Forfatter Emne: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)  (Læst 17488 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Der Frank

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 198
  • Rammstein Jam i aktion
    • R+ Jams hjemmeside
..nu ved jeg jo, at der er et par stykker herinde, der har teknisk snilde ud over SV'ere, så jeg håber at kunne få et par guldkorn..

Det drejer sig om, at jeg overvejer køb af ny mc:

Valget står mellem en Honda CBR600RR fra 07, altså ny...og en Yamaha R6, '05 modellen (også ny)

Prisen på de to er jo en åbenlys forskel (180k for rr'en og 140k for r6'eren) , men jeg er lidt interesseret i at vide, om der er væsentlige argumenter, der gør, at det vil være mere fornuftigt at købe 07 i stedet for 05, yamaha contra honda etc.

Håber I har mod på at komme med et par bud (også selvom det ikke har noget med SV'ere at gøre), da jeg selv er totalt spasser, hvad angår mc-teknik .

/der Frank
GSX750R K2
CBR 600 RR and was damn proud:-( Bastards - give me back my motorcycle!

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)
« Svar #1 Dato: Juli 10, 2007, 08:44:06 am »
Hvad Kawasaki ZX6R, den er jo os i den klasse og pris??
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Der Frank

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 198
  • Rammstein Jam i aktion
    • R+ Jams hjemmeside
Re: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)
« Svar #2 Dato: Juli 10, 2007, 09:40:44 am »
Ganske simpelt. Den er jeg ikke interesseret i 8)
GSX750R K2
CBR 600 RR and was damn proud:-( Bastards - give me back my motorcycle!

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)
« Svar #3 Dato: Juli 10, 2007, 09:42:43 am »
Havde jeg pengene valgte jeg nok Honda.. De laver kram !!! og så er den nye altså meget godt med på noderne mht udseende. og igen, så er det jo en Honda  :D

Forstår godt dit dilemma, mht prisforskellen.. den er jo ret stor for en 600ccm cykel.

Hvis jeg var dig ville jeg købe en der er let brugt.. (en af de klassiske der har kørt et par tusinde - hvorefter de finder ud af at de ikke havde råd til det alligevel. - cyklen er kørt ind, og du sparer mange penge.. især i form af at du ikke mister noget synderligt i værdi i tilfælde af at du skal sælge den igen)   plus der er måske lidt ekstra lir på som du alligevel ville have sat på.

en spritny taber mange penge i det øjeblik den triller den første kilometer

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)
« Svar #4 Dato: Juli 10, 2007, 09:44:22 am »
Hej Frank !

Det to fede cykler du kigger på  ! 
og jeg kan give dig min anmeldelse af yamaha'en, jeg har jo selv en R6'er fra 05

Inden jeg byggede den op til banecykel kørte jeg også en tur på de snoede veje, og kan kun sige at den SAGTENS kan dreje om hjørner !
Den er nem at håndtere, er let-kørt og gør præcis hvad du ber' den om ! 
Gas-responsen er også meget direkte, dvs vipper du lidt på gassen i et sving - så har du reaktion på bahjulet med det samme !  (dette er godt !!  :D  )

lidt anmeldelse fra banen:  UENDELIGT FED !! styrer og bremer fantastisk ! 
I forhold til min gamle GSXR 600 k1, så kører yamaha'en 100 gange bedre !
begynder du at køre halvstærkt, er en styrdæmper næsten en nødvendighed - den kan godt blive lidt løs i forhjulet  :blink:

så hvis du hopper på sådan én, så går du ikke galt i byen !  Den er FED !
(og jeg har kåbedele, lygter mv liggende)

Honda cbr 600 RR kender jeg ikke så meget til, så måske andre har noget fornuftigt at sige. - MEN det er med garanti også en god cykel !



Reise Reise und feuer frei !
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Der Frank

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 198
  • Rammstein Jam i aktion
    • R+ Jams hjemmeside
Re: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)
« Svar #5 Dato: Juli 10, 2007, 09:56:50 am »
Tak for de foreløbige input.

