Forfatter Emne: fartkontrol  (Læst 27385 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: fartkontrol
« Svar #15 Dato: April 11, 2011, 09:54:19 pm »
Hahaha MELANDER, så var det sgu nok ikke nogen god ide at lade Ove boy tune dyret   :tie:
Var engang i praktik hos politiet, (14 år siden nu), og der sagde de, at laser kun kunne bruges på flader der reflektere, såsom nummerplader, og åbenbart paraboler i lygter, da den måler hastigheden fra strålen forlader pistolen, og til den er tilbage igen  :whatever:
Anede godt nok ikke det med fotovogne!
Ved jyderne har en panser på mc, med kamera i, cevilbetjent..........................................
Nej åbenbart ikke. Det var sgu pænt nederen  :thumbsdown: :dead:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: fartkontrol
« Svar #16 Dato: April 11, 2011, 10:59:15 pm »
Jeg blev taget på helsingørmotorvejen af en MC-betjent der havde målt mig med Police Pilot. Det er en slags stopur, hvor betjenten trykker på en knap når du kører forbi et punkt. Når han selv kører forbi, trykker han igen, og så bliver der målt indtil du kører forbi et nyt punkt, hvor han så trykker på knappen. Når han så selv kører forbi sidste punkt, trykker han igen. Så har han en tid og en afstand mellem to punkter, og så kan man jo regne hastigheden ud :)

..og så er jeg blevet blitzet i tyskland, men hørte aldrig noget :)

Konklusionen er vel at motorcyklister kun kan tages hvis der er en betjent(i køretøj eller ved vejsiden med laser) til at stoppe dem, eller hvis der er et fremad-rettet kamera til at tage et billede af nummerpladen :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

GreenDevil

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • ZX-6 aka kællingen
Sv: fartkontrol
« Svar #17 Dato: April 11, 2011, 11:13:38 pm »
bummelum.. en dags nysgerrighed fik mig til at stoppe ind til siden .. ganske frivilligt skal det lige siges, da en mc betjent stod og skød fart på ring 4 i retning mod ballerup. Han var faktisk ganske flink da jeg spurgte til hvordan det egentlig virkede (efter jeg havde fået en løftet pegefinger om ikke at måtte køre tilbage mod ham på cykelstien *host*). Han tegnede og fortalte, og gav mig lov til at prøve at tage et par skud med laseren, og fik erfaret at det kræver en ret rolig hånd overhovedet at få den til at tage en måling. Han fortalte så at den kunne rettes mod stort set alt - også den der cd nogen hænger op i forruden, men at de ikke var "godkendt" til brug i regnvejr pga reflektioner i regndråberne. Undskyld til den hvide audi jeg skød til 114 under en overhaling  :angel:, hvor betjenten pludselig fik travlt med at løbe ud og stoppe ham. Udstyret registrer i øvrigt både fart og afstanden der er blevet målt på til en eventuelt retssag, og den virker også for dem der kører væk fra laseren.

Fotovognene er (var?) i øvrigt udstyret med radarmåling og tager først billedet ca 20-30m væk. Da jeg satte mig ind i hvordan de virker var der stadig god gammeldavs film i apperaterne, der sætter en rimelig begrænsning for hvor mange billeder der kan tages i minuttet, og billederne i orginalkvalitet er i øvrigt uhyggeligt meget bedre end dem der kommer med på bødeforlæget. MC'er bliver fotograferet forfra, men filmes med videokamera oppe i forruden på bilen der kører med den samme tidskode som det apperat der tager billederne. Derfra har man bevismaterialet hvis betjenten der sidder i vognen skulle få skrevet forkert på den protokol han i øvrigt fører samtidig med billederne bliver taget. Det manglende 'bagudvendte' videokamera i de stationære fotofælder er i øvrigt årsagen til at mc'er har 'helle' for disse.

Det sidste jeg har hørt angående billederne fra fotovognene, er at bøden for ikke at ville/kunne oplyse hvem der fører mc'en der er blevet målt lyder på 2000kr.
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

Quille

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
  • Sort Suzuki SV650SAK8
Sv: fartkontrol
« Svar #18 Dato: April 11, 2011, 11:22:13 pm »
er blevet blitzet en enkelt gang og fik en bøde og et klip. der må ha siddet en bent betjent i bilen og skrevet nr. plade ned

Så vidt jeg kan forstå er det vist standard at fotovognene kan optage fremad rettet også... Citat fra  :police: egen hjemmeside "Manglende nummerplader
Hvis et køretøj ikke har nummerplade monteret foran, kan operatøren tænde en videooptager, der ud gennem forruden tager billeder af køretøjets bagende"
Se evt. link: http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/maaleudstyr_maaling/

Sad i øvrigt og kiggede på denne hjemmeside som der var linket til på mcgalleri tidligere : http://www.10-20.dk/foto.htm

Jeg har altid bildt mig ind at man kunne være sikker på det ikke var en civil bil hvis den 1) havde anhænger-træk eller 2) havde en "reklame" nummerplade ramme eller hvad det hedder... altså dem hvor forhandlerens navn står på, men kan se at flere biler på http://www.10-20.dk/foto.htm har både træk og hvad der ihvertfald ligner reklame på nummerplade holderen.....

