Forfatter Emne: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?  (Læst 32367 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #30 Dato: Marts 03, 2011, 07:59:22 am »
Jeg ville overveje at kigge efter en Volvo C30 T5, samme motor som Focus ST.
De er sjældne men fede. Alternativet kunne være... http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/c30/24-170-summum/460984

Selv ruller jeg i en A4 avant S-line, det kan jeg også sagtens anbefale  :wink:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #31 Dato: Marts 03, 2011, 09:22:26 am »
I forhold til de få km. og dens alder, så tyder det på at den har kørt rigtig rigtig mange småture ned i brugsen.
Dvs. koldstarter hver evig eneste gang, så jeg ville faktisk hellere har en der havde kørt 150k istedet for de 43k...
For er der noget der slider en dieselhakker så er den den slags brug...

De sidste 107kkm har betydet endnu flere koldstarter ;-)  Skift olien og vær glad for at det er en benziner der bliver hurtigere varm.
Jeg skal have en Lexus en dag, og har luret på at bytte Yaris'en med denne her, men at gå ned i halv distance pr liter brændstof er jeg ikke tilfreds med - og slet ikke når det er dyrere med benzin  :brok:

Her er en med automatgear til dig:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/lexus/is300/30-aut/482218
« Senest Redigeret: Marts 03, 2011, 09:24:06 am af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #32 Dato: Marts 03, 2011, 09:32:00 am »
Jeg ville overveje at kigge efter en Volvo C30 T5, samme motor som Focus ST.
De er sjældne men fede. Alternativet kunne være... http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/c30/24-170-summum/460984

Ja, for dælen! Den er sprød nok! Hvis det er den sædvanlige lavtryks turbomotor der er brugt, er det også rig mulighed for tuuuun!  :whipped:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #33 Dato: Marts 03, 2011, 05:44:16 pm »
Nu ved jeg godt du ikke er til Italienere, men sådan en fætter her http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/coup/20-t-20v/565237
matcher fint dine ønsker, og der bliver ikke så vildt et værditab.
Jeg tror den bliver en klassiker om ganske få år, og den er sygt hurtig  :mrgreen:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #34 Dato: Marts 03, 2011, 06:47:29 pm »
Ellers har jeg nok en kammerat, der ikke ville have noget imod at skude sin Mazda 3 MPS'er af, hvis du er intra.. ;)
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #35 Dato: Marts 03, 2011, 08:35:14 pm »
Umiddelbart er Mazda 3 MPS'en lidt af en outsider for mig. Jeg har prøvet at køre en Mazda 3 2,0 Sport og den var bare lidt for plastic-agtig.

Hvad skal han have for den?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #36 Dato: Marts 03, 2011, 08:38:53 pm »
Umiddelbart er Mazda 3 MPS'en lidt af en outsider for mig. Jeg har prøvet at køre en Mazda 3 2,0 Sport og den var bare lidt for plastic-agtig.

Hvad skal han have for den?

Du vil blive overrasket over en Mazda 3 MPS, jeg har haft fornøjelsen af sådan en måneds tid som firmabil og den er tilpas underspillet og meget hurtig når det skal være.  :D
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #37 Dato: Marts 03, 2011, 09:42:11 pm »
Prøv lige at sidde i bilen og kig lidt på interiøret - tryk lidt hist og her, dørpaneler og lignende, og lyt godt efter hvor meget det knirker og rasler.
Jeg har en helt ny (3 mdr. gammel) BMW, hvor _ALT_ i bilen rasler, knirker, knager, smælder, brager - you name it. Efter flere klager blev jeg ringet op af BMW Danmark, som fortalte mig at man bestemt ikke kan forvente andet end at en ny BMW lyder som en 15 år gammel fransk bil (no offence, Luske).

In short, BMW laver lorte-interiørs, og jeg forstår ikke hvorfor de har fået status af luksus-biler.

