Forfatter Emne: Vil ikke starte - men lys virker fint...  (Læst 2019 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nofx

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
  • Bike: Sv650
Vil ikke starte - men lys virker fint...
« Dato: April 15, 2013, 08:05:06 pm »
Hej alle,

Jeg har et super irriterende problem. Til sæsonstart havde jeg glemt at tage batteriet af. Så det var dødt. Jeg måtte købe et nyt, hvilket jeg gjorde. Og har kørt fint på det siden. No worries.

Men så idag starter balladen. Jeg starter kværnen på mit arbejde uden problemer. Den er blevet beskidt, så jeg kører forbi Q8 i Bagsværd, for lige at vaske den. Efter en hurtig vask sætter jeg mig op igen, og drejer nøglen. Lyset (xenon) blænder fint, og jeg kan høre, at der er strøm på. Men der sker absolut intet, når jeg trykker på starteren.

Den ER i frigear. Den har ikke dødemandsknap i bund, og jeg har den i frigear med koblingen inde og støttefoden oppe. Efter at have stået og håbet på det blev bedre i en halv time, begynder den at opføre sig endnu mere mærkeligt. Hele instrumentpanelet begynder at 'blinke' uregelemæssigt. Altså det går ud, og genstarter om og om igen. Lyset tænder i den ene lygte og derefter i den anden. Ikke på en alarm-agtig måde (jeg har ikke alarm på den), men på en mere 'løs forbindelse' agtig måde. Jeg gætter dog her - har aldrig prøvet noget lignende, og kan intet andet end køre på min mc (dvs. skruer aldrig på den).

Er der et eller andet let jeg har overset? Eller skal den bugseres til nærmeste forhandler, og så må de gå i gang med fejlsøgning?

Håber virkelig I kan hjælpe - for dette er super irriterende...  :afro:
Elsker mit 6.5 SVin

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Vil ikke starte - men lys virker fint...
« Svar #1 Dato: April 15, 2013, 09:49:21 pm »
for lige at vaske den.

Mon ikke det er hér fejlkilden ligger? Kan den starte nu (flere timer senere). Jeg gætter på vand i nogle stik og deraf overgang i det elektriske system.
Kig efter brud på ledninger. Oppe omkring kronrøret hvor der er bevægelse er der stor risiko for overgnavede ledninger.
Adskil diverse multistik, rens dem og saml dem igen med en klat vaseline.
Adskil også styrkontakterne og se efter rust/ir/dårlige forbindelser.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

nofx

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
  • Bike: Sv650
Sv: Vil ikke starte - men lys virker fint...
« Svar #2 Dato: April 16, 2013, 03:14:03 pm »
Jeg prøvede den idag - uden at kunne starte den. Må nok prøve at gøre som du siger. Indtil videre skal den transporteres hjem en tur. Så må vi se hvor lang tid der går før mit evt. Falck-abonnement træder i kraft. Er der andre gode bud?
Elsker mit 6.5 SVin

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Vil ikke starte - men lys virker fint...
« Svar #3 Dato: April 17, 2013, 06:06:00 pm »
hvor mange kubik og hvilken årgang??
   

nofx

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
  • Bike: Sv650
Sv: Vil ikke starte - men lys virker fint...
« Svar #4 Dato: April 23, 2013, 12:47:57 pm »
Det er en 650'er fra 2004...
Elsker mit 6.5 SVin