@Luske: Jeg overvejede også selv denne mulighed, men det er faktisk kun omkring 5k, du sparer i forhold til en ny, hvis du vælger en, der har kørt omkring 1000.

Det skal lige siges, at jeg helst vil gennem forhandler, da jeg så også har mulighed for at bytte med min egen.
GSX750R K2
CBR 600 RR and was damn proud:-( Bastards - give me back my motorcycle!

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)
« Svar #6 Dato: Juli 10, 2007, 09:59:12 am »
Tak for de foreløbige input.

@Luske: Jeg overvejede også selv denne mulighed, men det er faktisk kun omkring 5k, du sparer i forhold til en ny, hvis du vælger en, der har kørt omkring 1000.

Det skal lige siges, at jeg helst vil gennem forhandler, da jeg så også har mulighed for at bytte med min egen.

Det er da også en fed fornemmelse at få en HELT ny Bike !  (ikke at jeg har prøvet det)

bare køb den yamaha   :D :D
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)
« Svar #7 Dato: Juli 10, 2007, 10:10:07 am »
Det skal lige siges, at jeg helst vil gennem forhandler, da jeg så også har mulighed for at bytte med min egen.

Ja det kan jo være en stor fordel..  har indtrykket af at man får en nogenlunde pris for sin brugte, hvis man vælger at gå derfra med en af deres spritnye.

Husk , man skal jo handle med dem som forsøger at sælge deres næsten spritnye cykel... de tror jo at de stadig kan få nypris for dem  :D og det kan man altså ikke.. så der skal din indre jyde frem og pruttes og handles.. husk det er ham der står med lorten og brænder inde med sin dyre cykel  :D

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)
« Svar #9 Dato: Juli 10, 2007, 10:16:31 am »
Hejsa!

Lækre maskiner du har "valgt" [smiley der savler].

Prisen taget i betragtning havde jeg valgt en R6er. Det er min opfattelse, at den er knap så ekstrem som en RR (måske passer den bare bedre til min krop  :wink:). Synes dog Hondaen er fedest  :kiss:

En R6er - som netop er sat ca. 5.000 kr. ned - til 140.000 kr. vil nok også være en anelse billigere i forsikring, hvis det har noget betydning for dig  :whatever:. Hos tryg går grænsen nemlig ved 150.000 kr. - dermed kan den forsikres billigere end en "mini" Fireblade.

Du kunne også købe min SV 650 S fra 2001 - konge kværn, som nemt giver en R6er baghjul  :mrgreen:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)
« Svar #10 Dato: Juli 10, 2007, 10:29:31 am »
Hejsa!

Prisen taget i betragtning havde jeg valgt en R6er. Det er min opfattelse, at den er knap så ekstrem som en RR (måske passer den bare bedre til min krop  :wink:). Synes dog Hondaen er fedest  :kiss:

Jeg ville sige at Hondaen nok er den mest civiliserede af de 2.. Hondas cykler er efter min opfattelse og hvad jeg har hørt, ganske civiliserede.. de er mere "lige til" at gå til..  ja bare sådanne detaljer som deres aktive styrdæmpere (der retter forhjulet op automatisk, hvis cyklen skulle komme på baghjul, er bare en af de ting der gør at den ikke overrasker køreren..

kørestillingen vil jeg mene er nogenlunde ens uden at have prøvet dem. generelt syntes jeg at på mange hondaer at man sidder meget komfortabelt, så kørestilling er knap så aggresiv

Groft sagt vil jeg mene at Yamahaen er en MC, hvor det er føreren der bestemmer hvad der skal ske, dvs laver man unoder, så laver cyklen også unoder, hvor Hondaerne er lidt mere large og hjælper dig til en vis grad på sporet igen.. - det skal forstås sådan meget metaforisk .. det er bare svært at forklare hvordan hondas cykler bare er appelerende til "alle mand".

