Forfatter Emne: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050  (Læst 13742 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #30 Dato: September 29, 2009, 10:57:54 pm »
Synes det var en rigtig fin udsendelse, som gav udenforstående et godt indblik i mc-verdenen.
Personligt foretrækker jeg Quarkgutterne´s version - kiks er osse brød... :hand:
Selvom man har været heldig de seneste år kan ens egen nummeplade nemt blive "sløret"  :innocent:
Og hvad der er sparet er tjent !  :mrgreen:

Men, under udsendelsen, sad jeg alligevel og undrede mig over at:

"Man" bare skulle op til en orienterende, selvom der blev kørt +160 km/t  :huh:

"De" kørte seriøs forfølgelse uden udrykning - synes bestemt jeg har hørt om betjente, som har fået "fotofældebøder" fordi de kørte uden udrykning ???

Nu er det ikke fordi jeg vil dele yderligere bøder ud (skattepengene burde række nok), og "de" giver jo heller ikke bøder til folk, som anmelder § 53´ere med deres håndholdte mobil under kørsel.
I disse situationer er det ok med mig, at målet helliger midlet.

Men jeg kører nu stadig som en mongol indimellem - ellers kan jeg jo ligesågodt køre Puch Maxi ...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #31 Dato: September 29, 2009, 11:03:14 pm »
Mig bekendt må politiet heller ikke bryde færselsloven med mindre de bruger udrykning! I programmet i går , går den civile politi bil over dobbelt optrukne linier for derefter at sætte efter mc'en med over 100km/t i en 50km/t zone. Betjenten sidder enda og kommenterer at han synes det er hurtigt!!

Det ender med at gå galt en dag, og så håber jeg ikke det er mit barn det går ud over!!!

At spasseren på mc evt også kører som en sindsyg, betyder jo ikke at politiet ikke stadig har et vist ansvar i forhold til andre trafikanter!

Nu er de jo ikke just uerfarne bag et rat - og mon ikke de benytter sig af lys og horn såfremt det er nødvendigt? (læs: det gør de). Der er også masser af patruljebiler i København midtby, der rykker i høj fart uden signal, for at komme så tæt på "fjenden", før han opdager det. Simpel vurdering. Det er langt mere teknisk krævende end man tror. Læg bl.a. mærke til at ALLE udrykningskøretøjer tager den for rødt i et lyskryds i 1. gear!

Politiet skal gøre netop det der er nødvendigt for at stoppe enhver kriminel handling eller ulykke. Hverken mere eller mindre. De er fløjtende ligeglade med spæreflader .. coome on.  :loser:
Kom nu ind i kampen folks - det er ordensmagten - ikke nabokonen!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #32 Dato: September 30, 2009, 10:49:14 am »
Jeg har også lige set udsendelsen og kan også kun være enig i at de betjente bare gør deres arbejde. Jeg syntes ikke at nogen af dem går ud over deres beføjelser eller er belærende ud over det som deres stilling pålægger dem at være.

Hvis jeg kører 250 på motorvejen så ved jeg jo godt at det er forbudt. Bliver jeg snuppet vil jeg da på aller mest hykleriske vis prøve at tale mig fra en frakendelse af kørekortet. Men i sidste ende er det jo mig der har været en klovn og blevet busted af en politimand som bare har gjort sit arbejde.

Sperik >> Du er ikke den eneste mongol på vejene!  :wink: Jeg kører dog for det meste pænt!

Jeg kan ærligt talt ikke se hvad der er nogen der bliver stødt over i forbindelse med dette program...  :hand:

Mig bekendt må politiet heller ikke bryde færselsloven med mindre de bruger udrykning!

Det er faktisk ikke helt sandt... I bekendtgørelsen vedrørende udrykningskørsel nr. 510 11. juni 1996 står der hvordan politiet - hvis udrykning med horn og lygter i særdeleshed kompromitterer formålet, ikke er påbudt at køre med udrykning med mindre at dette udgør en umiddelbar fare for andre mennesker/trafikanter. Som grundregel skal de dog gøre det hvis målet er at komme hurtigt fra A til B.

... sådan nogle underlige ting ved jeg bare  :angel:
« Senest Redigeret: September 30, 2009, 11:08:14 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #33 Dato: September 30, 2009, 11:11:58 am »
Nu er jeg ikke den der ser ret meget i bakspejlet på motorvejen ... kun når jeg gør klar til overhaling .... ;-)

Det er rent faktisk lykkes en politibil CIVIL .... at følge mig over 10 km ... for at giver mig en bøde på for at kører 10 km for hurtigt på motorvejen .... han skulle faktisk helt op bag i mig med "lyd" på før end jeg noterede mig at der lå en strisser bag mig !

