Forfatter Emne: Chokeret og overrasket  (Læst 12359 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #30 Dato: Juli 09, 2011, 07:55:26 am »
Jeg har vænnet mig til at køre i fuldt udstyr uanset vejr, mål og situation.

Hvad andre gør er deres eget problem, men jeg er i min gode ret til at synes de er useriøse hvis en svingtur foregår i jeans og tynd vindjakke.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #31 Dato: Juli 09, 2011, 01:32:05 pm »
Hvis i vil have den bedst mulige sikkerhed ude på vejene, skal i sætte jer i jeres bil med sikkerhedsseler, airbag, deformationszoner, ABS, ESP og jegskalkommeefterdig.
De 4-hjulede synes vi 2-hjulede er idioter grundet den lavere sikkerhed, og velmenende venner og familiemedlemmer hakker sikkert jævnligt på dig på grund af den risiko du udsætter dig for på MC'en.

Jeg synes ikke der nogen grund til vi 2-hjulede hakker på hinanden grundet forskellige meninger om påklædning. Vi har sikkert alle gjort os vore tanker om for meget vi vil give køb på sikkerheden til gengæld for friheden og livsglæden på motorcyklen. Vi er alle idioter, der er bare nogle nuanceforskelle i graden af idioti.

PS.
Jeg synes også at dem der er dårligere klædt på end mit eget middelgode udstyr er idioter, men det får i mig aldrig til at indrømme.
hahaha fuldstændig enig  :respekt:
Jeg kører iøvrigt klædt ligesom jeg har lyst, jeg har sågar kørt i klip-klappere (engang i forrige århundrede på Kreta) det eneste der er fast nu er rygskjold og hjelm. Resten er alt efter hvad jeg skal - race, hygge eller transport til og fra job.

Svare lidt til dem der køre uden seler, fordi den er i vejen, eller gnaver, sikke en gang øregas at lukke ud, fok der køre galt uden seler, de aner ikke hvad det koster samfundet, (MIG!), at de flyver gennem forruden og klasker ud på et træ, de for ikke engang en bøde for det hvis de køre galt!?
Det skulle være lov, på samme måde som seler, at køre med et godkendt rygskjold... Transport til arbejde, race, eller hygge tur med damen... Og det med tøjet er da sund fornuft, man køre ikke i shorts og t-shirt...

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #32 Dato: Juli 09, 2011, 04:55:08 pm »
Man kan jo spørge et par af de personer som har bidraget her om, hvordan de ville have det i dag, hvis de ikke havde brugt minimumsgear: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=13517.0

Ellers er mormads morbide kommentar meget rammende (fra anden tråd):

...Darwinisme er sundt for samfundsøkonomien. Det tænker jeg i hvert fald, når jeg ser en tosse komme flyvende forbi på en ny tusindjapser i flipflopper og karsehår:evil:
:lmao:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #33 Dato: Juli 11, 2011, 10:07:05 am »
Morbid? Hvem, mig?  :rolleyes:
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Vikkelsø

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #34 Dato: Juli 25, 2011, 03:31:57 am »
Svare lidt til dem der køre uden seler, fordi den er i vejen, eller gnaver, sikke en gang øregas at lukke ud, fok der køre galt uden seler, de aner ikke hvad det koster samfundet, (MIG!), at de flyver gennem forruden og klasker ud på et træ, de for ikke engang en bøde for det hvis de køre galt!?
Det skulle være lov, på samme måde som seler, at køre med et godkendt rygskjold... Transport til arbejde, race, eller hygge tur med damen... Og det med tøjet er da sund fornuft, man køre ikke i shorts og t-shirt...

Den der er jeg lidt træt af at høre på.

Vi betaler alle skat, derfor betaler vi alle også til det sundhedsvæsen vi har herhjemme. Og siden vi alle betaler, har vi alle lige meget lov til at flyve ud af forruden og ramme de træer og lygtepæle vi har lyst til, for vi ligger det samme hver måned til skattefar.  :whatever:

Og det er svært at give bøder til døde mennesker  :innocent:

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #35 Dato: Juli 25, 2011, 05:16:45 am »
Svare lidt til dem der køre uden seler, fordi den er i vejen, eller gnaver, sikke en gang øregas at lukke ud, fok der køre galt uden seler, de aner ikke hvad det koster samfundet, (MIG!), at de flyver gennem forruden og klasker ud på et træ, de for ikke engang en bøde for det hvis de køre galt!?
Det skulle være lov, på samme måde som seler, at køre med et godkendt rygskjold... Transport til arbejde, race, eller hygge tur med damen... Og det med tøjet er da sund fornuft, man køre ikke i shorts og t-shirt...

Den der er jeg lidt træt af at høre på.

Vi betaler alle skat, derfor betaler vi alle også til det sundhedsvæsen vi har herhjemme. Og siden vi alle betaler, har vi alle lige meget lov til at flyve ud af forruden og ramme de træer og lygtepæle vi har lyst til, for vi ligger det samme hver måned til skattefar.  :whatever:

Og det er svært at give bøder til døde mennesker  :innocent:
Så du mener, fordi du betaler skat, skal du også selv være herre over om du skal bære sele under kørsel?