Træk kan jeg godt se mening med, men troede ikke de måtte have disse "reklamer" på bilerne.... Kan det passe at de må det?

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: fartkontrol
« Svar #19 Dato: April 11, 2011, 11:30:49 pm »
bummelum.. en dags nysgerrighed fik mig til at stoppe ind til siden .. ganske frivilligt skal det lige siges, da en mc betjent stod og skød fart på ring 4 i retning mod ballerup. Han var faktisk ganske flink da jeg spurgte til hvordan det egentlig virkede (efter jeg havde fået en løftet pegefinger om ikke at måtte køre tilbage mod ham på cykelstien *host*). Han tegnede og fortalte, og gav mig lov til at prøve at tage et par skud med laseren, og fik erfaret at det kræver en ret rolig hånd overhovedet at få den til at tage en måling. Han fortalte så at den kunne rettes mod stort set alt - også den der cd nogen hænger op i forruden, men at de ikke var "godkendt" til brug i regnvejr pga reflektioner i regndråberne. Undskyld til den hvide audi jeg skød til 114 under en overhaling  :angel:, hvor betjenten pludselig fik travlt med at løbe ud og stoppe ham. Udstyret registrer i øvrigt både fart og afstanden der er blevet målt på til en eventuelt retssag, og den virker også for dem der kører væk fra laseren.

Fotovognene er (var?) i øvrigt udstyret med radarmåling og tager først billedet ca 20-30m væk. Da jeg satte mig ind i hvordan de virker var der stadig god gammeldavs film i apperaterne, der sætter en rimelig begrænsning for hvor mange billeder der kan tages i minuttet, og billederne i orginalkvalitet er i øvrigt uhyggeligt meget bedre end dem der kommer med på bødeforlæget. MC'er bliver fotograferet forfra, men filmes med videokamera oppe i forruden på bilen der kører med den samme tidskode som det apperat der tager billederne. Derfra har man bevismaterialet hvis betjenten der sidder i vognen skulle få skrevet forkert på den protokol han i øvrigt fører samtidig med billederne bliver taget. Det manglende 'bagudvendte' videokamera i de stationære fotofælder er i øvrigt årsagen til at mc'er har 'helle' for disse.

Det sidste jeg har hørt angående billederne fra fotovognene, er at bøden for ikke at ville/kunne oplyse hvem der fører mc'en der er blevet målt lyder på 2000kr.

Fedt indslag. Jeg regner stærkt med en opfølgning hvor du kører op til endnu en betjent og får lokket ud af ham hvordan man undgår at blive blitzet - og "sæt farten ned" er ikke et godt svar ;)

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: fartkontrol
« Svar #20 Dato: April 12, 2011, 06:24:52 am »
Troede satme vi var lidt mere hellige i fartmålinger end det her. (Må have droslet den ned til 34 HK)  :loser:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: fartkontrol
« Svar #21 Dato: April 12, 2011, 10:16:13 am »
er blevet blitzet en enkelt gang og fik en bøde og et klip. der må ha siddet en bent betjent i bilen og skrevet nr. plade ned

Jeg har også hørt om andre der har været uheldige på MC med fotovognene.

Kunne man se dit ansigt gennem hjelmen? Og var der ikke et billede vedlagt bøden af din nummerplade?