/Rant
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #38 Dato: Marts 03, 2011, 09:47:48 pm »
Prøv lige at sidde i bilen og kig lidt på interiøret - tryk lidt hist og her, dørpaneler og lignende, og lyt godt efter hvor meget det knirker og rasler.
Jeg har en helt ny (3 mdr. gammel) BMW, hvor _ALT_ i bilen rasler, knirker, knager, smælder, brager - you name it. Efter flere klager blev jeg ringet op af BMW Danmark, som fortalte mig at man bestemt ikke kan forvente andet end at en ny BMW lyder som en 15 år gammel fransk bil (no offence, Luske).

In short, BMW laver lorte-interiørs, og jeg forstår ikke hvorfor de har fået status af luksus-biler.

/Rant
Hvad er det for en BMW?

Jeg vil så sige at vores ´97 peugeot 406 ikke knirker og knager nogen steder.  [afro|
(Troede ikke man kunne være så glad for en gammel spand, som vi er for vores. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=83400 ) :D
« Senest Redigeret: Marts 03, 2011, 09:52:58 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #39 Dato: Marts 03, 2011, 10:30:02 pm »
In short, BMW laver lorte-interiørs, og jeg forstår ikke hvorfor de har fået status af luksus-biler.

Så vil jeg da byde ind med min "erfaring" :mrgreen:
Min papa's 5serie (2008) har åbenbart fået strammet samtlige skruer, for der spiller alt MAX! Netop den følelse som skurken og andre måske også har i hovedet når de tænker luksus-bil. Alle knapper har bare den feedback de skal have - blink/visker-arme, radio og klima-knapper osvosv. Og det med at det knager etc, kan jeg IKKE kende en disse af. Både i denne 525d, og en 325i jeg har prøvet, er støjen - eller manglen på samme - netop heeelt i bund. Altså, støjisolering fra motor og dæk i en grad jeg ikke har oplevet på niveau, og det er ikke bare en detajle, men virkelig mærkbart og noget man absolut sætter pris på.
In short: BMW laver fandme kvalitet!
My 2 cents (og benzin på bålet) ;)

Dan P

  • Gæst
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #40 Dato: Marts 04, 2011, 03:22:13 pm »
Hvad med en Civic Type R?
Den lyder tosset fint med sine 8.000 rpm, og designet er der ihvertfald ikke andre der ligner :)
Har selv kørt lidt i en, og de køre rigtigt lækkert, dog skal man være indstillet på en lidt hård undervogn.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #41 Dato: Marts 04, 2011, 06:20:58 pm »
Den lyder tosset fint med sine 8.000 rpm

Men den skal så også have konstant prygl for at levere - det er noget federe med en turbo-.bil :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Dan P

  • Gæst
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #42 Dato: Marts 04, 2011, 07:01:17 pm »
Ikke helt enig, en K20´er i sådan en type R har også nok noget moment, naturligvis ikke så meget som en turbo slæde :)
Men det glemmer man når vtec slår ind :D

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #43 Dato: Marts 04, 2011, 08:26:01 pm »
@Skurk: nu kender vi jo ikke hinanden så godt, men udfra det jeg trods alt har bemærket, så er Honda/Cupra/Ford ST mfl. Lidt for meget Ronni Hot-Shot ..... ? Synes din opr. BMW er fin, selvom designet er lidt outdated. Vælg et anerkendt kvali-mærke som matcher din profil. Den Volvo C30 T5 lyder interessant. Kvali med kant for connaiseurs..... Audi 3 el. 4 med turbo 1.8 etc.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Sv: Er der nogen BMW-kendere (Bil - 325Ci) til stede?
« Svar #44 Dato: Marts 05, 2011, 07:37:30 am »
Har en kollega, der lige har købt en Audi A3 3.2 Quattro med DSG. Det holder hele vejen. 250HK er stærkt vanedannende! :-) F.eks. http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a3/32-ambition-dsg-quattro/271263

Jeg kørte den fra Århus til Aalborg.. Det var lidt en flad oplevelse at køre hjem i en Fabia 1.4..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)