg ved ikke hvad jeg skulle vælge næste år. Har ikke selv 10 jern, at smide hvis det skulle gå galt.

Det var et meeeget dårligt argument, du har udelukkende valgt en ansvars forsikring og så spørger du hvordan vi tør have en selvrisiko på op til 10.000 kr?

Smider du cykel eller vælger naboen knægt at låne den til en tur til staden, så står du da med håret i postkassen!

Til info så tilbyder GF med ren ansvar en forsikring til 2600 kr.
I wanna be a billionaire so fricking bad.
Buy all of the things I never had.
Uh, I wanna be on the cover of Forbes magazine.
Smiling next to Oprah and the Queen.

Daarup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • SV 650 S K3
Sv: Forsikringsselskab: Mondux eller Qbenai?
« Svar #17 Dato: Marts 27, 2012, 03:24:37 pm »
Jeg blev også tiltrukket af Mondux priser sidste år, og lagde desværre SV'inet ned på allersidste tur inden vinteropbevaringen.... Det er dog gået ganske smertefrit, jeg ringede til Mondux fra skadestuen (overfladiske skrammer heldigvis) og han nævnte, at jeg blot skulle tage mig god tid og så få det anmeldt senere. Jeg afleverede den hos autoriseret Suzuki værksted, der var en lille twist med taksator, der ikke mente, at en af skaderne stammede fra uheldet, men det fik jeg ham overbevist om. Så alt i alt er det gået ganske smertefrit, kan være det er nogle udemærket lærepenge at give ud for at lære at passe på sig selv, havde heldigvis ikke min selvrisiko på 10.000 men 5000,-

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: Forsikringsselskab: Mondux eller Qbenai?
« Svar #18 Dato: Marts 27, 2012, 07:32:32 pm »
Jeg er sq fristet....på baggrund af denne tråd har jeg kontaktet Mondux, der har fremsendt tilbud på kasko/ansvar på grislingen til 3.640,- med 5.000,- i selvrisiko.. Har GF i dag til omkring 5 K, og så tilbyder GF ikke vejhlæp på MC !!
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Forsikringsselskab: Mondux eller Qbenai?
« Svar #19 Dato: Marts 28, 2012, 03:35:25 pm »
Jeg blev også tiltrukket af Mondux priser sidste år, og lagde desværre SV'inet ned på allersidste tur inden vinteropbevaringen.... Det er dog gået ganske smertefrit, jeg ringede til Mondux fra skadestuen (overfladiske skrammer heldigvis) og han nævnte, at jeg blot skulle tage mig god tid og så få det anmeldt senere. Jeg afleverede den hos autoriseret Suzuki værksted, der var en lille twist med taksator, der ikke mente, at en af skaderne stammede fra uheldet, men det fik jeg ham overbevist om. Så alt i alt er det gået ganske smertefrit, kan være det er nogle udemærket lærepenge at give ud for at lære at passe på sig selv, havde heldigvis ikke min selvrisiko på 10.000 men 5000,-

Hej Daarup.

Hvor meget er du steget i årlig præmie, efter du har haft svinet nede og ligge?

Det er jo fint nok at ha en billig forsikring, med "lav" selvrisiko, hvis man så stiger til dobbelt årlig takst.

Venter spændt på svar :-)
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Forsikringsselskab: Mondux eller Qbenai?
« Svar #20 Dato: Marts 28, 2012, 09:57:56 pm »
Jeg har forsikring gennem IDA Forsikring.

Jeg betaler 3700 kr. for en ansvar. Med 0 kr. i selvrisiko

Hvordan kan det være I har valgt at lave en selvrisiko på 10000 det er jo mange penge hvis man dummer sig ?

Nu har jeg så godt nok betalt forsikringen, men jeg ved ikke hvad jeg skulle vælge næste år. Har ikke selv 10 jern, at smide hvis det skulle gå galt.

Det var et meeeget dårligt argument, du har udelukkende valgt en ansvars forsikring og så spørger du hvordan vi tør have en selvrisiko på op til 10.000 kr?

Smider du cykel eller vælger naboen knægt at låne den til en tur til staden, så står du da med håret i postkassen!

Til info så tilbyder GF med ren ansvar en forsikring til 2600 kr.

Men hvis uheldet er ude og man kører ind i en bil og der sådan set ikke sker noget med motorcyklen skal man jo ud og betale de skader der har været på 10k ..


Men nu kan jeg se at man kan tegne en forsikring for 4.710  - med 5.000,- i selvrisiko... Det må man overveje til næste år
« Senest Redigeret: Marts 28, 2012, 10:01:33 pm af VikingPowerSV »
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Daarup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • SV 650 S K3
Sv: Forsikringsselskab: Mondux eller Qbenai?
« Svar #21 Dato: April 29, 2012, 04:09:25 pm »
Jeg har endnu ikke betalt for det nye år, men hvad jeg kan se af policen, så forbliver prisen uændret, hvis jeg har en skade mere indenfor samme år (så skal man også være uheldig da) så vil det hedde dobbelt selvrisiko, altså 10.000 kr for mit vedkommende.