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Chokeret og overrasket
« Svar #36 Dato: Juli 25, 2011, 08:00:33 am »
Come on.. Er det ikke op til folk selv om de vil bære "The full montey" når de kører motorcykel??? Personligt kan det absolut ikke ødelægge min dag at se en komme ræsende i gummisko (fastsiddende!), shorts og t-shirt. Helt ærligt, hvad rager det mig? Det er da 10 gange værre, at sidde udenfor på en lille fortovscafe og blive røget i hovedet af en fed tysker og ikke mindst meget farligere for den enkelte person.


PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #37 Dato: Juli 25, 2011, 08:47:09 am »
SQUIDS

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #38 Dato: Juli 25, 2011, 09:16:33 am »
SQUIDS

 :lmao: nok den bedste kommentar i denne tråd  :respekt:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #39 Dato: Juli 25, 2011, 08:49:46 pm »
Come on.. Er det ikke op til folk selv om de vil bære "The full montey" når de kører motorcykel??? Personligt kan det absolut ikke ødelægge min dag at se en komme ræsende i gummisko (fastsiddende!), shorts og t-shirt. Helt ærligt, hvad rager det mig? Det er da 10 gange værre, at sidde udenfor på en lille fortovscafe og blive røget i hovedet af en fed tysker og ikke mindst meget farligere for den enkelte person.

Jep, men du ved godt hvem der ligger og piver på sengekanten, når hans ben er revet i stykker, og man ved også hvem der ville have ønsket at have båret bare lidt fornuftigt tøj, når han/hun skal leve af førtidspension fra 30+år af.
Siger ikke man skal bære "The full montey", men at sund fornuft satme er det mindste, lidt ligesom at bære sele i en bil.
Og sund fornuft er ikke gummisko, cowboybukser og t-shirt. Imo.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #40 Dato: Juli 25, 2011, 09:43:41 pm »
Vi betaler alle skat, derfor betaler vi alle også til det sundhedsvæsen vi har herhjemme. Og siden vi alle betaler, har vi alle lige meget lov til at flyve ud af forruden og ramme de træer og lygtepæle vi har lyst til, for vi ligger det samme hver måned til skattefar.  :whatever:
Du har ret til behandling, men du har pligt til at opføre dig ansvarligt.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #41 Dato: Juli 25, 2011, 09:58:43 pm »
Jeg har tidligere indrømmet at jeg er en Squid, og i samme lejlighed spurgte jeg om I gamle nisser haddede mig. Fik dog aldrig noget svar, måske var det fordi ingen ville vedkendes den titulering  :grin:

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #42 Dato: Juli 25, 2011, 10:29:44 pm »
Selvom jeg til tider tænker ...fuck alt det gear for at smide SVinet over hos min far som bor 1,5 km væk..tja så gør jeg det troligt... følger mig ganske enkelt bedre tilpas i full monty uanset om det er 1,5 km eller en SVingtur med fart på efter min målestok.... og efter et styrt på langsiden på Most ... er jeg ikke i tvivl... det virker det shit... 2 ømme fingre var alt hvad der skete... men det er jo op til en selv hvor man vil bevæge sig rent sikkerhedsmæssigt... det hele er jo meget passivt ... indtil uheldet er ude....
kender nogen som har røget 20 smøger hver dag i 70 år ... still going strong...
 :hand: :hand: :hand:

personligt synes jeg, at shorts, tshirt og klipklapper er lige i underkanten af acceptabel passiv sikkerhed  :mrgreen:  :facepalm:
men selvom man kører på denne måde kan man jo godt være et ualmindeligt sympatisk og rart menneske ...
 :D
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #43 Dato: Juli 26, 2011, 12:21:38 pm »
Ja jeg må indrømme jeg hører under kategorien "Dobbeltmoralsk"...

Jeg har altid som minimum rygskjold, handsker, støvler og hjelm på når det er SVinet der bliver luftet. Har til gengæld tit kørt i flipfloppere, shorts og t-shirt på Vespa'en da den bare ikke virker farligere end en almindelig cykel (dog altid med hjelm).

Men efter en bekendt brækede ryggen da han skulle 80m. ned af vejen og derfor ikke gad rygskjoldet (ramte en parkeret bil  :facepalm: ), så er det jo nok lige fedt om man kører på en lille bitte Vespa eller på en SV1000 - kører du galt med 50km. og lander forkert, så er skaden jo sket. Og alligevel forsætter jeg som hidtidigt på Vespa'en når solen skinner og sommeren faktisk er der.

Måske det ændrer sig når der kommer børn og man skal være et godt eksempel??



Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Vikkelsø

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Sv: Chokeret og overrasket
« Svar #44 Dato: Juli 26, 2011, 03:41:06 pm »
Vi betaler alle skat, derfor betaler vi alle også til det sundhedsvæsen vi har herhjemme. Og siden vi alle betaler, har vi alle lige meget lov til at flyve ud af forruden og ramme de træer og lygtepæle vi har lyst til, for vi ligger det samme hver måned til skattefar.  :whatever:
Du har ret til behandling, men du har pligt til at opføre dig ansvarligt.

Og ifølge loven er det rigeligt ansvarligt bare at være iført en hjelm.

Så hvor vil du hen med det?