Forfatter Emne: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge  (Læst 12503 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Barker

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
  • Inked 4 Eternity...........
Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Dato: Maj 24, 2008, 06:13:43 pm »
Nu har jeg jo så endelig fundet ud af hvad MC jeg skal have....... :D

Og her på forumet fik jeg rigtig god hjælp til det TAKKER  :thumbsup:

Ved godt, at dette emne nok er taget op 100 gange, men når jeg søger komer der 100 vis af emner op om dette, Mærkeligt nok :wink:

Nå men da jeg sad og savlede over SVèn, bladrede jeg lige om til Mc beklædningen som jo også er en vigtig del. Havde egentig regnet med, at købe tøj/hjelm samme sted som MCèn, Motorgården, Svenstrup. Tænkte så var der nok en chance for noget rabat. De fører Frank Thomas og Nitro.

Men internettet er jo som bekendt opfundet, og via en enkelt google søgning, fandt jeg ud af at det nok ikke lige er alt man skal tage for gode varer.

En søgning viste, at f.eks en Polo Ratrce custom lædder jakke/Held Tuscon lædder bukser, kom ind på en 2 pads i en tysk test, efter Dainse komb.
Og her snakker vi ca 2500 for sættet.

Og jeg skal give 2000 bare for en Frank Thomas jakke, ikke læder. Og selve mærket får ikke særlig god kritik div. steder. Og en kompelt dragt med støvler/hansker/Shoei Raid hjelm løber op i ca 7000.

Så er der nogen der kan anbefale noget godt tøj/hjelm, som alternativ?????????????? Ikke nødvendigvis lædder......
Har hørt HELD skulle være OK........

SV1000K7, Sort m/Fuldkåbe/Nr. pladeholder/ Mini Blink....Bedste køb i mit liv....... :-) :-)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #1 Dato: Maj 24, 2008, 06:38:24 pm »
uhh det er en jungle du har bevæget dig ind i, jeg vil anbefale dig at finde et sted hvor de har et kæmpe udvalg, i flere prisklasser, og så ellers prøve løs, og husk forskellige mærker kan sidde forskelligt på din krop hvis du køber sæt, dvs jakke passer fint men bukser er for store eller små....!!  evt tag et smut til Tyskland, der er glimrende udvalg, f.eks Hein Geicke i Flensborg( snak med Karla hun kan dansk) eller Motshop.., eller Hamburg med Polo og Louis osv
   

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #2 Dato: Maj 24, 2008, 06:41:15 pm »
men ja det løber sgu op det skidt jeg har selv været ude og investeret ca.9500 i nyt læder, handsker, hjelm og støvler efter mit styrt i Ungarn
   

Mikkel Dige

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 59
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=34676
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #3 Dato: Maj 24, 2008, 06:50:34 pm »
Barker , Hjelm og beklædning koster desværre en del. Efter min mening er det ikke der du skal spare.
Et sæt kluns til 2500 ,- er nok lige billigt nok. Pris og kvalitet hænger gerne sammen når man taler om mc udstyr.
Hjelm  ca. 1500 - 4000 kr.
Jakke       1500 - 3000 kr.
Buks        1500 - 3000 kr.
Støvler     750  - 2000 kr.
Ryg beskytter  -  1000 kr.
Jeg kører selv med Shoei raid II hjelm ,  Berik to delt læder/textil jakke og buks , TCX race støvler , force field ryg beskytter pris : 9500 kr.
Men mindre kan selvfølgelig gøre det...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5943

Vh.
Mikkel.

SV1000K7n Pc3 usb custom map (åben)K&N filter, Ixil short udst.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21293

Barker

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
  • Inked 4 Eternity...........
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #4 Dato: Maj 24, 2008, 09:08:41 pm »
Hej Mikkel.

Den kom måske til, at lyde sådan men det var bestemt ikke et sted jeg vil spare.............
Det du nævner og beløbene var faktisk også det jeg havde regnet med + - . (Vi havde lige glemt rygbeskytteren i regne stykket)

Det var bare mere (Overdrivelse fremmer forståelsen) Vi napper lige et TV + en DVDharddisk i Fona, nå ja Scart stikket skal vi jo også ha, Det køber vi lige samme sted, 100 dask, 20 i JemFix, samme stik sikkert.

Så det var mere for, at finde ud af om kvaliteten i de mærker, Frank Thomas, Nitro, nu også svarede til prisen, og ikke bare stole blindt på sælger.

Mvh  KIMs
SV1000K7, Sort m/Fuldkåbe/Nr. pladeholder/ Mini Blink....Bedste køb i mit liv....... :-) :-)

Mikkel Dige

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 59
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=34676
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #5 Dato: Maj 24, 2008, 09:32:19 pm »
Barker , hehe .
Du skal ikke købe tv/dvd hos Fona , det er alt for dyrt . Gå ned til din Fona forhandler og find det du vil ha´ og køb det på nettet.
Du kan spare mange penge...
SV1000K7n Pc3 usb custom map (åben)K&N filter, Ixil short udst.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21293

Mikkel Dige

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 59
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=34676
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #6 Dato: Maj 24, 2008, 09:36:10 pm »
Frank Thomas og Nitro er ok mærker. Men DVD og billede så skal du købe Sony og Samsung  :D
 
