Forfatter Emne: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050  (Læst 13745 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #15 Dato: September 29, 2009, 02:48:56 pm »
hmm... jeg synes sku det ser ud som om de nyder det lidt vel rigeligt de betjente!

X2
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #16 Dato: September 29, 2009, 02:52:11 pm »
  vi slører også nummerpladen.

HAHAHA så kunne de godt nok tjene kassen i høst og pløjetiden ved at nakke alle de møgbelortede landbrugsredskaber der mangler alt i korrekt lygteføring samt signalgivning

Forstår jeg heller ikke .... det ligger millioner af kroner i bøder og venter ..... men næ nej ... de der MC'ere kan jo slippe fra at overtræde reglerne ...

xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #17 Dato: September 29, 2009, 02:54:47 pm »
Hva der kan undre mig helt tosset ....

1. 95% af alle trafikanter overtræder loven dagligt .... ??? .... er der så ikke noget galt med loven ???

2. En MC'ere overhaler indenom ... fordi bilisterne ikke trækker til højre som de skal .... øhhh ... hvorfor fik billisten ikke en bøde ??
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #18 Dato: September 29, 2009, 03:14:19 pm »
2. En MC'ere overhaler indenom ... fordi bilisterne ikke trækker til højre som de skal .... øhhh ... hvorfor fik billisten ikke en bøde ??

Fordi den aktion der gik målrettet efter mc'er. De to der blev stoppet for at køre 103 i en 80 km/t zone, kørte jo også bare ligesom alle bilerne - som ikke fik bøder.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #19 Dato: September 29, 2009, 04:02:41 pm »
jo jo men dem i bil gjorde det jo forsvarligt! ???
- hvor os på mc jo er helt uforsvarlige når vi kører op mod 160 km/t.  :lol:

- Jeg har som jeg skrev ikke noget imod at hvis man bliver blitzet eller taget af en radar/civil bil , så må man betale! Men... Det er sku da sindsygt at de bare bliver ved med at lade folk overtræde reglerne indtil de har nok til at kunne tage kortet fra folk, eller i det mindste uddele klip! Jeg synes at der var flere gange i det program , hvor de burde have givet blå blink og stoppet folk langt tidligere.

 Særligt på motorvejen, kunne der være målt hastighed hurtigere så de kunne stoppe folk, men så var flere af dem jo også sluppet med bøder... :brok:

Jeg ved ikke om dette kun gælder mc'er, eller også er metoden med biler, men jeg synes det er moralsk forkert at de lader folk fortsætte.

kilosvin med div udstyr...

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #20 Dato: September 29, 2009, 04:21:56 pm »
Mig bekendt SKAL politiet stoppe en, når de ser en lovovertrædelse. Men hvis de fx eftersætter en med blink, og man så ikke stopper, kan man få bøder for alle de ulovligheder man har begået mens de har forsøgt at stoppe en. Nu har jeg ikke selv set klippet, men hvis de har set en MC køre med 200kmt, og så har kørt 200kmt efter ham, uden at prøve stoppe ham, for at se hvor mange ulovligheder han overtrådte, så er det aldeles uhørt.
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #21 Dato: September 29, 2009, 04:42:09 pm »
Mig bekendt SKAL politiet stoppe en, når de ser en lovovertrædelse. Men hvis de fx eftersætter en med blink, og man så ikke stopper, kan man få bøder for alle de ulovligheder man har begået mens de har forsøgt at stoppe en. Nu har jeg ikke selv set klippet, men hvis de har set en MC køre med 200kmt, og så har kørt 200kmt efter ham, uden at prøve stoppe ham, for at se hvor mange ulovligheder han overtrådte, så er det aldeles uhørt.

Hvis politiet skal knalde mc'isten for ulovligheder med 200 km/t, skal det kunne dokumenteres. Det gøres kun ved at eftersætte med ca. samme hastighed over en given afstand, og dermed optage for senere dokumentation. Derfor nytter det ikke noget at brage afsted med 230 km/t for at hente ham asap...
Der er masser af eksempler, hvor politiet får stoppet folk der kører alt for stærkt, men desværre må lade dem slippe med en advarsel, da de ikke kan dokumentere det.
Får de samtidig optaget mc'isten i at lave andre forseelser, ja så er det da bare bonus.

Det sørgelig i det her, er at mc'isterne (og for den sags skyld bilisterne) først fatter pointen når klippene flyver og bøder tildeles med rund hånd. Advarsler griner alle højt af...

Så bebrejd ikke policen. De gør alt i deres magt for at knalde koglerne eftertrykkeligt. Og endda i en god tone. Var de i øvrigt ikke til stede på pågælde sted, var mc'isten jo alligevel drønet derudaf.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #22 Dato: September 29, 2009, 05:02:44 pm »
Nu så jeg kun den sidste halvdel af programmet, men ærligt så synes jeg både betjente og MC'ister blev fremstillet ganske neutralt.
ATV'en og ham dersens: klynk og ynk manden på mc var da de eneste som virkede tåbelige.

Politiets opførsel var efter min mening helt i orden. Selv da de lige måtte hente to tilbage som "var i tvivl om de skulle vente og blive til bøden var skrevet" blev det da taget med et smil.

We win some and loose some......
Det jo det spil vi spiller, når vi kun næsten overholder færdselsloven
 :mrgreen:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

draugluin

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 56
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #23 Dato: September 29, 2009, 05:39:15 pm »
Politiets opførsel var efter min mening helt i orden. Selv da de lige måtte hente to tilbage som "var i tvivl om de skulle vente og blive til bøden var skrevet" blev det da taget med et smil.