Jeg hører både ambulancer og brandbiler i så go tid at jeg ikke er i vejen for deres udrykning .... gælder både bil og MC ... så den der med at "skygge" en MC i CIVIL politibil er en rigtig dårlig idé .... de er bare ikke hurtige nok ... !

Jeg kigger tit i spejlene - også på motorvejen. Og jeg kan intet høre på motorvejen. Tror et udrykningskøretøj skal ligge en meter bagved mig før jeg kan høre noget ?
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #34 Dato: September 30, 2009, 11:29:13 am »
Jeg kan ærligt talt ikke se hvad der er nogen der bliver stødt over i forbindelse med dette program...  :hand:

Jeg blev noget stødt over måden som TV2 klippede tingene sammen på. I perioder fik de i den givet brændstof til vores respektive svigermødres fordomme :)

På mig virkede det som om TV2 bare ville svine motorcyklister til, med guldkorn som: "Her har vi en speciel motorcykel med fire hjul, en såkaldt ATV. Den er godt nok indregistreret som bil." Hvad fanden sker der for det?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #35 Dato: September 30, 2009, 11:33:14 am »
Jeg kigger tit i spejlene - også på motorvejen. Og jeg kan intet høre på motorvejen. Tror et udrykningskøretøj skal ligge en meter bagved mig før jeg kan høre noget ?

Jeg hører heller intet på motorvejen. Forleden skulle jeg lige et kort stykke på motorvejen og havde ikke fået propperne i. Jeg foretager en overhaling, når dårligt at trække ind før en gut med Bandidos-mærke blæser forbi (de må satme få lange arme af at køre konstant med de 170 jeg plejer at se). Havde hverken set eller hørt ham (loud pipes save lives MY ASS).
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #36 Dato: September 30, 2009, 12:28:20 pm »
Jeg kan ærligt talt ikke se hvad der er nogen der bliver stødt over i forbindelse med dette program...  :hand:

Jeg blev noget stødt over måden som TV2 klippede tingene sammen på. I perioder fik de i den givet brændstof til vores respektive svigermødres fordomme :)

Først og fremmest - sensationspresse sælger... Sandt nok - men hvis jeg (vi) skal være helt ærlig så er deres bekymring i mit tilfælde også i en eller anden grad berettiget.

På mig virkede det som om TV2 bare ville svine motorcyklister til, med guldkorn som: "Her har vi en speciel motorcykel med fire hjul, en såkaldt ATV. Den er godt nok indregistreret som bil." Hvad fanden sker der for det?

Well... Jeg kalder også sådan en for en motorcykel.... Den har et styr og man sidder overskrævs på den lige som på en cykel? Det er da udelukkende pga. tåbelige EU-harmoniseringsregler at den betragtes som en bil og man derfor må føre den uden hjelm?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #37 Dato: September 30, 2009, 01:10:25 pm »
Well... Jeg kalder også sådan en for en motorcykel.... Den har et styr og man sidder overskrævs på den lige som på en cykel? Det er da udelukkende pga. tåbelige EU-harmoniseringsregler at den betragtes som en bil og man derfor må føre den uden hjelm?
Ja jeg kan godt se lighedspunkterne - det kan jeg også til snescootere og jetski. Men jeg synes ikke deres førere bliver til motorcyklister af den grund.

Jeg er uenig i at det er en tåbelig EU-regel der gør ATV'er klassificeres som biler. EU har jo fornuftigt nok set at køretøjet har mest tilfælles med en bil :) Jeg kan allerede nu fornemme at det ikke giver så meget mening at diskutere dette...
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #38 Dato: September 30, 2009, 02:34:06 pm »
Well... Jeg kalder også sådan en for en motorcykel.... Den har et styr og man sidder overskrævs på den lige som på en cykel? Det er da udelukkende pga. tåbelige EU-harmoniseringsregler at den betragtes som en bil og man derfor må føre den uden hjelm?
Ja jeg kan godt se lighedspunkterne - det kan jeg også til snescootere og jetski. Men jeg synes ikke deres førere bliver til motorcyklister af den grund.

Jeg er uenig i at det er en tåbelig EU-regel der gør ATV'er klassificeres som biler. EU har jo fornuftigt nok set at køretøjet har mest tilfælles med en bil :) Jeg kan allerede nu fornemme at det ikke giver så meget mening at diskutere dette...

Min pointe var nu også tilsigtet at have hovedvægt ift. det obligatoriske sikkerhedsudstyr - eller mangel på samme. Jeg ville næsten sige at en ATV er mere farlig at køre på end en MC. I mit hovede er det derfor en selvfølge at man burde være påbudt at have hjelm på?!?!