SV1000K7n Pc3 usb custom map (åben)K&N filter, Ixil short udst.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21293

poffy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 65
  • sådan vil jeg ikk lære at flyve !!
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #7 Dato: Maj 24, 2008, 10:48:49 pm »
jaaa emdlig en post jeg kan bidrage til  :angel:

har selv lige været ude og skulle købe mit første tøj og hjelt og vil mene at pris hænger lidt sammen med kvalited her  men find et sted hvor der er merer end 2 forskelige sæt/mærker og forbered dig på en lang og svedig omgang tror jeg prøvet 7 sæt inden jeg var sikker på hva jeg skulle ha det er vigtig det er noget godt tøj og at det sider rigtig på dig (det sætter du pris på nor du flyver hend af astfalten at dine indlæg sidder lige hvor de skal her må ikk spares)

hjelm tja skulle jo mene vis de er godkent skulle de holde men prøv prøv prøv og prøv mærk forskelden på hvor den de sider på dig

efter at ha været en tur hend af astfalten er jeg hvertfald kommet til at jeg aldrig vil spare på mit udstyr
Stavefejl og ,. fejl kan forkomme da jeg er orblind men skriv lige vis det er helt uforståligt

Barker

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
  • Inked 4 Eternity...........
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #8 Dato: Maj 25, 2008, 01:02:27 am »
Barker , hehe .
Du skal ikke købe tv/dvd hos Fona , det er alt for dyrt . Gå ned til din Fona forhandler og find det du vil ha´ og køb det på nettet.
Du kan spare mange penge...


Griner for vildt......S´følgelig, Er Ur-Freak så det trick kender jeg alt til.............. :D

Åndsvag sammenligning, ved det, men den faldt lige for, kunne sikkert ha skrevet en bedre om køb af WCèr hos byggemarkeder, men så var det sku blevet til en hel stil................ :D :D

Og Mikkel..........Det Berik to delt læder/textil jakke og buks sæt ser sku ud til, at være kvali, hvor køber man Berik i DK, syntes ik at jeg kan finde nogen forhandlere i DK. ?????????
SV1000K7, Sort m/Fuldkåbe/Nr. pladeholder/ Mini Blink....Bedste køb i mit liv....... :-) :-)

Mikkel Dige

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 59
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=34676
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #9 Dato: Maj 25, 2008, 01:47:11 am »
Barker , jeg købte mit Berik sæt hos Allans mc i Hillerød til en åbent hus dag så det var billigt.
Det kan sikkert findes til en bedre pris.
men prøv at kontakte ham , han er til at handle med...
Alle priser kan forhandles :-)
SV1000K7n Pc3 usb custom map (åben)K&N filter, Ixil short udst.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21293

Barker

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
  • Inked 4 Eternity...........
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #10 Dato: Maj 25, 2008, 02:48:23 am »
Takker Mikkel........

Googlede lige, da der blev nævnt tyske Firmaer, de havde godt nok Berik.........
Men må nok erkende, at jeg ikke lige passede ind i deres Måle-Skemaer, for høj og tynd åbentbart, så ikke standard størrelse, i nogen mærker for den sags skyld :(
Så det er nok ik lige over internettet jeg skal handle Mc tøj.

Men som Poffy også nævnte så var det vist 7 sæt der skulle prøves inden han fandt det rigtige..............

Problemet er så bare, at her i det Nordlige jylland ikke lige frem vrimler med Mc butikker med massere af Mc-tøj og vælge imellem :huh:
Kunne ellers rigtig godt lide kombinationen af Læder/Textil.

Men det lød jo heller ikke til, at Frank Thomas/NITRO var dårlige mærker, og Held findes også på disse kanter, så helt på spanden er jeg jo nok ikke  :wink:

SV1000K7, Sort m/Fuldkåbe/Nr. pladeholder/ Mini Blink....Bedste køb i mit liv....... :-) :-)

poffy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 65
  • sådan vil jeg ikk lære at flyve !!
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #11 Dato: Maj 25, 2008, 11:09:50 am »
jo jo carstens-mc varde har berik tøj, faktisk det jeg ente med at købe totalt lækkert tøj og han har også nitro og thomas så vit jeg husker, og lidt andet også alt efter hvor du kommer fra er det da en lille kører tur vær.
men han hade åbent hus i går så der går nok lige lidt tid inden der er det igen, men han er da til at snakke med
Stavefejl og ,. fejl kan forkomme da jeg er orblind men skriv lige vis det er helt uforståligt

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #12 Dato: Maj 25, 2008, 04:34:10 pm »
Ja Poffy, men til gengæld er deres kundeservice så piv ringe!. Blot et surt opstød herfra :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #13 Dato: Maj 25, 2008, 07:43:09 pm »
Pris og kvalitet hænger ikke sammen.....
jeg er ved at være så træt af den sætning.
Det seneste nummer af bik (for dem af os der ikke abbonerer), der er en test af læderdragter. Pris og kvalitet hænger ikke sammen der.
Motorrads test af tøj, pris og kvalitet hænger ikke sammen. bikes test af hjelme for noge år siden, pris og kvalitet hænger ikke sammen. Sådan kan man blive ved.
men der er jo mærkevare effekten i meget af det, og forstår det godt.

Mit bedste råd er ind i en butik, og find det du kan lide, og så lad være med at kigge på prismærkerne inden du har fundet det du vil have....

Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Barker

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
  • Inked 4 Eternity...........
Re: Mc tøj/Hjelm, Hvad skal man vælge
« Svar #14 Dato: Maj 26, 2008, 12:38:48 am »
Pris og kvalitet hænger ikke sammen.....
jeg er ved at være så træt af den sætning.
Mit bedste råd er ind i en butik, og find det du kan lide, og så lad være med at kigge på prismærkerne inden du har fundet det du vil have....


Netop......Har fundet ud af vi TRODS alt har en Mc-butik i byen, med et ret stort udvalg af div. mærker.
Det er det der med at google, i stedet for, at se i egen baghave :oops:

Så der er afsat tid til prøvning i morgen......... :wink:
SV1000K7, Sort m/Fuldkåbe/Nr. pladeholder/ Mini Blink....Bedste køb i mit liv....... :-) :-)