De stoppede og kiggede tilbage på betjentene, der fuldstændigt ignorerede dem og bare småsludrede med hinanden. Klart at de kørte igen.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #24 Dato: September 29, 2009, 05:43:10 pm »
jo jo men dem i bil gjorde det jo forsvarligt! ???
- hvor os på mc jo er helt uforsvarlige når vi kører op mod 160 km/t.  :lol:

- Jeg har som jeg skrev ikke noget imod at hvis man bliver blitzet eller taget af en radar/civil bil , så må man betale! Men... Det er sku da sindsygt at de bare bliver ved med at lade folk overtræde reglerne indtil de har nok til at kunne tage kortet fra folk, eller i det mindste uddele klip! Jeg synes at der var flere gange i det program , hvor de burde have givet blå blink og stoppet folk langt tidligere.

 Særligt på motorvejen, kunne der være målt hastighed hurtigere så de kunne stoppe folk, men så var flere af dem jo også sluppet med bøder... :brok:

Jeg ved ikke om dette kun gælder mc'er, eller også er metoden med biler, men jeg synes det er moralsk forkert at de lader folk fortsætte.



ØØHHH er det ikke endnu mere sindsygt at de mc'ister bliver ved med at overtræde loven.....  havde de nu kørt efter loven kunne politiet jo ikke knalde dem for noget...

dem som blev taget er jo alligevel ikke de skarpeste knive i skuffen, da de burde vide at politiet er der, og at de holder øje med ALT

moralsk kan det ikke få mit pis i kog, har man kørt tåbeligt og er filmet på polisens kamera, må man osse tage skraldet
   

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #25 Dato: September 29, 2009, 06:04:06 pm »
Politiets opførsel var efter min mening helt i orden. Selv da de lige måtte hente to tilbage som "var i tvivl om de skulle vente og blive til bøden var skrevet" blev det da taget med et smil.

De stoppede og kiggede tilbage på betjentene, der fuldstændigt ignorerede dem og bare småsludrede med hinanden. Klart at de kørte igen.

Men de burde vel ikke være i tvivl om at de var dem som skulle stoppes ?
Ja, betjentene løb ikke over til dem asap, og der gik lidt tid. Nok også derfor at der ikke blev andet end tilbagehentning ud af sagen. De lod tvivlen komme dem tilgode.

Personligt har jeg det sådan at jeg ved når jeg bryder loven.
Bliver jeg knaldet er det sur røv, og jeg tabte altså den omgang.
At de ikke stopper mig ved første overtrædelse eller ved først mulige måling på +5 km/h, men venter for at se om jeg har tænkt mig at lukke helt op når der atter er fri bane, er i mine øjne også helt efter "spillets regler", og ingen tvivl om at bøde i tilfælde 1 vil have minimal effekt, hvorimod i tilfælde 2 den nok vil gøre noget mere ondt.

SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #26 Dato: September 29, 2009, 07:18:11 pm »
dette står helt for egen regning.( med risiko for at få en over snuden)
 man skal være ualmindelig dum hvis man blæser afsted men 160 hvor man må køre 90 på vejen hjem fra et træf. :shock:
 Alle med minimalt omløb i pæren ved at de står på hele ruten sydpå og venter på der kommer nogen der vil hjem i en fart.  :tie:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #27 Dato: September 29, 2009, 08:24:36 pm »
Mig bekendt SKAL politiet stoppe en, når de ser en lovovertrædelse. Men hvis de fx eftersætter en med blink, og man så ikke stopper, kan man få bøder for alle de ulovligheder man har begået mens de har forsøgt at stoppe en. Nu har jeg ikke selv set klippet, men hvis de har set en MC køre med 200kmt, og så har kørt 200kmt efter ham, uden at prøve stoppe ham, for at se hvor mange ulovligheder han overtrådte, så er det aldeles uhørt.

Nu er jeg ikke den der ser ret meget i bakspejlet på motorvejen ... kun når jeg gør klar til overhaling .... ;-)

Det er rent faktisk lykkes en politibil CIVIL .... at følge mig over 10 km ... for at giver mig en bøde på for at kører 10 km for hurtigt på motorvejen .... han skulle faktisk helt op bag i mig med "lyd" på før end jeg noterede mig at der lå en strisser bag mig !

Jeg hører både ambulancer og brandbiler i så go tid at jeg ikke er i vejen for deres udrykning .... gælder både bil og MC ... så den der med at "skygge" en MC i CIVIL politibil er en rigtig dårlig idé .... de er bare ikke hurtige nok ... !
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #28 Dato: September 29, 2009, 08:49:32 pm »
dette står helt for egen regning.( med risiko for at få en over snuden)
 man skal være ualmindelig dum hvis man blæser afsted men 160 hvor man må køre 90 på vejen hjem fra et træf. :shock:
 Alle med minimalt omløb i pæren ved at de står på hele ruten sydpå og venter på der kommer nogen der vil hjem i en fart.  :tie:

Fuld opbakning herfra på det argument. Det er nærmest en naturlov, at ved større arrangementer (specielt), hvor der er benzin og kubik indblandet, så lurer lovens lange arm et eller andet sted. Og er de der ikke, så har det været oppe og vende - men er forkastet på grund af afspadsering  :lol:

/TOB
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #29 Dato: September 29, 2009, 10:53:17 pm »
Mig bekendt må politiet heller ikke bryde færselsloven med mindre de bruger udrykning! I programmet i går , går den civile politi bil over dobbelt optrukne linier for derefter at sætte efter mc'en med over 100km/t i en 50km/t zone. Betjenten sidder enda og kommenterer at han synes det er hurtigt!!

Det ender med at gå galt en dag, og så håber jeg ikke det er mit barn det går ud over!!!

At spasseren på mc evt også kører som en sindsyg, betyder jo ikke at politiet ikke stadig har et vist ansvar i forhold til andre trafikanter!
kilosvin med div udstyr...