Forfatter Emne: Chokeret og overrasket  (Læst 12361 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GreenDevil

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • ZX-6 aka kællingen
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #15 Dato: Juni 30, 2011, 12:11:27 pm »
Uden at skulle lyde for 'dum', så har jeg jo en hvis erfaring med styrt, og i min verden er der ikke den store forskel på om man kører i klip-klappere, herdagssko, cowboybukser eller campinghabit, forstået på den måde at det er fuldt gear eller også er det ligemeget.. De gange jeg har sagt hej til asfalten uden korrekt gear kunne jeg lige så godt have kørt nøgen eller pakket ind i vita wrap.

Alm kondisko slebet ned til knogler, hvis de da ikke falder af! Cowboybukser holder som .. ja.. de holder faktisk ikke en skid - viser gerne ben for jer hvis det skulle være ;) - falsk tryghed, og det er vel at mærke at kraftig kvalitet typen.

Jeg mindes faktisk en video et sted hvor de konkludere det samme i forbindelse med test at dragginjeans. Prøver lige at finde den. Til gengæld giver de i den samme test dragginjeans en 'best alternative' stempel med på vejen under forudsætning af at man bare glider ;)

Så i min verden er det et bevist valg når jeg bare lige hopper i jakken, støvler, hjelm og handsker uden bukserne - mest af alt fordi jeg bruger knallerten meget som transportmiddel og ikke kun til sjov - så kan man vise sig lidt flere steder uden læderrøv om gennemsvedt kluns ;) - kørestilen blive så ofte også liiiidt mere afdæmpet ;)

Mikkel - lige nu med brækket håndled efter en tur på asfalt med 20-30km/t....
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #16 Dato: Juni 30, 2011, 12:12:11 pm »
Jeg forstår ikke folk der siger de kan køre i klipklappere el. lign. Det gør da skide ondt at skifte gear op, når man ikke har sko på?  :tie:

GreenDevil

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • ZX-6 aka kællingen
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #17 Dato: Juni 30, 2011, 12:14:29 pm »
Jeg forstår ikke folk der siger de kan køre i klipklappere el. lign. Det gør da skide ondt at skifte gear op, når man ikke har sko på?  :tie:

 :lmao: :lmao: enig  :mrgreen:
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

Helen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #18 Dato: Juni 30, 2011, 01:00:42 pm »
Jeg forstår ikke folk der siger de kan køre i klipklappere el. lign. Det gør da skide ondt at skifte gear op, når man ikke har sko på?  :tie:

 :lmao: :lmao: enig  :mrgreen:

Mmm.. flyttede grisen et par meter i slukket tilstand (med sandaler) i dag, fra 1. til frigear og tilbage igen... kan heller ikke lige se behagelige at køre med dem... men det kan være folk vikler noget om gearskifteren eller bare danner hård hud på oversiden af foden.. who knows

Jeg har i hvert fald set en del køre med sandaler i år... så jeg kigger bedre efter fra nu af  :mrgreen:
You can´t buy happiness - but you can buy a bike - and thats pretty close :D


Gul SV650S Old School
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35873&ipc=119964

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #19 Dato: Juli 01, 2011, 09:03:42 am »
sådan kan en fod se ud efter styrt......  og jeg havde mc støvler på.......
nu med yamaha fz1 2008

Sveas glædespige fra Jylland

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 371
  • Kører Danmarks fineste lille fighter...
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #20 Dato: Juli 01, 2011, 02:19:49 pm »
sådan kan en fod se ud efter styrt......  og jeg havde mc støvler på.......

ja ja Langemand.. Men dine fødder er også så store at de slæber efter cyklen uanset hvad du har på  :lmao:

Sorry for spam og go' bedring  :D
Min samvittighed er ren, for jeg har aldrig brugt den..

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #21 Dato: Juli 01, 2011, 03:42:38 pm »
sådan kan en fod se ud efter styrt......  og jeg havde mc støvler på.......

ja ja Langemand.. Men dine fødder er også så store at de slæber efter cyklen uanset hvad du har på  :lmao:

Sorry for spam og go' bedring  :D

Pigerne elsker mine lange lemmer  :innocent:
nu med yamaha fz1 2008

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Chokeret og overrasket
« Svar #22 Dato: Juli 01, 2011, 03:59:34 pm »
sådan kan en fod se ud efter styrt......  og jeg havde mc støvler på.......

Men det kunne måske have været meget værre hvis du ikke havde haft mc støvler på...
Selvom det nu ser pænt klamt ud allerede der!!
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

ThySen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 60
  • Forbyd muskelkatte
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #23 Dato: Juli 01, 2011, 05:39:08 pm »
Hvis i vil have den bedst mulige sikkerhed ude på vejene, skal i sætte jer i jeres bil med sikkerhedsseler, airbag, deformationszoner, ABS, ESP og jegskalkommeefterdig.
De 4-hjulede synes vi 2-hjulede er idioter grundet den lavere sikkerhed, og velmenende venner og familiemedlemmer hakker sikkert jævnligt på dig på grund af den risiko du udsætter dig for på MC'en.

Jeg synes ikke der nogen grund til vi 2-hjulede hakker på hinanden grundet forskellige meninger om påklædning. Vi har sikkert alle gjort os vore tanker om for meget vi vil give køb på sikkerheden til gengæld for friheden og livsglæden på motorcyklen. Vi er alle idioter, der er bare nogle nuanceforskelle i graden af idioti.