De gange jeg er blevet blitzet har jeg typisk kørt 5-10 km. for stærkt. Måske det ikke var nok til at de ville tage besværet?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: fartkontrol
« Svar #22 Dato: April 12, 2011, 02:41:09 pm »
De gange jeg er blevet blitzet har jeg typisk kørt 5-10 km. for stærkt. Måske det ikke var nok til at de ville tage besværet?
Jeg er også blevet blitzet tre gange på den måde i byen, uden at have hørt noget... De gider nok ikke vende sig rundt i bilen for så lidt.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: fartkontrol
« Svar #23 Dato: April 12, 2011, 03:53:23 pm »
Ja jeg rendte i en i lørdags.... en enlig betjent med laser, der hoppede ud på vejen og vinkede mig ind.... RESULTAT: 1 klip + 2.000,- i bøde...
Han var nu i grunden meget flink, og fortalte mig at jeg var meget heldig idet jeg en lille time tidligere var kommet den anden vej, og der nåede han ikke at fange min nummerplade  :innocent:  Så han mente jeg skulle spille Lotto  :lmao:
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: fartkontrol
« Svar #24 Dato: April 12, 2011, 07:50:19 pm »
Ja jeg rendte i en i lørdags.... en enlig betjent med laser, der hoppede ud på vejen og vinkede mig ind.... RESULTAT: 1 klip + 2.000,- i bøde...
Han var nu i grunden meget flink, og fortalte mig at jeg var meget heldig idet jeg en lille time tidligere var kommet den anden vej, og der nåede han ikke at fange min nummerplade  :innocent:  Så han mente jeg skulle spille Lotto  :lmao:
Han må have været fra KBH med den humor. De strisser jeg har mødt har 9 ud af 10 gange været Jyder, hvor storebroren fik gården, og de trak nitten. Helt og aldeles uden humor  :loser: :club: :brok:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: fartkontrol
« Svar #25 Dato: April 12, 2011, 11:22:49 pm »
Ja jeg rendte i en i lørdags.... en enlig betjent med laser, der hoppede ud på vejen og vinkede mig ind.... RESULTAT: 1 klip + 2.000,- i bøde...
Han var nu i grunden meget flink, og fortalte mig at jeg var meget heldig idet jeg en lille time tidligere var kommet den anden vej, og der nåede han ikke at fange min nummerplade  :innocent:  Så han mente jeg skulle spille Lotto  :lmao:
Han må have været fra KBH med den humor. De strisser jeg har mødt har 9 ud af 10 gange været Jyder, hvor storebroren fik gården, og de trak nitten. Helt og aldeles uden humor  :loser: :club: :brok:

Slap af en fed stereotyp du lige fik banket op der.

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Sv: fartkontrol
« Svar #26 Dato: April 12, 2011, 11:39:18 pm »
Kameravogn? det er det eneste sted at politiet har en radar men den virker også i alt slags vejr, og skyder også billede frem efter
Treben? se laser da det er det trebenet bliver brugt til
Laserpistol? kan som der bliver skrevet bruges på stort set alle overflader men selv den mindste genskind, kan dog ikke bruges når det
                  er tåget eller det regner da laser strålen bliver spredt af vandet i luften
Helikopter? bliver stort set ikke brugt mere da det koster politiet en mindre formue at gøre det da de skal betale forsvaret for de
                 flyvetimer de bruger, og efter at man har skrottet den lille cahuese helikopter snakker vi en time pris på ca 35000 til 200000
                 alt efter hvad tybe der bliver brugt, og der er kun en type fast på sjælland og det er den til 200000 men som de ikke kan
                 bruge da det er rednings helikopteren
Radar? alle de gamle radar frat målere som de havde de er givet til baltikum staterne som hjælp til deres politi, det var også de eneste
           politiet her hjemme havde der virkede i alt slags vejr
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: fartkontrol
« Svar #27 Dato: April 13, 2011, 12:44:48 am »
Så vidt jeg ved, så virker laseren på alle større flader. Så det har ikke noget med nummerpladen at gøre. Derudover kan man blive taget med helikopter på motorvejen. Havde selv denne fantastiske oplevelse tværs over Fyn.
De har også fået videokameraer i deres "kamerabiler". Dette kamera sidder i frontruden, så når man kører forbi bilen filmer den cyklen og derved får nummerpladen.
Jeg kan ikke huske om det er blevet ændret, men der var i hvert fald planer om at alle lov-overtrædelser på mc ville ramme personen som mc'en var registeret til. Da det er svært at bestemme ud fra et billede hvem der egentligt kører. Så man skal lige tænke over hvem man låner sin cykel til....  :?

Det er også der for man ikke låner sin MC ud til andre !  :club:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

SValle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 35
Sv: fartkontrol
« Svar #28 Dato: April 13, 2011, 08:34:33 am »
Så vidt jeg ved, så virker laseren på alle større flader. Så det har ikke noget med nummerpladen at gøre. Derudover kan man blive taget med helikopter på motorvejen. Havde selv denne fantastiske oplevelse tværs over Fyn.
De har også fået videokameraer i deres "kamerabiler". Dette kamera sidder i frontruden, så når man kører forbi bilen filmer den cyklen og derved får nummerpladen.
Jeg kan ikke huske om det er blevet ændret, men der var i hvert fald planer om at alle lov-overtrædelser på mc ville ramme personen som mc'en var registeret til. Da det er svært at bestemme ud fra et billede hvem der egentligt kører. Så man skal lige tænke over hvem man låner sin cykel til....  :?

Det er også der for man ikke låner sin MC ud til andre !  :club:

Er helt enig med dig! De må sgu købe deres egen!!  :twisted:

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: fartkontrol
« Svar #29 Dato: April 13, 2011, 08:41:37 am »
de kan få den her:
Ghostrider on BMX, Brostugan