Men jeg vil da gerne (uden at diskutere det) høre hvad den har til fælles med en bil foruden fire hjul? jeg ville da umiddelbart gætte på at ATV'ens gener - og for så vindt også snescooter og vandscooter, stammer fra et scooter/MC design som man så har sat hhv. 4 hjul, bælte eller et skrog på.

... eller snakker vi om dens anvendelse og plads på vejen når parallellen til bilen drages?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #39 Dato: September 30, 2009, 03:29:55 pm »
Jeg ville næsten sige at en ATV er mere farlig at køre på end en MC. I mit hovede er det derfor en selvfølge at man burde være påbudt at have hjelm på?!?!

Det er jeg helt enig med dig i, specielt dem uden differentiale.

Men jeg vil da gerne (uden at diskutere det) høre hvad den har til fælles med en bil foruden fire hjul? jeg ville da umiddelbart gætte på at ATV'ens gener - og for så vindt også snescooter og vandscooter, stammer fra et scooter/MC design som man så har sat hhv. 4 hjul, bælte eller et skrog på.

Det jeg mener er det springende punkt er hvordan den styres. En motorcykel i fart styres primært ved kontrastyring. Du kan fint styre en ATV når du kun er uddannet til at føre bil, man behøver ikke vide at kontrastyring overhovedet findes, og et motorcykelkørekort er derfor helt overflødigt. Da den ikke kan føres som en mc, er det ikke en mc.

Jeg går ud fra det er samme argumentation der har gjort at Bikx har fået deres trike ind som en bil (http://fpn.dk/motor/mc/article1819518.ece). Hvorfor skulle man dog have et mc-kørekort, når et til bil er rigeligt? Og så lige for at puste til ilden - nej, personligt tænker jeg ikke på en trike som en mc. Måske som en mc med støttehjul :)

(En motorcykel med sidevogn er helt anderledes igen, den har nogle styreegenskaber som hverken er som mc eller som bil på grund af dens, hvad skal vi kalde det... "unikke" geometri, men den har vi jo også en helt tredje kategori på kortet til.)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #40 Dato: September 30, 2009, 03:36:09 pm »
"unikke" geometri, men den har vi jo også en helt tredje kategori på kortet til.)
ikke længere....Alle der tager kørekort i dag, har automatisk også til sidevogn....
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #41 Dato: September 30, 2009, 03:41:31 pm »
"unikke" geometri, men den har vi jo også en helt tredje kategori på kortet til.)
ikke længere....Alle der tager kørekort i dag, har automatisk også til sidevogn....

Korrekt - men det er stadig en separat kategori på kortet, du tager bare begge kategorier på samme tid. Alle der tog kortet inden denne ændring, skal stadig tage et sidevognskursus hvis de vil føre mc med sidevogn.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #42 Dato: September 30, 2009, 08:35:06 pm »
Tror et udrykningskøretøj skal ligge en meter bagved mig før jeg kan høre noget ?

Ain't gonna happen! Så hurtigt er der ingen udrykningskøretøjer der kører  :lmao:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #43 Dato: September 30, 2009, 09:00:34 pm »
"unikke" geometri, men den har vi jo også en helt tredje kategori på kortet til.)
ikke længere....Alle der tager kørekort i dag, har automatisk også til sidevogn....

Korrekt - men det er stadig en separat kategori på kortet, du tager bare begge kategorier på samme tid. Alle der tog kortet inden denne ændring, skal stadig tage et sidevognskursus hvis de vil føre mc med sidevogn.

Hvor har du set dette? Nu har jeg spurgt gud og hvermand om netop dette? Har enda spurgt flere mc bejente. Som alle har set på mit førebevis og sagt , JA du må da også gerne køre med sidevogn.... -slal lige sige at jeg tog kortet i 1992 og aldrig har kørt med sidevogn. Men overvejer lidt at anskaffe mig noget veteran med "støttehjul"
« Senest Redigeret: Oktober 01, 2009, 01:20:30 pm af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Station 2 Speciel mandag 28.09.09 kl. 2050
« Svar #44 Dato: September 30, 2009, 09:09:16 pm »

Nej det er meget godt at de kører mange km hvert år, og har erfaring mm. Men prøv lige at søge lidt på nettet og se hvor mange uheld de er indblandet i!

f.eks denne her http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/11/07/143408.htm?wbc_purpose=update+- hvad fanden laver en fangetransport med 200km/t på motorvejen. -kom de for sent afsted???

-og nej dette er ikke et surt opstød! Jeg synes det er fint de gør deres arbejde... Men hvis målet er at sætte hastigheden ned generalt, så send flere biler på gaden. Intet som en synlig politi bil , der kan få folk til at køre ordentligt! -civil biler og kamara vogne, er bare pengemaskiner.....
« Senest Redigeret: September 30, 2009, 09:14:12 pm af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...