PS.
Jeg synes også at dem der er dårligere klædt på end mit eget middelgode udstyr er idioter, men det får i mig aldrig til at indrømme.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #24 Dato: Juli 01, 2011, 08:02:52 pm »
Hvis i vil have den bedst mulige sikkerhed ude på vejene, skal i sætte jer i jeres bil med sikkerhedsseler, airbag, deformationszoner, ABS, ESP og jegskalkommeefterdig.
De 4-hjulede synes vi 2-hjulede er idioter grundet den lavere sikkerhed, og velmenende venner og familiemedlemmer hakker sikkert jævnligt på dig på grund af den risiko du udsætter dig for på MC'en.

Jeg synes ikke der nogen grund til vi 2-hjulede hakker på hinanden grundet forskellige meninger om påklædning. Vi har sikkert alle gjort os vore tanker om for meget vi vil give køb på sikkerheden til gengæld for friheden og livsglæden på motorcyklen. Vi er alle idioter, der er bare nogle nuanceforskelle i graden af idioti.

PS.
Jeg synes også at dem der er dårligere klædt på end mit eget middelgode udstyr er idioter, men det får i mig aldrig til at indrømme.

Winning.

Cobra

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #25 Dato: Juli 01, 2011, 11:18:39 pm »
Da jeg havde min monster kørte jeg jævnligt bare i cowboybukser og så min mc jakke.
Har endda et par gange kørt på den med høje hæle, det var fandeme svært at skifte gear.

Nu er jeg totalt hellig, hvad der har gjort at jeg har ændret mig ved jeg ikke rigtig, jeg gætter på at det ren og skær skyldes alderen, at ha' rundet de magiske 3-0. Who knows.
Jo, bevares, da jeg var ude at prøvekøre det gule lyn foregik det i jeans og med mine alm. adidas sko, jeg kunne ikke finde mine læderbukser i mine flyttekasser og mine mc støvler var forsvundet.
Nu kører jeg ikke uden at ha' min læderdragt, rygskjold, mc støvler (skal dog ha' nogle andre som går højere op), hjelm og handsker.
Og indrømmer blankt, at når jeg ser folk køre i shorts, uden handsker eller i sandaler, så ryster jeg på hovedet og tænker de er nogle idioter og håber at jeg aldrig kommer til at skulle se hvordan sådan en ser ud hvis de styrter. Jeg kan ikke tåle synet af blod, jeg er jordens største kylling.
men jeg vil sgu hellere pakkes ind i læder, svede som bare fanden end jeg vil køre i jeans og ende med at få skrællet al min hud af. Jeg er i og for sig skide lige glad med hvad andre gør, men alligevel ryster jeg stadig på hovedet af dem.

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #26 Dato: Juli 02, 2011, 09:39:06 pm »

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #27 Dato: Juli 09, 2011, 12:16:51 am »
Jeg synes vi er egoister når vi ikke har fuldt udstyr på... Virkelig egoister...

Da jeg selv kørte mc vil jeg dog sige at jeg "altid" kørte med fuldt udstyr på... dog har jeg 5 gange kørt i jeans... ( og jeg var død nervøs for styrt hver gang )...

Men jeg synes generelt at MCister er de største egoister når de vælger at kører i shorts, t-shirts, uden hjelm, uden hansker, i sko eller jeans... tænk på de som skal yde første hjælp på jer... Tænk hvad de skal udsættes for fordi DU/vi ikke gad tage fuldt udstyr på... Vi skulle skamme os..

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #28 Dato: Juli 09, 2011, 12:34:32 am »
Jeg kører altid i fuldt udstyr, for jeg ønsker ikke at tage den chance med mit helbred.
Desuden så vil jeg være det gode eksempel over for mine børn, som altid har cykelhjelm på når de er på cykel.
De har også altid ridehjelm og sikkerhedsvest på selv når de får en træktur på ponyen. :loser:

De har altid siddet i de bedste autostole og selvfølgeligt altid som os haft sele på i bilen.

Det nu en gang gode vaner som reder voret liv og helbred.

Tag nu bare det tøj på, det tager 2 min. :police:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #29 Dato: Juli 09, 2011, 12:59:08 am »
Hvis i vil have den bedst mulige sikkerhed ude på vejene, skal i sætte jer i jeres bil med sikkerhedsseler, airbag, deformationszoner, ABS, ESP og jegskalkommeefterdig.
De 4-hjulede synes vi 2-hjulede er idioter grundet den lavere sikkerhed, og velmenende venner og familiemedlemmer hakker sikkert jævnligt på dig på grund af den risiko du udsætter dig for på MC'en.

Jeg synes ikke der nogen grund til vi 2-hjulede hakker på hinanden grundet forskellige meninger om påklædning. Vi har sikkert alle gjort os vore tanker om for meget vi vil give køb på sikkerheden til gengæld for friheden og livsglæden på motorcyklen. Vi er alle idioter, der er bare nogle nuanceforskelle i graden af idioti.

PS.
Jeg synes også at dem der er dårligere klædt på end mit eget middelgode udstyr er idioter, men det får i mig aldrig til at indrømme.
hahaha fuldstændig enig  :respekt:
Jeg kører iøvrigt klædt ligesom jeg har lyst, jeg har sågar kørt i klip-klappere (engang i forrige århundrede på Kreta) det eneste der er fast nu er rygskjold og hjelm. Resten er alt efter hvad jeg skal - race, hygge eller transport til og fra job.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta