Forfatter Emne: Chokeret og overrasket  (Læst 12361 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Chokeret og overrasket
« Dato: Juni 29, 2011, 05:37:11 pm »
Hej SVriders

Jeg skriver egentlig i en tilstand af chok, og håber selvfølgelig at I kan give mig noget ro.

På vej fra job (Frederiksberg til Amager) så jeg adskillige motorcyklister, nogen på SV'ere. Det er ikke det der er chokerende....

Langt de fleste af dem jeg så, måske en 10-15 stykker, kørte i shorts og t-shirt, en havde endda klipklappere på  :shock: :shock: :shock:
Flere også uden hjelm.....

Hvad er det de mennesker tænker på?? Håber selvfølgelig ikke der er nogen herinde der kan svare på det!

Altså jeg kan godt forstå at det er varmt, men har de aldrig prøvet at falde før, måske endda på en cykel/scooter/motorcykel??? Jeg synes absolut ikke jeg kan finde nogen fornuftig forklaring på det....
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #1 Dato: Juni 29, 2011, 05:59:55 pm »
Jeg kørte rundt i kondisko og shorts i dag - det er farligt at leve - du risikerer at dø af det.

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #2 Dato: Juni 29, 2011, 06:14:00 pm »
Uden tåberne var vi andre jo ikke noget ...
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Mr.Andreas

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 80
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #3 Dato: Juni 29, 2011, 06:18:38 pm »
jeg havde mcjake på og arbejds shorts på.. men prøver også at køre lidt ekstra pænt når jeg ikke har alt udstyret på.. og har ikke prøvet at falde endnu, så har ikke nogen skræk billeder.. men forstår godt dine holdninger jeg er bare en smugle dobblemoralsk.. =) håber i alle har haft nogle godt varme dage =)
KoksGrå SV1000SK6, med en del af det dejlige ;).

motormouth

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 111
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #4 Dato: Juni 29, 2011, 06:35:35 pm »
I går og i dag har jeg kørt rundt med cowboybukser t-shirt og en tynd jakke. I morgen når vi er mange der kører til Dannevirke er det med alt udstyret på. Men uanset hvilken anden påklædning, har jeg altid styrthjælm og handsker på, også hvis jeg kun skal køre 500m. Indholdet i hovedet( sådan som det nu er) og bevægeligheden i hænderne kan ikke erstattes, alt det andet kan erstattes, man laver så meget pænt i plastik nu om dage.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #5 Dato: Juni 29, 2011, 06:50:12 pm »
Skrækhistorie:
Jeg styrtede på en scooter med ca. 70 kmt, det var i en rundkørsel, hvor der var glat, da jeg svingede til venstre (Skal siges at det er en stor rundkørsel, men der var stadig for meget fart på)
Efter jeg registrede at jeg gled hen af jorden på røven, slap jeg scooteren, som fortsatte over i kantstenen i et virvar af gnister, fløj op i luften og landede på den anden side. Motorblokken flækkede ved mødet med kantstenen.

Jeg kørte i gummisko, cowboybukser, skijakke, læderhandsker (almindelige) og hjelm.

Mit hoved ramte aldrig jorden, men scooteren væltede åbenbart ned over min ankel som det første, og jeg tog fra med venstre hånd. Min hånd er ok, takket være handsker, og mine bukser reddede mig fra asfalteksem, dog brændte trådene til baglommen væk. Min ankel blev kraftigt forstuvet, og jeg havde problemer med den længe.

Scooteren blev smadret for ca. 10 kilo, og kom aldrig helt til at køre rigtigt igen...

Og det var kun ved 70 kmt.  :shock:


Jeg kører altid med mc-støvler, mc-handsker, hjelm, og læderjakke, og minimum cowboybukser. Skal jeg ud og svinge, så kommer læderbukser og rygskjold også på...

Ankler og hæle er noget af det sværeste på menneskekroppen at genskabe og hele, og kan give rigtig mange problemer lang tid efter...



Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Dan P

  • Gæst
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #6 Dato: Juni 29, 2011, 06:55:37 pm »
Har prøvet vælte med 80+ km/t, og jeg køre ingen steder uden hjelm, læderjakke, handsker, solide sko og jeans...har nok set hvad der kan ske, når man kommer galt afsted :/

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #7 Dato: Juni 29, 2011, 09:00:18 pm »
Skrækhistorie:
Jeg styrtede på en scooter med ca. 70 kmt, det var i en rundkørsel, hvor der var glat, da jeg svingede til venstre (Skal siges at det er en stor rundkørsel, men der var stadig for meget fart på)
Efter jeg registrede at jeg gled hen af jorden på røven, slap jeg scooteren, som fortsatte over i kantstenen i et virvar af gnister, fløj op i luften og landede på den anden side. Motorblokken flækkede ved mødet med kantstenen.

Jeg kørte i gummisko, cowboybukser, skijakke, læderhandsker (almindelige) og hjelm.

Mit hoved ramte aldrig jorden, men scooteren væltede åbenbart ned over min ankel som det første, og jeg tog fra med venstre hånd. Min hånd er ok, takket være handsker, og mine bukser reddede mig fra asfalteksem, dog brændte trådene til baglommen væk. Min ankel blev kraftigt forstuvet, og jeg havde problemer med den længe.

Scooteren blev smadret for ca. 10 kilo, og kom aldrig helt til at køre rigtigt igen...

Og det var kun ved 70 kmt.  :shock:


Jeg kører altid med mc-støvler, mc-handsker, hjelm, og læderjakke, og minimum cowboybukser. Skal jeg ud og svinge, så kommer læderbukser og rygskjold også på...

Ankler og hæle er noget af det sværeste på menneskekroppen at genskabe og hele, og kan give rigtig mange problemer lang tid efter...
Hvordan kan det lade sig gøre??? Den må joh kun køre 30/45 :wink:
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #8 Dato: Juni 29, 2011, 09:23:06 pm »
det er farligt at leve idiotisk - du risikerer at dø af det.
FTFY
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #9 Dato: Juni 29, 2011, 09:50:18 pm »
Har prøvet vælte med 80+ km/t, og jeg køre ingen steder uden hjelm, læderjakke, handsker, solide sko og jeans...har nok set hvad der kan ske, når man kommer galt afsted :/

Meget klogt!  :thumbsup:

Skrækhistorie:
Jeg styrtede på en scooter med ca. 70 kmt, det var i en rundkørsel, hvor der var glat, da jeg svingede til venstre (Skal siges at det er en stor rundkørsel, men der var stadig for meget fart på)
Efter jeg registrede at jeg gled hen af jorden på røven, slap jeg scooteren, som fortsatte over i kantstenen i et virvar af gnister, fløj op i luften og landede på den anden side. Motorblokken flækkede ved mødet med kantstenen.

Jeg kørte i gummisko, cowboybukser, skijakke, læderhandsker (almindelige) og hjelm.

Mit hoved ramte aldrig jorden, men scooteren væltede åbenbart ned over min ankel som det første, og jeg tog fra med venstre hånd. Min hånd er ok, takket være handsker, og mine bukser reddede mig fra asfalteksem, dog brændte trådene til baglommen væk. Min ankel blev kraftigt forstuvet, og jeg havde problemer med den længe.

Scooteren blev smadret for ca. 10 kilo, og kom aldrig helt til at køre rigtigt igen...

Og det var kun ved 70 kmt.  :shock:


Jeg kører altid med mc-støvler, mc-handsker, hjelm, og læderjakke, og minimum cowboybukser. Skal jeg ud og svinge, så kommer læderbukser og rygskjold også på...

Ankler og hæle er noget af det sværeste på menneskekroppen at genskabe og hele, og kan give rigtig mange problemer lang tid efter...
Hvordan kan det lade sig gøre??? Den må joh kun køre 30/45 :wink:

Mjaah, den var vist ikke helt lovlig, men det er sgu også for farligt at køre 45 kmt ude på vejene med store lastbiler osv...  :shock:


Men det skal selvfølgelig ikke være en omgang skældud, folk må jo selv bestemme hvad de vil have på af tøj, men jeg synes bare det var voldsomt at så stor en andel af de motorcyklister jeg så, var så ubeskyttede, og det har jo kun været varmt et par dage....
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #10 Dato: Juni 29, 2011, 10:14:33 pm »
Jeg kan også finde på at køre i shorts og t-shirt, men badesandaler!!? Come on..  :loser:
Det er ikke for sjovt at Politiet i Tyskland giver bøde til folk der ikke kører iført fast fodtøj. Og her snakker vi "kun" om bil.  :club:

Hvis en fod sidder fast i gearpedalen eller bremsen, så er det alstå andre uskyldige det kan gå ud over  :brok:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #11 Dato: Juni 29, 2011, 10:39:58 pm »
Af egen erfaring kan jeg sige at det gør en forskel selv ved lav fart at have jakke, hansker og støvler i orden.
At køre uden hjelm behøves slet ikke nævnes
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #12 Dato: Juni 29, 2011, 10:52:37 pm »
En røvtur, med heldigt udfald, og så kommer gearet helt naturligt på fremover :)
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #13 Dato: Juni 30, 2011, 10:38:15 am »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Helen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #14 Dato: Juni 30, 2011, 11:23:29 am »
Jeg behøver ikke min første tur på røven for altid at køre i fuldt gear - også når der er 30 grader. Gider jeg ikke mit gear gider jeg ikke køre... simpelt.

Mine kompromis er en smule nedlynet jakke samt én cm. eller 1½ ved ærmerne hvor handskerne stadig dækker.... så luften kan cirkulere lidt under læderdragten... fx. ved køkørsel i direkte sol.

Gider ikke finde 117 klamme billeder på nettet, men for dem der ønsker det fandt jeg et enkelt her:
Advarsel, det er IKKE kønt og du skal derfor selv klikke på øverste link for at se billedet  :puke:
http://lmgtfy.com/?q=http://www.strangevehicles.com/content/item/2898.html

Hvis du kigger så bemærk hvad han ligger i... og overvej evt. om du har lyst til at se ham forfra... jeg har ikke.

Ang. moral, så er jeg lidt kold overfor om folk vælger at køre i badebukser uden hjelm. Deres valg, deres smerte.

Klipklapper og sandaler syntes jeg det er uansvarligt at køre med, da de kan sætte sig fast og resultere i et uheld der kan skade uskyldige mennesker selv ved lav hastighed, men igen, sommerfodtøjets ejermand må jo syntes at have en fod eller to han kan undvære... så pyt med dem.

You can´t buy happiness - but you can buy a bike - and thats pretty close :D


Gul SV650S Old School
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35873&ipc=119964