Tag det ikke for fakta, det er blot bare min opfattelse af de cyklerne  :D

Der Frank

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 198
  • Rammstein Jam i aktion
    • R+ Jams hjemmeside
Re: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)
« Svar #11 Dato: Juli 10, 2007, 10:40:25 am »
Er der ikke også det aspekt i det, at rr'en jo trods alt er produceret og udviklet i 07, hvor r6 godt nok er produceret i 07, men udviklet i 05. Der må da være sket lidt i udviklingen på de år?
GSX750R K2
CBR 600 RR and was damn proud:-( Bastards - give me back my motorcycle!

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)
« Svar #12 Dato: Juli 10, 2007, 11:37:01 am »
Hejsa!

Prisen taget i betragtning havde jeg valgt en R6er. Det er min opfattelse, at den er knap så ekstrem som en RR (måske passer den bare bedre til min krop  :wink:). Synes dog Hondaen er fedest  :kiss:

Jeg ville sige at Hondaen nok er den mest civiliserede af de 2.. Hondas cykler er efter min opfattelse og hvad jeg har hørt, ganske civiliserede.. de er mere "lige til" at gå til..  ja bare sådanne detaljer som deres aktive styrdæmpere (der retter forhjulet op automatisk, hvis cyklen skulle komme på baghjul, er bare en af de ting der gør at den ikke overrasker køreren..

kørestillingen vil jeg mene er nogenlunde ens uden at have prøvet dem. generelt syntes jeg at på mange hondaer at man sidder meget komfortabelt, så kørestilling er knap så aggresiv

Groft sagt vil jeg mene at Yamahaen er en MC, hvor det er føreren der bestemmer hvad der skal ske, dvs laver man unoder, så laver cyklen også unoder, hvor Hondaerne er lidt mere large og hjælper dig til en vis grad på sporet igen.. - det skal forstås sådan meget metaforisk .. det er bare svært at forklare hvordan hondas cykler bare er appelerende til "alle mand".

Tag det ikke for fakta, det er blot bare min opfattelse af de cyklerne  :D

Jeg vil faktisk give Luske ret, et godt stykke hen ad vejen..
Honda'en er sikkert mere harmonisk på flere punkter..  af samme årsag kan den måske gå hen og blive "lidt kedelig"
..forstået på den måde, at man kan sidde på kværnen og tænke "hvad skal JEG lave"

men du kan jo prøve dem begge og finde ud af hvad du helst vil..  ..med en forskel på 40K   :wink:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)
« Svar #13 Dato: Juli 10, 2007, 12:01:15 pm »
Min nabo har lige købt R6'eren med Ixil potte nede fra Fiske MC. For dyyylan da det er en fed maskine!!! Nu har jeg ikke fået lov til at prøve den men med det fjogede smil han altid render rundt med antager jeg at han er tilfreds med sit køb  :wink:

Ang. påstandene om at Honda laver kram kan jeg kun vidergive min fætters oplevelser med de forskellige mærker. Han har igennem en del år haft forskellige Suzukier - bla. en Busa som han totalskadede sidste år. I år har han så købt en sprit ny Fireblade som allerede har kostet ham kørekortet... *SUK* Om ikke andet har han dog udtalt at han aldrig vil have noget andet.

Regardless - jeg tror du ville være godt tilfreds med Yamahaen - men hvis du ikke ved hvad du ellers kunne bruge de 40K på så køb Hondaen. Så længe du ikke tænker på pengene tror jeg ikke at du vil fortryde det.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: CBR600RR '07 vs. R6 - '05 model (måske det forkerte forum, meen...)
« Svar #14 Dato: Juli 10, 2007, 12:14:36 pm »
Er der ikke også det aspekt i det, at rr'en jo trods alt er produceret og udviklet i 07, hvor r6 godt nok er produceret i 07, men udviklet i 05. Der må da være sket lidt i udviklingen på de år?
Yamaha R6 05 modellen deler service manual med 03 og 04 så vidt jeg husker... så mekanisk er der ikke det helt store udviklinger på den siden 2003-4 stykker... 06-07 modellen, er tilgengæld revideret gevaldigt - bla USD gaffel, radial bremser og meget andet lækkert..
« Senest Redigeret: Juli 10, 2007, 12:17:05 pm af Luske »